2019-05-27, 01:26
Medlem
rikastistorstans avatar
Tråkigt men ganska väntat. Får väl hoppas på 0,5% nu då. När redovisas övriga? Tveksamt om partiet orkar kämpa på fram till 2022. Tyvärr tror jag inte SD-pöbeln vaknar innan dom har fått se hur lite faktiskt SD-inflytande gör. Krävs nog att det "konservativa blocket" får styra i fyra år först och det lär inte ske innan 2026. Först då när invandringen är fortsatt hög och dom konservativa levererar icke-reformer som mer kameraövervakning och avdrag på hemlarm som åtgärder kanske SD:aren förstår att han blivit lurad.
Lider med Kasselstrand och gänget. Verkligen ett lovvärt försök. Fel land bara. Svensken är helt bortom räddning. Framtidens viktigaste fråga är inte längre att försöka rädda Sverige, ty det slaget är förlorat. Framtidens viktigaste fråga är att lyckas behålla länderna från det gamla östblocket vita.
Citera
2019-05-27, 01:27
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loqu
Jag tror AfS lägger ner nu, och jag skulle inte klandra dem. Unga och välutbildade som vill bilda familj gör bättre i att flytta till ett annat land som Danmark, Polen, Ungern, eller Åland, än att stanna här och kämpa. Svenskar är dumma i huvudet och snart ändå i minoritet, några val kommer inte att ändra på det. Sveriges öde är beseglat. Sista svensken släcker lampan och stänger dörren..
Finns inget konstigare än den här självbilden av välutbildade. Vad är det, typ 2000 fans eller så, och alla måste tänka "ja, just jag gick ju inte klart skolan, men mitt gäng gjorde ju det" och precis alla andra i gänget tänker likadant?
Citera
2019-05-27, 01:31
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Tråkigt men ganska väntat. Får väl hoppas på 0,5% nu då. När redovisas övriga? Tveksamt om partiet orkar kämpa på fram till 2022. Tyvärr tror jag inte SD-pöbeln vaknar innan dom har fått se hur lite faktiskt SD-inflytande gör. Krävs nog att det "konservativa blocket" får styra i fyra år först och det lär inte ske innan 2026. Först då när invandringen är fortsatt hög och dom konservativa levererar icke-reformer som mer kameraövervakning och avdrag på hemlarm som åtgärder kanske SD:aren förstår att han blivit lurad.
Lider med Kasselstrand och gänget. Verkligen ett lovvärt försök. Fel land bara. Svensken är helt bortom räddning. Framtidens viktigaste fråga är inte längre att försöka rädda Sverige, ty det slaget är förlorat. Framtidens viktigaste fråga är att lyckas behålla länderna från det gamla östblocket vita.

AfS behöver inte kämpa så värst mycket egentligen. Man kan för det mesta bara luta sig tillbaka och hoppas att tillräckligt med SD-fårskallar vaknar upp någon gång.

Går det så går det....
Citera
2019-05-27, 01:34
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Nej, AfS kommer inte att lägga ner. Tvärtom twittrar Kasselstrand om att partiet fortsätter framåt:
https://twitter.com/gustavkassel/status/1132780979561668608

Även Jeff Ahl trotsar den destruktiva och defaitistiska retoriken:

Citat:
Det som kommer ske nu i svensk politik utanför riksdagen är att F! lägger ner och AfS lägger i en högre växel. Vi ger oss aldrig. Bara veklingar ger sig. Vi kommer gå till attack, attack och ännu mer jävla attack! Kamphundar ger sig aldrig.

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1132790756203216898
Citera
2019-05-27, 01:39
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
AfS behöver inte kämpa så värst mycket egentligen. Man kan för det mesta bara luta sig tillbaka och hoppas att tillräckligt med SD-fårskallar vaknar upp någon gång.

Går det så går det....

Jag håller med. AfS har ju snarare överpresterat. Alltså gjort mer än vad man kunde vänta sig av dom. Enda missbedömningen vi alla har gjort är hur stark sektmentaliteten hos SD-väljarna faktiskt är. Fram till nästa val kommer ännu fler eftergifter ha gjorts men det spelar liksom ingen roll. Tron på "den hemliga planen" verkar förena gräsrötterna och resten av väljarna är i stort sätt moderater eller sossar ändå. Som sagt, tror att reellt inflytande är det enda som kan väcka sektmedlemmarna. Möjligtvis kan ett partiledarbyte ha effekt också men det ligger nog inte nära till hands.
Citera
2019-05-27, 01:43
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1132790756203216898

Beundransvärt!
Citera
2019-05-27, 01:49
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Den enda som är förlorare är den som aldrig försöker eller deltar. Jag tycker AfS ska lägga några månader på en eftervalsanalys. Nu har man två genomförda valrörelser. Dra igång direkt och åk runt till olika distrikt och valkretsar och lyssna. Gör sedan en konkret plan, månad för månad, vecka för vecka fram till nästa val. AfS vinner på att vara aktiva när de andra partierna slumrar mellan valen, tror jag. Ökar inte antalet medlemmar kommer inte heller antalet väljare att göra det.
Mycket bra inlägg.

Man behöver få igång lokala orginsationer och en nationell verksamhet. Detta är extremt viktigt. Man kan inte bara dyka upp några månader innan valet och hoppas att alla medlemmar, aktivister och väljare ska vara kvar. Man måste ha en ständig dialog med de olika lokala organisationerna och väljarna framförallt.

Samt så tror jag de måste lägga ner torgmötesgrejen. Visst, det är jättekul att kolla på men idag så lever bokstavligen människor på sociala medier. Det är där AFS måste vara mer aktiva.

Sedan skulle jag personligen vilja att AFS drev en mer islamkritisk linje tillsammans med återvandringsfrågan. Om man kollar på partier som Stram Kurs i Danmark tex så håller de på att komma in i parlamentet enbart pga av att tala extremt kritiskt om islam vilket därmed gjort partiet oerhört kontroversiellt i Danmark men samtidigt har ett budskap som väldigt många stödjer.

Lite reflektioner bara. Men det stora problemet är som någon sa att de syns inte och når inte ut. Nu lever ju AFS i en total mediaskugga och det är den man måste komma över för att nå bra valresultat. Det är jag helt övertygad om.
Citera
2019-05-27, 01:54
Medlem
I förra EU-valet bestod ”övriga” mest av Djurens parti, som då var nystartat och Junilistan som minskade från 3 procent i föregående val.

Båda dessa partier kan vara försumbara i det här valet. Återstår då bara MED som varit rätt så anonyma. Jag tror AfS är större och alltså har merparten av återstående, men om det är mer än en halv procent är svårt att säga. Kan max röra sig om 0,8 procent men förmodligen mindre.
Citera
2019-05-27, 02:00
Medlem
Alfheims avatar
Något som talar till AfS fördel i det långa loppet är framgången för Nigel Farage och hans Brexit Party, som blev överlägset störst i Storbritannien med över 30% av rösterna.

Att Storbritannien fortfarande är EU-medlemmar trots folkomröstningen har gett intrycket att ett utträde är praktiskt taget omöjligt, vilket av allt att döma har försvårat AfS Swexit-kampanj.

Farages seger kommer förhoppningsvis att påskynda ett Brexit, och därefter kan AfS peka på ett konkret exempel på att ett lyckat EU-utträde faktiskt är möjligt.

Sedan instämmer jag i att AfS borde bli mer förankrat bland sina gräsrötter och utveckla sig till en folkrörelse. I och med att SD har blivit ett alltmer toppstyrt parti, så finns det ett tomrum att fylla även i detta avseende.
Citera
2019-05-27, 03:08
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
I förra EU-valet bestod ”övriga” mest av Djurens parti, som då var nystartat och Junilistan som minskade från 3 procent i föregående val.

Båda dessa partier kan vara försumbara i det här valet. Återstår då bara MED som varit rätt så anonyma. Jag tror AfS är större och alltså har merparten av återstående, men om det är mer än en halv procent är svårt att säga. Kan max röra sig om 0,8 procent men förmodligen mindre.

Lbp har varit väldigt aktiva det här EU-valet i synnerhet bland de som var aktiva inom Bensinupproret.
Citera
2019-05-27, 03:13
Medlem
OliverCromwells avatar
Men vad hände med det här gänget. De skulle ju in i Riksdagen och EU-parlamentet dessutom.

De har tappat både energi och pengar nu och inte ett skit fick dom för det.

Nu funderar väl Kasselstrand om inte det är dags att lägga ner och flytta till Finland istället.
Citera
2019-05-27, 05:21
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Trevligt! Valresultaten har varit nedslående även om EU-valet var väntat. Det var bara nu på slutet som jag såg en del sympatisörer börja hoppas och tro på 1% men annars var nog de flesta beredda på att det skulle gå dåligt.

De har engagerade sympatisörer och aktivister, det är något att ta vara på utomparlamentariskt. Det är inte illa för ett 0,x% parti i total mediaskugga att lyckas skrapa ihop 10-20 sympatisörer i valfri småstad kl 12.00 en vanlig vardag när det är EU-val, 1000 personer under en valfinal eller att få ut valsedlar till så många vallokaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in