2019-07-03, 14:50
Medlem
Syskonparet Sabuni startade Afrosvenskarnas förbund berättar man stolt om Sabuni. De har drygt 1500 medlemmar men tyvärr bara 37 som betalar avgift. Varje kvinna som är medlem räknas dessutom som fyra personer då de alla har minst tre barn...
Citera
2019-07-03, 15:47
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Hon har brutit med sin bror.

Vad gäller kontakterna med det Muslimska Brödraskapet måste du blanda ihop henne med någon annan.

Detta skrev Johan Westerholm på sin Facebook den 25/6

Sedan är jag personligen av uppfattningen att Nyamko Sabuni kan vara rätt kort - men det finns tveksamheter i hennes historia i relationen till MMRK (Muslimska mänskliga rättighetskommittén - min anmärkning) och Afrosvenskarnas Riksförbund. Organisationer som på intet sätt hindrat att antisemitism sprids och polariseringen ökat.
/Provokatör
Citera
2019-07-03, 15:52
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Detta skrev Johan Westerholm på sin Facebook den 25/6

Sedan är jag personligen av uppfattningen att Nyamko Sabuni kan vara rätt kort - men det finns tveksamheter i hennes historia i relationen till MMRK (Muslimska mänskliga rättighetskommittén - min anmärkning) och Afrosvenskarnas Riksförbund. Organisationer som på intet sätt hindrat att antisemitism sprids och polariseringen ökat.
/Provokatör
Det är väl ändå skillnad på det och att hon (och brodern) skulle vara aktiva i det Muslimska Brödraskapet. I hans fall, ja. Men i Sabunis fall ligger det i hennes förflutna, ett förflutna hon borde få frågor om, men ändå det förflutna.
Citera
2019-07-03, 16:14
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är väl ändå skillnad på det och att hon (och brodern) skulle vara aktiva i det Muslimska Brödraskapet. I hans fall, ja. Men i Sabunis fall ligger det i hennes förflutna, ett förflutna hon borde få frågor om, men ändå det förflutna.

Ja det är skillnad, ville bara härleda varifrån uppgiften kan ha kommit. Jag har för mig att Johan skrev något om att han skulle rota vidare i eventuella kopplingar i ett tidigare inlägg.

/Provokatör
Citera
2019-07-03, 19:21
Medlem
Hemsidan för Afrosvenskarnas riksförbund är som av en händelse borta...

Men man kan fortfarande ännu läsa om förbundet på Wikipediahttps://sv.wikipedia.org/wiki/Afrosvenskarnas_riksf%C3%B6rbund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in