Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Ja, och situationen har varit så i flera år. Hur dom än gnetar blir högarna aldrig mindre snarast ökar dom dagligen. Tänk att aldrig få känna sig nöjd och tillfredsställd över arbetet. Risken för att bli utbränd måste vara gigantisk hög!!!!
Polisen är väl medvetna om situationen men deras arbete försämras likväl då häktade måste släppas då svar på inskickat material aldrig anländer i tid. Polis och Åklagare försöker förklara att dom väntar på svar, men möts av misstro av den oinsatta allmänheten. *SUCK*
Exakt! De får tyvärr arbeta efter politiska (mycket dåliga och inte sällan utan verklighetsanknytning) beslut som tagits för flera år sen. Precis som med alla andra viktiga jobb: Polis, läkare, räddningsstjänst, försvaret, med fler, så ligger våra beslutsfattare 10-20 år efter den verkliga utvecklingen. Tyvärr tror många av dem (beslutsfattande politiker) att hela Sverige ser ut som Stureplan eller Danderyd. Vilket innebär att varken beslut, utbildningar eller resurser har satts igång i god tid.
Jag är övertygad om att det fortfarande finns viktiga svar de väntar på från NFC. Jag är lika övertygad om att Polis och ÅK är säkra på att de har rätt MGM. De VET att detta - tyvärr - tar tid och kan inte jaga upp sig för det, då andra fall löses under tiden de väntar.
Och även om det självklart inte är roligt att vänta och behöva hålla låg profil, så gör de med högst sannolikhet exakt det som är de ska göra, ur ett rättsligt perspektiv.
Jag, personligen, är säker på att de kommer att lösa detta.