2019-05-27, 12:50
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Vad fick AfS?

Någon prognos?
Citera
2019-05-27, 12:56
Medlem
Supersoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Vad fick AfS?

Någon prognos?

Följ räkningen på val.se, just nu är 14 distrikt räknade, AfS har 28 röster (0,4 %)
Citera
2019-05-27, 12:58
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat
Följ räkningen på val.se, just nu är 14 distrikt räknade, AfS har 28 röster (0,4 %)

En framgång.

Fick väl 0,3% i Riksdagsvalet.
Citera
2019-05-27, 13:00
Medlem
Från att tidigare ha avfärdat alla antydningar om valfusk är jag efter förra riksdagsvalet inte längre säker på att allt faktiskt går rätt till i våra val.

Jag förtidsröstade på AfS på det lokala biblioteket med en medhavd förtryckt valsedel (De valsedlar som AfS-aktivister lagt ut var givetvis bortplockade) några dagar innan valdagen. I det slutgiltiga valresultatet fick AfS exakt noll röster i mitt valdistrikt. Jag vet alltså med 100% säkerhet att min röst i förra valet inte räknades.

Jag har inte gjort några djupare efterforskningar i hur förtidsröster hanteras i min kommun, men jag gissar att de förflyttas från förtidsröstningslokalerna i kommunen till ett centralt lager, innan de på valdagen distribueras till vallokalerna. Jag vet inte hur många sådana "centrallager" för förtidsröster det finns i riket, men det är rimligt att anta att ett organiserat valfusk skulle angripa just dessa.
Citera
2019-05-27, 13:07
Medlem
JustZlatans avatar
Ni som röstade på promillepartiet AfS, ångrar ni er idag?
Citera
2019-05-27, 13:10
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat

17 distrikt nu. Håller procenten blir det ca: 30k för hela riket.

Direktlänk: https://data.val.se/val/ep2019/slutresultat/E/rike/index.html
Citera
2019-05-27, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Varför skulle man ångra att man röstar på det enda nationalistiska och eu-fientliga partiet? Andra alternativet hade varit att inte rösta alls.
Citera
2019-05-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ja jag hade hoppats på 1%, SD fick bara 15,5 vilket är ett fiasko ( min åsikt)
Citera
2019-05-27, 13:30
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voodoodaddy
Från att tidigare ha avfärdat alla antydningar om valfusk är jag efter förra riksdagsvalet inte längre säker på att allt faktiskt går rätt till i våra val.

Jag förtidsröstade på AfS på det lokala biblioteket med en medhavd förtryckt valsedel (De valsedlar som AfS-aktivister lagt ut var givetvis bortplockade) några dagar innan valdagen. I det slutgiltiga valresultatet fick AfS exakt noll röster i mitt valdistrikt. Jag vet alltså med 100% säkerhet att min röst i förra valet inte räknades.

Jag har inte gjort några djupare efterforskningar i hur förtidsröster hanteras i min kommun, men jag gissar att de förflyttas från förtidsröstningslokalerna i kommunen till ett centralt lager, innan de på valdagen distribueras till vallokalerna. Jag vet inte hur många sådana "centrallager" för förtidsröster det finns i riket, men det är rimligt att anta att ett organiserat valfusk skulle angripa just dessa.
Det beror på att man räknar förtidsrösterna på onsdag. Inte på att det skulle förekomma valfusk.
Citera
2019-05-27, 13:31
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voodoodaddy

Oroväckande och deprimerande läsning. Det svenska röstsystemet är som så mycket annat väldigt bräckligt.

Sen finner jag det märkligt att i "världens miljövänligaste land" så är vi helt okej med att fälla en regnskog varje val för alla våra lappar...
Citera
2019-05-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Det beror på att man räknar förtidsrösterna på onsdag. Inte på att det skulle förekomma valfusk.

Vad dillar du om? Detta "valfusk" gällde riksdagsvalet 2018. Dessutom har du fel - du kanske syftar på utlandsförsterna?
Senast redigerad av voodoodaddy 2019-05-27 kl. 13:36.
Citera
2019-05-27, 13:33
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden

Har inte förtidsrösterna räknats? Då kan L fortfarande åka ur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in