2019-05-29, 00:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Ska jag plocka ännu en gång fram listan med alla dina kommentarer som osar av ringaktningar av kvinnor, så att du får den inbankad i ditt förkrympta huvud? Du ljuger ju värre än en häst galopperar i Jägersro?
Vad får dig att tro att folk inte hittar de där inläggen själva?
Eller är du numera den självutnämnde språk och pk-polisen här?

Och du, vad är det för skillnad på trav och galopp?
Eller höftar du bara som med precis allt annat?

Kan inte du sluta misskreditera andra, ljuga och påstå skit som bara finns i ditt och ett antal galna feministers huvuden?
"Osar av ringaktningar"? Vad fan är det för argument och för vad ska det EXAKT vara relevant?

Aaah, visst ja.
Kritik och ansvarsutkrävanden mot och från kvinnor är ju "haram" som man, eller hur!
Det gäller att veta sin klass.
Citera
2019-05-29, 00:45
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Nej du är inte påläst. Eliten stannar inte och sover på ett 24-timmarslopp och dom sover faktiskt inte speciellt mycket ens på 6 dagarslopp.

Jag har tidigare visat i tråden att kvinnliga eliten knappast har någon chans i UTMB. 17 mil och 10 000 höjdmeter att plocka. Dom ligger faktiskt normalt flera timmar efter.

Jag begriper inte varför du försöka framställa mig som nån misogyn dåre. Jag har ju påstått flera gånger att jag tycker jämförelserna är fåniga och meningslösa eftersom män och kvinnor tävlar normalt med olika förutsättningar. Det gäller även inom ultralöpning. Vilket jag har bevisat. Att du kan leta upp lopp där kvinnor vunnit vissa lopp är inte riktigt samma sak.

Du glömmer flera faktorer som t ex att andelen kvinnliga tävlanden i UTMB endast är 20-30 % och att runt en tredjedel av samtliga tävlande fullföljer inte loppet. På höga höjder som 2000 m eller högre över havsytan är luften tunnare, och eftersom kvinnor generellt har lägre hemoglobin-innehåll (Hb) i gram per liter blod än män, så är det en nackdel för dem i ultramaraton-löpning på Mont Blanc eller andra höga berg. Ju högre Hb-värde, desto mer syrgas kan transporteras för samma mängd utpumpat blod. Kvinnor menstruerar och kan få järnbrist vilket är ett uselt utgångsläge om man ska springa 17 mil och 10.000 höjdmeter i Mont Blanc.

Ytterligare en viktig faktor har du förbisett. Människor som bor hela sitt liv på höga höjder är mer anpassade för tunnare luft än de som bor på låglandet. T ex kenyaner på högplatåer, sherpas och nepaleser har högre blodvärden än de som bor typ tio meter över havsytan. Dessutom är de mer kortvuxna än andra.

Vita européer från låglandet har generellt ingen chans mot kenyaner i t ex Stockholms maraton.

Hur många av de tävlanden i UTMB är födda och uppvuxna på höga höjder?
Citera
2019-05-29, 00:48
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Du glömmer flera faktorer som t ex att andelen kvinnliga tävlanden i UTMB endast är 20-30 % och att runt en tredjedel av samtliga tävlande fullföljer inte loppet. På höga höjder som 2000 m eller högre över havsytan är luften tunnare, och eftersom kvinnor generellt har lägre hemoglobin-innehåll (Hb) i gram per liter blod än män, så är det en nackdel för dem i ultramaraton-löpning på Mont Blanc eller andra höga berg. Ju högre Hb-värde, desto mer syrgas kan transporteras för samma mängd utpumpat blod. Kvinnor menstruerar och kan få järnbrist vilket är ett uselt utgångsläge om man ska springa 17 mil och 10.000 höjdmeter i Mont Blanc.

Ytterligare en viktig faktor har du förbisett. Människor som bor hela sitt liv på höga höjder är mer anpassade för tunnare luft än de som bor på låglandet. T ex kenyaner på högplatåer, sherpas och nepaleser har högre blodvärden än de som bor typ tio meter över havsytan. Dessutom är de mer kortvuxna än andra.

Vita européer från låglandet har generellt ingen chans mot kenyaner i t ex Stockholms maraton.

Vad du försöker säga är inte att kvinnor är fysiskt svagare?
Citera
2019-05-29, 01:07
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jaså jag är ett fan av Roosh V som läser allt han har skrivit? Kul att få lite ny information om sig själv, inte varje dag man får det.

Men visst, han verkar ganska vettig för det mesta även om jag inte håller med honom om allt. Jag har dock inte läst någon av hans böcker. Och som jag berättat för dig tidigare så vill han inte på allvar legalisera våldtäkt på privat egendom men du kan ju fortsätta ignorera det om det får dig att må bra.

Såg inga större problem med Roger Devlin utifrån den infon. Tvärtom.

Det var Devlins bok som jag menade att Roosh V rekommenderade på sin webbsite eller blogg.

Tvärtom? Sympatiserar du med alt-högern och vit nationalism? Där ser man.

Citat:
För övrigt brukar jag inte prata om dessa saker på dejter (aldrig gjort vad jag kan minnas) men borde kanske börja göra det. Det skulle sannolikt skapa mer dynamik och polaritet vilket är exakt vad mina dejter behöver (även om den senaste gick bra tackar som frågar). Och om detta skrämmer bort tjejer från dejter så är det väldigt märkligt att såna som Roosh V och Nick Krauser för att nämna några med liknande världssyn, lyckas så bra på sina dejter, tycker du inte?

Återigen faller din argumentation platt, lupac. Håll dig till att posta om kvinnors excellens inom ultramarathonsimning istället, är mitt tips

Sätt gärna igång att berätta för dina potentiella flickvänner om att du är en vit nationalist, högerextremist, har en kass kvinnosyn och är mansrättsaktivist. Det är bra att vara ärlig och berätta om din rätta personlighet för dem redan på den första dejten. Då får tjejen chans att dumpa dig omedelbart och inte när ni har flyttat ihop.

Roosh V bor förresten hemma i sin mammas källare (källa). En ”pick-up artist” är väl en förskönande omskrivning för en skumtomte som i sina sexuella fantasier plockar upp den ena bruden efter den andra och sätter på dem.

Nick Krauser är säkert också en skumtomte som bor hemma hos gamla mamsingen.
Citera
2019-05-29, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det finns absolut noll och inga som helst likheter med Samoaner eller Hawaiianer och nordgermaner eller de nomadfolk som tros ha bott här innan.

Du vet att det är viss skillnad på runt ekvatorn och nästan vid nordpolen va?

Detta kan faktiskt vara bland det mest skitnödiga jag hört i år!
Det finns faktiskt inga studier över huvud taget som vederlägger att kvinnor på många platser skulle varit de som stod för lejonparten av födosamlandet förr.
Vad du också tycks totalt omedveten om är att klimatet i det som idag är Sverige under exempelvis stenåldern motsvarade det som idag finns runt medelhavet. Det vill säga betydligt varmare - så det var igen som gick omkring likt eskimåer i tjocka pälsar och sköt isbjörnar. Det är ett senare fenomen när det blev kallare, men då hade vi ju övergått till bofasta jordbrukssamhällen. Vad gäller jägare/samlare så tyder det mesta på att kvinnorna var de som stod för en stor del av maten.
Citera
2019-05-29, 08:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det finns faktiskt inga studier över huvud taget som vederlägger att kvinnor på många platser skulle varit de som stod för lejonparten av födosamlandet förr.
Vad du också tycks totalt omedveten om är att klimatet i det som idag är Sverige under exempelvis stenåldern motsvarade det som idag finns runt medelhavet. Det vill säga betydligt varmare - så det var igen som gick omkring likt eskimåer i tjocka pälsar och sköt isbjörnar. Det är ett senare fenomen när det blev kallare, men då hade vi ju övergått till bofasta jordbrukssamhällen. Vad gäller jägare/samlare så tyder det mesta på att kvinnorna var de som stod för en stor del av maten.
Detta är en klassisk hästsko.

Ser du den logiska kullerbyttan själv, eller ska någon annan hjälpa dig?
Citera
2019-05-29, 08:26
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
De tusentals körsbär som du plockat för att ”bevisa” manlig överlägsenhet i alla områden kan du stoppa upp därnere där solens strålar inte når.
Ge ett enda exempel på manlig cherrypicking i denna tråd.

En topplista med världens bästa det-eller-det är motsatsen till cherrypicking. Det är därför vi har svårt att komma överens. Du fattar helt enkelt inte svengelska.
Citera
2019-05-29, 08:28
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men idiot, du tror väl inte att kvinnor av idag med alla bekvämligheter vi har är jämförbara med kvinnor förr i tiden? Givetvis hade kvinnor förr och idag överlevt. Det går aldrig att jämföra en låtsassituation med en riktig livshotande sådan. Det borde du förstå.
Att män har större tävlingsinstinkt och gör allt för att vinna det har vi redan konstaterat.
The Island visar snarare överlevnadsinstinkt än tävlingsinstinkt. Jag som har sett programmet vet att kvinnorna stupar eftersom de inte ens vet att dricka vatten i 30 graders hetta. Det gör männen.

Att just kvinnor skulle ha problem att överleva eftersom de har vant sig vid ett bekvämt liv i västerlandet är offerkofta. För männen är precis lika bekväma.
Citera
2019-05-29, 09:08
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
The Island visar snarare överlevnadsinstinkt än tävlingsinstinkt. Jag som har sett programmet vet att kvinnorna stupar eftersom de inte ens vet att dricka vatten i 30 graders hetta. Det gör männen.

Att just kvinnor skulle ha problem att överleva eftersom de har vant sig vid ett bekvämt liv i västerlandet är offerkofta. För männen är precis lika bekväma.

Det är ett TV-program där deltagarna kan avbryta och få sjukvård. Äkta överlevnad är mer rått än så och det är först när man ställs inför valet mellan liv och död på riktigt som vi kan prata om vad som krävs för att överleva. Här är ett exempel på en kvinna som överlevde två veckor i djungeln, men hade hon inte hittats i tid så hade hon dött: https://www.theguardian.com/us-news/2019/may/25/woman-found-alive--two-weeks-in-hawaii-forest-park-amanda-eller
Citera
2019-05-29, 09:20
Medlem
InteRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Finns en sak som kvinnor dominerar män i och det är att "ta hand om".
Ta hand om folk,problem eller annat man kan ta hand om.

Men efter 2-3 år av att tänka på denna sak till och från så finns det inte så mycket mer än det meen det finns massa tröst-saker man skulle kunna nämna.
Citera
2019-05-29, 10:26
Medlem
seaworthys avatar
Citat:

Men nu skrev ju du att kvinnor var bättre på bergslöpning, hur ska du ha det?

Oavsett hur fördelningen av totala antalet löpare så är det gedigna startfält i båda klasserna och männen är några timmar bättre. Det likadant ut på alla stora 100 mileslopp och det ser likadant ut i tex Spartathlon.

Sen snurrar du till det med vad löparna kommer ifrån. Vi diskuterar ju könsskillnader och inte skillnader mellan olika etniciteter.

Jag är ledsen om jag punkterar föreställningar som du har, men idén om att kvinnor är lika bra eller bättre som män på långa löptävlingar stämmer inte. Frågan är varför det är intressant överhuvudtaget. Män och kvinnor har olika förutsättningar som grupp och det kommer inte att ändras av politiska skäl .
Citera
2019-05-29, 10:34
Medlem
Mr Bs avatar
Manipulering vill jag påstå de är bättre på.
Historiskt har kvinnor även används flitigt i dessa syften av underrättelsetjänst för såkallad sexpionage. Mannens Akilles häl , imperium har fallit pågrund av deras giftiga tungor.
Senast redigerad av Mr B 2019-05-29 kl. 10:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in