2019-05-27, 12:30
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Det skulle knappast göra någon större skillnad. L har varit en cancer för Sverige i årtionden.

Jag håller dock inte med. Det finns en massa bra folk i L. Tyvärr blev man attackerad från vänster och vred hela politiken i en riktning som skapade olyckliga kompromisser. Jag kanske bara är nostalgisk, men jag tror verkligen att ett L av gamla snitt kommer behövas, trots att jag inser att det finns enormt mycket fallgropar på vägen.
Citera
2019-05-27, 12:34
Medlem
JustZlatans avatar
Klanröstning. Så nu har L blivit infiltrerade av islamister.
Citera
2019-05-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Lokal Liberal kandidat från Tensta som bedrivit aktiv valkampanj både där och på andra förorter i Sverige. Inte märkligt alls, lägg ner konspirationstramset.

Varför ska Klankryssning vara kosher bara för att kandidaten är skriven på orten?
Citera
2019-05-27, 12:37
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Personrösterna är ännu inte ihopräknade. Din teori faller ju lite om inte Said Abdu får onormalt många personröster. Vi får se hur det går.
Det kan också vara så att Abdukadir Salad Ali får många personröster.

I vilket fall rör det sig om anmärkningsvärda svängningar. För bara åtta månader hade Liberalerna under en procent i flera av dessa områden. Nu touchar samma parti nästan 30 procent. Det visar i mikroformat hur lättmanipulerad demokratin är, speciellt i områden med låg utbildning och låg förankringsgrad i samhället.
Senast redigerad av Tinuviel 2019-05-27 kl. 12:40.
Citera
2019-05-27, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalipp0
Din hypotes om moskébesök verkar trolig.

Ja han är ju muslim så det handlar säkert om att moskéer uppmanat sina underhuggare att kryssa honom. Det skulle inte förvåna mig om han petar bort förstanamnet. Klanröstning kommer att bli allt
viktigare valen framöver, minns den okända somaliska som kom in riksdagen. På kommunal nivå finns det många exempel att peka på.
Citera
2019-05-27, 12:40
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Påminner mig om när S med Mona i spetsen tror jag det var. "lärde" korkade människor om hur man skulle rösta "så tar du lappen det står socialdemokraterna på och lämnar till den personen och så kommer ditt liv magiskt bli bättre" Typ nåt liknande som nån lokalpolitiker från L sysslat med antar jag?
Citera
2019-05-27, 12:51
Medlem
Ja men det är väl givet att det är pga av att de har en färgklick med på listan. Vad annars? Väl kalkylerat av pissliberalerna som på det här sättet räddade kvar ett mandat så de kan placera en av sina parasiter i Bryssel.
Det hade annars varit mycket roande om det högfärdigaste globalist och parasitpartiet Nr 1 inte hade fått leka med de stora pojkarna i de fina salongerna.
Citera
2019-05-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag håller dock inte med. Det finns en massa bra folk i L. Tyvärr blev man attackerad från vänster och vred hela politiken i en riktning som skapade olyckliga kompromisser. Jag kanske bara är nostalgisk, men jag tror verkligen att ett L av gamla snitt kommer behövas, trots att jag inser att det finns enormt mycket fallgropar på vägen.
L har alltid varit ett parti för högfärdiga kälkborgare. De som tror sig vara lite förnuftigare och finare än andra när i själva verket de bara anser sig vara bättre.
Citera
2019-05-27, 13:29
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Nu bodde jag inte i ghettot där uppe, men om jag minns rätt är Trondheimsgatan ärkeHusby och inte alls Kista.

Hur ser upplyssning etc. ut på gatorna det gäller, är Somalier överrepresenterade så ÄR det klanröster?

Helt bisarrt att Somaliska röster räddar L, snacka om två grupper som innerst inne totalt skiter i varandra.
Trondheimsgatan är bara Husby. När norra Järva byggdes så fick alla gatorna i Husby namn från Norge. De i Kista namn från Danmark och Akalla gatunamn från Finland.
Annars mycket märkligt att dessa områden nu röstar L. För ett år sedan var de ärkekommunister som dyrkade Chavez.
Svaret är naturligtvis att deras imamer tutat i dem att de skall rösta på L. De har ingen egen vilja och imamerna hotar dem med att de skall komma till helvetet om de inte röstar som ledaren befaller. Dessa människor från Somalia är otroligt religiösa och allmänt vidskepliga också. De tror på sina imamer och på spöken, demoner och andar. Naturligtvis är det få som är riktiga analfabeter men deras hjärnor eller själar är helt impregnerade med fruktsallad.

De är dessutom antisemiter som nu har lyckats med att rösta på L som är ett judeparti. Smart sätt av L att köpa röster och bli kvar i EU parlamentet.
Citera
2019-05-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Varför ska Klankryssning vara kosher bara för att kandidaten är skriven på orten?
Sen när blev det så jävla otänkbart att en kandidat får många röster i sin hemvist?

Antar att det var kLAnRÖstnING som gjorde att Bill Clinton vann sin konservativa hemstat Arkansas i båda presidentvalen han deltog i.
Citera
2019-05-27, 13:39
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Sen när blev det så jävla otänkbart att en kandidat får många röster i sin hemvist?

Antar att det var kLAnRÖstnING som gjorde att Bill Clinton vann sin konservativa hemstat Arkansas i båda presidentvalen han deltog i.
Jämförelsen haltar betänkligt. Ser du INGET problem i att ett parti som fick under en procent i ett val för åtta månader sedan nu får närmare 30 procent i några av dessa områden?

Tror du att det beror på att kandidaten i fråga argumenterat för de värden som Liberalerna står för - att dessa somalier nu är övertygade liberaler? Eller röstar de på Liberalerna för att de kan rösta på en landsman?

Du ser inget problem i att människor röstar på en kandidat bara för att denne har rätt hudfärg och ursprung?
Senast redigerad av Tinuviel 2019-05-27 kl. 13:52.
Citera
2019-05-27, 13:45
Medlem
Citat:

När folk inte ens hört talas om en riksdagsledamot utanför den Somaliska diasporan är nåt fel.

Klanröstning är återgång till deras stenålderssystem, att Bill Clinton blir poppis i hemstaten är en naturlig följd av (en något nergången) Demokrati.
För mig är valet mellan dessa system busenkelt, vill du ha klantänk skriker nog Somalia efter folk som kan läsa och skriva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in