2019-05-27, 10:26
Medlem
Jag tar för givet att AfS fortsätter och antar att det gick lite bättre i detta valet än i riksdagsvalet. EU-valet är ett olustigt val och jag röstade SD.

Jag har varit inne i två vallokaler och där fanns AfS-valsedlar. Jag såg inga tendenser till fusk. Men två vallokaler säger ingenting om hur det ser ut på andra håll i Sverige.

Jag misstänker valfusk bakom kulisserna, AfS bör göra allt för att öka kontrollen. Ott topic se SD:s "resultat". Två dagar före valet, 18,9%----valu----16.9%---och slutligen 15,4%....

Och propagandan var ändå inte emot SD utan etablissemanget riktade kanonen mot KD. Medge att något är ruttet i Sverige och det drabbar även AfS.

Kan vi tro att AfS ändå fick 0,7%?
Citera
2019-05-27, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
0,6 av dem gick till PP. Allt annat än 1% får man ändå betrakta som ganska dåligt. Att bara 0,1 röstat på andra är osannolikt.

Hade man fått 1% tror jag man kunnat komma igenom mediabruset. Jag tror de allra flesta inte har en aning om AfS. Det är sanningen. Det är lätt att tro att stödet är starkare om man sitter i sitt twitterflöde eller hänger mycket på Flashback. För att nå ut till massan krävs det att man syns i gammelmedia.

Frågan är dock varför gammelmedia skulle ge något egentligt utrymme åt åsikter som som går på tvärs mot den egna agendan. Man kommer inte göra om misstaget man gjort med SD. Det utrymme AfS fick i gammelmedia i samband med senaste riksdagsvalet verkar från mediernas sida dessutom mest ha handlat om ett försök att splittra SD-väljarna. Ska AfS nå ut med något där kommer det att krävas skandaler, och jag vet inte vad det skulle vara för ett parti som AfS.

Det AfS kan göra är att synas på sociala medier och i alternativmedia, nätverka, bygga en stadig grund av aktivister och anhängare, attrahera rätt människor till ledande positioner, skaffa sig rika sponsorer, och hoppas på en samhällsutveckling som hjälper deras sak.
Senast redigerad av Amriswil 2019-05-27 kl. 10:33.
Citera
2019-05-27, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Det fattades många väljare den här gången, männen. I vallokalerna kom mest medelålders familjer lite Yupis betonade med "henne" i spetsen, att de skull rösta grönt på C eller Mp var tydligt. De unga har lite oväntat rösta på moderaterna men det märkte man inte av.

Fantastiskt att du vet hur det såg ut i Sveriges 4000 vallokaler mellan kl 9-21.

Härmed utdelas AfS stora hederspris till dig för din strålande eftervalsanalys om varför AfS återigen gjorde ett fiaskoval, trots att dom backades upp av 200 konton på Flashback.
Citera
2019-05-27, 10:51
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Hur kan det ha varit imponerande? Jag tittade på vissa sändningar och kunde se samma personer stå i publiken, oftast ett gäng på 5-6 killar med svarta hoodies, det var utan tvivel en del i publiken som "åkte efter" Kasselstrands bil till närliggande stad. Skulle gissa på att en och annan NMR sympatisör även tog det som ett uppdrag.

I chatten var det exakt samma 6-10 personer som skriver i varje stream, men de verkade nästan själva helt sakna insikt kring detta faktum utan behandlade varandra som främlingar och gick igång på varandras aktivitet "oj titta vad chatten flöder på, nu är AFS på gång!". Det var nästan bisarrt att beskåda ibland.

Detta parti existerar inte utanför Kasselstrand. Rent objektivt så finns det inte så fort sändningen har upphört och kameran slutar filmar. Nu har det snart gått 1 år och man har inte gjort några försök till att faktiskt etablera sig.
Istället är det samma personer som bänkar sig på youtube inför varje stream. några fysiska lokaler finns inte.

Även på flashback och andra kommentarsfält på nätet så börjar jag nästan misstänka att det är samma folk som reggar nya konton för att skriva att de "har precis bestämt sig för att rösta på afs istället".

Total sektbeteende bland dess anhängare. Nästan som att gå på ett Zoo och betrakta djurens fascinerande fasoner ur deras egen logik.
Jag tror inget annat parti i samma storlek hade lyckats samla publik på så många möten. Flera torgmöten har haft stor publik relativt till partiets storlek. Visst kan samma personer dykt upp på flera möten men det stödjer ju det jag skrev om engagerade sympatisörer.

Att det är få som röstar på AfS vet vi i och med valresultaten. Ingenstans påstod jag att väljarsstödet är stort så varför du raljerar om det vet jag inte? I slutet bröjade jag känna igen folk från t.ex. chatten som också skrev på samnytt och Twitter. Alltså att det var aktiva på flera plattformar. Återigen - engagerade sympatisörer!
Citera
2019-05-27, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Även Jeff Ahl trotsar den destruktiva och defaitistiska retoriken:

"Det som kommer ske nu i svensk politik utanför riksdagen är att F! lägger ner och AfS lägger i en högre växel. Vi ger oss aldrig. Bara veklingar ger sig. Vi kommer gå till attack, attack och ännu mer jävla attack! Kamphundar ger sig aldrig."

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1132790756203216898

Jeff Ahl kanske är yrkesskadad från militären, men vägen framåt för AfS handlar definitivt inte bara om "attack och ännu mer jävla attack", och jag skulle säga att den typen av affekterad retorik mest blir löjeväckande i ljuset av de blygsamma resultaten (efter valet 2018 borde man ha lärt sig tillräckligt om att inte ge motståndarna sådana öppna mål). Den som har naturlig pondus behöver heller inte bre på med aggressivitet och överdriven stränghet (Ahl har en rätt humorlös framtoning). Salvini är ett bra exempel på en ledare som förstår hur den balansen ser ut.

Jag hoppas att partiet internt är sina egna hårdaste kritiker och ständigt synar den egna politiken och taktiken. Att utstråla kampvilja och vara offensiv är förstås bra, men det får inte bli hejaklacksretorik och självbedrägeri.
Citera
2019-05-27, 11:37
Medlem
Fris avatar
Det kan vara som så att endast de 83 registrerade partierna till det här valet kommer att bli redovisade vardera av Valmyndigheten på deras hemsida.
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ser på SVT:s valstatistik att SD har många äldre väljare i detta val. Jag tror att många av dessa äldre upplever Afs som lite valpiga och skrikiga, om de ens känner till dem. Afs behöver nu visa sig lite mer vuxna och stabila och därför tror jag tiden talar för dem. Särskilt mot bakgrund av den utveckling som väntar Sverige.
AfS är ju DET ENDA partiet i detta val som talat om sakfrågor! Och de har Nigel Farage (en "skrikig valp" enligt dig) som utmärkt exempel på hur det ska genomföras. SD lallar ju bara med brunsmetning, lögner om samlingsregeringen för 75 år sedan, och infighting mellan sina obildade korrumperade sykofanter till företrädare. SD är ett hermetiskt isolerat promilleparti i EU som i Sverige säger att KD och deras maximering av anhöriginvandring representerar SD:s blockpolitik. Deras budskap och strategi är bara ett osammanhängande bladder med underkastelse under PK och hat mot all opposition som tema. Resten av PK har aldrig förklarat hur de har förändrat EU inifrån under det kvartssekel de suttit där. Snacka om vem som bjäfsar som en valp.

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag misstänker valfusk bakom kulisserna, AfS bör göra allt för att öka kontrollen.
Det finns inga kulisser. Röstmottagandet och rösträknandet är totalt transparent. Kulisser finns bara i form av sjuklig paranoja. Demokratin har gigantiska brister, men bara utanför vallokalerna. Snacket om rösträkningsfusk har bara som syfte att avleda från alla verkliga problem. Valsedelssnackarnas mål är att avskaffa den enda del av demokratin som fungerar, och det perfekt därtill, nämligen själva röstandet som är fullständigt fritt.
Citera
2019-05-27, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Har du några siffror på att männen hade lägre valdeltagande? Eller bygger du detta på egna obeservationer från en vallokal?

Egna observationer från flera platser under hela dagen, Observationer är det vi bygger våra fördomar men även vår sanning på. Varför ska man tro mer på media och institutioner som har som mål att manipulera dig till att bli mainstreamare än på dig själv?
Citera
2019-05-27, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Fantastiskt att du vet hur det såg ut i Sveriges 4000 vallokaler mellan kl 9-21.

Härmed utdelas AfS stora hederspris till dig för din strålande eftervalsanalys om varför AfS återigen gjorde ett fiaskoval, trots att dom backades upp av 200 konton på Flashback.

Ett mycket stor urval eftersom jag var i vallokaler hela dagen ca 12 timmar. Du är inte bemyndigad att dela ut några pris du är bara ett vanligt får i PK-flocken.
Citera
2019-05-27, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Det kan vara som så att endast de 83 registrerade partierna till det här valet kommer att bli redovisade vardera av Valmyndigheten på deras hemsida.

AfS är ju DET ENDA partiet i detta val som talat om sakfrågor! Och de har Nigel Farage (en "skrikig valp" enligt dig) som utmärkt exempel på hur det ska genomföras. SD lallar ju bara med brunsmetning, lögner om samlingsregeringen för 75 år sedan, och infighting mellan sina obildade korrumperade sykofanter till företrädare. SD är ett hermetiskt isolerat promilleparti i EU som i Sverige säger att KD och deras maximering av anhöriginvandring representerar SD:s blockpolitik. Deras budskap och strategi är bara ett osammanhängande bladder med underkastelse under PK och hat mot all opposition som tema. Resten av PK har aldrig förklarat hur de har förändrat EU inifrån under det kvartssekel de suttit där. Snacka om vem som bjäfsar som en valp.

Det finns inga kulisser. Röstmottagandet och rösträknandet är totalt transparent. Kulisser finns bara i form av sjuklig paranoja. Demokratin har gigantiska brister, men bara utanför vallokalerna. Snacket om rösträkningsfusk har bara som syfte att avleda från alla verkliga problem. Valsedelssnackarnas mål är att avskaffa den enda del av demokratin som fungerar, och det perfekt därtill, nämligen själva röstandet som är fullständigt fritt.

Även om man inte skall helt jämföra opinionsundersökningar med slutlig rösträkning....får det inte skilja så mycket som, ja vad blir det, 18,9% - 15,4% = 3,5% i en glidande rutschkana, jag menar inte att valfusket kan vara 3,5% men hela gapet kan inte förklaras.

Oj jag lider av paranoja men något är FEL, FEL, FEL...finns det en liten chans att man kan trycka ned misshagliga partier då gör man det. Det är så fruktansvärt korrupt .allting
Citera
2019-05-27, 12:24
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Även om man inte skall helt jämföra opinionsundersökningar med slutlig rösträkning....får det inte skilja så mycket som, ja vad blir det, 18,9% - 15,4% = 3,5% i en glidande rutschkana, jag menar inte att valfusket kan vara 3,5% men hela gapet kan inte förklaras.

Oj jag lider av paranoja men något är FEL, FEL, FEL...finns det en liten chans att man kan trycka ned misshagliga partier då gör man det. Det är så fruktansvärt korrupt .allting
Du ser vad du vill se. Du börjar med slutsatsen och sen "ser" du alla argument för den som du klarar av att hitta på för dig själv. Opinionsmätningar blir allt svårare med spretiga kontaktkanaler. Representativiteten i opinionsmätningarnas urval skevar när valdeltagandet är lågt. Att trÅkesson diktatoriskt strök sina egna väljares röster i efterhand efter att den alkoholiserade lastbilsförarens tafsande blev känt avskräckte. SD-blockets (i form av dess representant KD) öppnande för totalt ohämmad ökning av anhöriginvandring avskräckte. O.s.v.

Men du tror att tiotusentals röstmottagare satt i tusentals vallokaler och fuskade! I ett totalt transparent och dokumenterat system. Där varje vallokal i sig inte påverkar ens avrundningen på nästa siffra bakom den sista decimalen i resultatet. Normalt handlar konspirationsteorier om sånt en liten maktelit skulle ha gjort i hemlighet. Men du skyller på vad tiotusentals vanliga människor skulle ha gjort helt öppet. Ditt hjärnmaskineris kuggar möter varandra i motsatt riktning, så it does not compute. Det har bara kärvat fast i skrot.

"Ah, you saw a sign? A sword in a field. There are many ways a sword can find itself in a field so why pick one cause over another? Yet you had to pick this one:"
https://www.youtube.com/watch?v=w47UQxld7LM
Senast redigerad av Fri 2019-05-27 kl. 12:26.
Citera
2019-05-27, 12:36
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Men det stora problemet är som någon sa att de syns inte och når inte ut. Nu lever ju AFS i en total mediaskugga och det är den man måste komma över för att nå bra valresultat. Det är jag helt övertygad om.
DETTA!
Häri ligger det grundläggande problemet. Som Tubleros mycket riktigt påpekade krävs det att AfS genom list får media att börja uppmärksamma partiet. Rasmus Paludan (Stram Kurs) har på ett finurligt vis lyckats få media att uppmärksamma partiet, genom att uppvisa vilka inskränkningar massinvandringen leder till genom att bl.a. jonglera med koranen eller sätta eld på koranen.
Om AfS videofilmade just hur massinvandringen de facto inskränker vår yttrandefrihet, istället för att filma generiska torgmöten, skulle detta inte bara resultera i ett utmärkt argument för partiets existensberättigande utan framför allt generera massvis med mediatid från den okontrollerbara kränkthet som invandrarna skulle uppvisa.
Jämför t.ex. SD's media annonskampanj "Ursäkta röran". Denna orsakade oerhörd kränkthet som i sin tur orsakade mindre upplopp som i sin tur resulterade i mediatid som annars hade kostat massvis med miljoner.

Om man är mindre måste man vara smartare än sin motståndare, vilket i detta specifika fall borde vara närmast oundvikligt. Torgmöten fungerade för SD eftersom det var första gången ett riksdagsparti blev attackerad av antidemokrater. När AfS gör samma sak är det old news och mediabevakningen är obefintlig.

Sammanfattningsvis:
Använd mer video för att påvisa alla inskränkningar, t.ex.
ensam tjej går hem en fredagkväll,
Svennebanan vandrar omkring i Rinkeby iklädd en t-shirt med svenska flaggan.
Beställ en fläskkotlett inne i ett invandrarghetto
Gör konst av en koran. Låt barn använda denna som ritbok…
osv, osv

Sluta för guds skull med de oerhört förutsägbara torgmötena och börja använda internet på ett smart vis.
Citera
2019-05-27, 12:46
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
DETTA!
Häri ligger det grundläggande problemet. Som Tubleros mycket riktigt påpekade krävs det att AfS genom list får media att börja uppmärksamma partiet. Rasmus Paludan (Stram Kurs) har på ett finurligt vis lyckats få media att uppmärksamma partiet, genom att uppvisa vilka inskränkningar massinvandringen leder till genom att bl.a. jonglera med koranen eller sätta eld på koranen.
Om AfS videofilmade just hur massinvandringen de facto inskränker vår yttrandefrihet, istället för att filma generiska torgmöten, skulle detta inte bara resultera i ett utmärkt argument för partiets existensberättigande utan framför allt generera massvis med mediatid från den okontrollerbara kränkthet som invandrarna skulle uppvisa.
Jämför t.ex. SD's media annonskampanj "Ursäkta röran". Denna orsakade oerhörd kränkthet som i sin tur orsakade mindre upplopp som i sin tur resulterade i mediatid som annars hade kostat massvis med miljoner.

Om man är mindre måste man vara smartare än sin motståndare, vilket i detta specifika fall borde vara närmast oundvikligt. Torgmöten fungerade för SD eftersom det var första gången ett riksdagsparti blev attackerad av antidemokrater. När AfS gör samma sak är det old news och mediabevakningen är obefintlig.

Sammanfattningsvis:
Använd mer video för att påvisa alla inskränkningar, t.ex.
ensam tjej går hem en fredagkväll,
Svennebanan vandrar omkring i Rinkeby iklädd en t-shirt med svenska flaggan.
Beställ en fläskkotlett inne i ett invandrarghetto
Gör konst av en koran. Låt barn använda denna som ritbok…
osv, osv

Sluta för guds skull med de oerhört förutsägbara torgmötena och börja använda internet på ett smart vis.

Jag hoppas verkligen inte att AfS blir lika infantila som Stram kurs, genom att t ex förstöra Koranen eller någon annan bok. Det är kontraproduktivt. Böcker är till för att läsas, oavsett om de är bra eller dåliga. Jag kommer sluta rösta på AfS om de nedlåter sig till detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in