2019-05-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack, jag säger ju att jag är glömsk

Nä, det är verkligen svårt att veta vad som stämmer och vad som inte stämmer.
Hm, detta skulle alltså vara så nära inpå som april. Bara tre veckor innan mordet.

Hur vet EGT att LW var intim med B*hold*rX och hur vet EGT att ML var irriterad över det? Ganska intima och privata detaljer som inte vem som helst får vetskap om?

EGT ville sprida uppgifter om flera försmådda älskare som var potentiella gärningsmän, sannolikt för att leda bort misstankarna från SD. Han tjatade väl också om att ML saknade alibi? Men Polisen har dock tydligen inte funnit ML som misstänkt.
Citera
2019-05-27, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det enda som gör mig lite fundersam är ju att SD är kolugn och lever vidare som vanligt som en person som inte är skyldig .

Så det kan ju faktiskt vara en random mördare som Lena råkade på .

För det vore ju helt åt fanders ifall SD blir dömd, om han är oskyldig.

Han är inte kolugn enligt Sh Holmes som träffat honom, utan beter sig märkligt.
Citera
2019-05-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Tidigt i tråden skrev väl någon att LW och B*hold*rX setts kramas på Läcköeventet. En del kan säkert ta det som ett regelrätt samlag.

Hur vanligt är det att man berättar för kreti och pleti att man varit intim med någon? Hur kan någon haft så detaljerad insyn i LW's privatliv så att de vet att det är mer än vänskap? Kan hon anförtrott sig till en nära vän som nu väljer att prata ner henne?

EGT har för övrigt inte loggat någon närvaro på Läcköeventet 2018 ej heller föranmält sig.

Jag pressade EGT på vad han menade med intim, fick inget bra svar, det verkade varit på kramnivå. Detta var väl ett vanligt dagsevent inom geocach, inte så att det förekom samlag i buskarna.
Citera
2019-05-27, 23:47
Medlem
Citat:
Tidigt i tråden skrev väl någon att LW och B*hold*rX setts kramas på Läcköeventet. En del kan säkert ta det som ett regelrätt samlag.

Hur vanligt är det att man berättar för kreti och pleti att man varit intim med någon? Hur kan någon haft så detaljerad insyn i LW's privatliv så att de vet att det är mer än vänskap? Kan hon anförtrott sig till en nära vän som nu väljer att prata ner henne?

EGT har för övrigt inte loggat någon närvaro på Läcköeventet 2018 ej heller föranmält sig.

SD fantiserade nog direkt om att de hade ett sexuellt förhållande när det skvallrades om kramar. Jag tror att hans skäl att mörda byggdes ur hans svartsjuka fantasier.
Citera
2019-05-27, 23:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Det fetade:
Hur ver du det?
Citera
2019-05-27, 23:56
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag hetsar inte upp mig för att det tar lite tid. För drygt ett år sedan då Lena anmäldes saknad, DÅ var varje timme avgörande men NU när man kompletterat med ytterligare material så är det inte akut på det sättet. Får man bara in slutliga svar på det som återstår. Så kanske knuten löser upp något.

Bjärred-fallet, där samtliga i familjen var döda (familicide) var också icke-prioriterat ärende, där tog det NFC ett år att komma med analyssvar.

Jämför du verkligen Bjärred-fallet med mordet på LW? När det gällde Bjärred-fallet så stod det ju ganska snabbt klart att det rörde sig om en tragedi inom familjen.

Men för att de flesta i tråden ska trivas så går vi tillbaka till SD. Det känns så lugnt och bekvämt, eller hur?

Det är kanske inte akut för oss. Men för den som betraktas som skäligen misstänkt och för hans familj känns det nog för jävligt.
Senast redigerad av why123 2019-05-28 kl. 00:02. Anledning: .
Citera
2019-05-28, 00:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag pressade EGT på vad han menade med intim, fick inget bra svar, det verkade varit på kramnivå. Detta var väl ett vanligt dagsevent inom geocach, inte så att det förekom samlag i buskarna.

Det var det här inlägget:
https://www.flashback.org/p64582289#p64582289

Pussar och kramar skriver EGT där.
Citera
2019-05-28, 00:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jämför du verkligen Bjärred-fallet med mordet på LW? När det gällde Bjärred-fallet så stod det ju ganska snabbt klart att det rörde sig om en tragedi inom familjen.

Men för att de flesta i tråden ska trivas så går vi tillbaka till SD. Det känns så lugnt och bekvämt, eller hur?

Det är kanske inte akut för oss. Men för den som betraktas som skäligen misstänkt och för hans familj känns det nog för jävligt.
Det verkar vara så här det fungerar, både i polisutredningar och i sådana här trådar. När en teori om en gärningsman väl har fått fäste så måste varje möjlighet uttömmas innan man kan släppa intresset för honom. Det här är på gott och ont. Nackdelen för den utpekade själv är naturligtvis att många säkert går och tittar snett på honom under utredningens gång. Fördelen för honom är att han till slut måste betraktas som så rentvådd som en människa någonsin kan bli.
Senast redigerad av Draifos 2019-05-28 kl. 00:20.
Citera
2019-05-28, 00:21
Medlem
Citat:

Det handlade om de väntetider som nu är ett faktum hos NFC.
Så det som krattades ihop förra hösten, kanske det kommer svar på till denna höst. Var vad jag ville förmedla.

På vilket sätt ser du att SD och hans familj har det jävligt?
Citera
2019-05-28, 00:31
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det handlade om de väntetider som nu är ett faktum hos NFC.
Så det som krattades ihop förra hösten, kanske det kommer svar på till denna höst. Var vad jag ville förmedla.

På vilket sätt ser du att SD och hans familj har det jävligt?

Ja inser du inte att det måste vara för jävligt att vara skäligen misstänkt för mord så kan jag inte hjälpa dig.
Citera
2019-05-28, 00:37
Medlem
Citat:
Ja inser du inte att det måste vara för jävligt att vara skäligen misstänkt för mord så kan jag inte hjälpa dig.

Ja normalt sett borde man kanske det. Men ser Du några yttre tecken på det. Berätta gärna.
Citera
2019-05-28, 00:37
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det verkar vara så här det fungerar, både i polisutredningar och i sådana här trådar. När en teori om en gärningsman väl har fått fäste så måste varje möjlighet uttömmas innan man kan släppa intresset för honom. Det här är på gott och ont. Nackdelen för den utpekade själv är naturligtvis att många säkert går och tittar snett på honom under utredningens gång. Fördelen för honom är att han till slut måste betraktas som så rentvådd som en människa någonsin kan bli.

Absolut, så tänker jag också. Han är ju den mest utredda för detta mordet och de har hittills inte hittat någonting. Men åklagaren borde ha något samvete och släppa "skäligen misstänkt" och komma igen när och om hon har något.. Då ska hon få igenom en häktning på sannolika skäl. Detta är fanimej pinsamt, jag lider med hela familjen D.

Som det är nu befinner sig familjen D i limbo liksom hela utredningen..
'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in