Citat:
Ursprungligen postat av
tclaesson
Trevligt! Valresultaten har varit nedslående även om EU-valet var väntat. Det var bara nu på slutet som jag såg en del sympatisörer börja hoppas och tro på 1% men annars var nog de flesta beredda på att det skulle gå dåligt.
De har engagerade sympatisörer och aktivister, det är något att ta vara på utomparlamentariskt. Det är inte illa för ett 0,x% parti i total mediaskugga att lyckas skrapa ihop 10-20 sympatisörer i valfri småstad kl 12.00 en vanlig vardag när det är EU-val, 1000 personer under en valfinal eller att få ut valsedlar till så många vallokaler.
Hur kan det ha varit imponerande? Jag tittade på vissa sändningar och kunde se samma personer stå i publiken, oftast ett gäng på 5-6 killar med svarta hoodies, det var utan tvivel en del i publiken som "åkte efter" Kasselstrands bil till närliggande stad. Skulle gissa på att en och annan NMR sympatisör även tog det som ett uppdrag.
I chatten var det exakt samma 6-10 personer som skriver i varje stream, men de verkade nästan själva helt sakna insikt kring detta faktum utan behandlade varandra som främlingar och gick igång på varandras aktivitet "oj titta vad chatten flöder på, nu är AFS på gång!". Det var nästan bisarrt att beskåda ibland.
Detta parti existerar inte utanför Kasselstrand. Rent objektivt så finns det inte så fort sändningen har upphört och kameran slutar filmar. Nu har det snart gått 1 år och man har inte gjort några försök till att faktiskt etablera sig.
Istället är det samma personer som bänkar sig på youtube inför varje stream. några fysiska lokaler finns inte.
Även på flashback och andra kommentarsfält på nätet så börjar jag nästan misstänka att det är samma folk som reggar nya konton för att skriva att de "har precis bestämt sig för att rösta på afs istället".
Total sektbeteende bland dess anhängare. Nästan som att gå på ett Zoo och betrakta djurens fascinerande fasoner ur deras egen logik.