2019-05-26, 23:53
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Vad fan skall man rösta på då?! När SD är en del av etablissemanget? Det är ett gäng jävla landsförrädare!

Du är det. Ge dem kraft eftersom du inte orkar ett skit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Som någon tidigare nämnde i tråden var det ett strategiskt felsteg att skylta lönnfete Peter Lundgren, när man med enkelhet hade kunnat välja Jessica Stegrud som första kandidat, en snygg och vältalig milf som hade tilltalat många fler kvinnliga väljare.

Kan vara så men man kalkylerade med att Peter Lundgren är "folklig" och en typ arbetare. Stegrud bör in i riksdagspolitiken anser jag.

Weimars passar bra i Bryssel.
Citera
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Varför anser du att Stegrud är en vettig kandidat?

För att jag lyssnat på vad hon har sagt.
Hon var t ex bra i Almedalen också (före SD) och har länge ställt sig frågande till saker och ting. Utöver det kommer hon från näringslivet (Business Controller) och är ingen person som det skriker 'aktivist' eller obildad WT som vissa av SD:s kandidater. SD behöver fler sådana och färre klantskallar.
Citera
Medlem
SvenskOppositions avatar
Nä nu skiter vi i det här. Valet blev en besvikelse i Sverige, och likaså verkar de framgångar man hade hoppats på i Europa inte infrias.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, förresten, fel av mig - vete faan vad hon heter!
Malin Björk. Klassiker till tjuv a la kommunist.
Citera
2019-05-26, 23:54
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Hur i helsike kan C gå framåt? Trodde luften skulle gå ur dem efter Lööfskans cirkuskonster i samband med regeringsbildningen? Eller upplevs hon som en handlingskraftig kvinna som säger de rätta sakerna? En modern Marit Paulsen?

Expressens rubrik på framsidan: ”Efter C:s Macron-flirt - går starkt framåt”
Tror svenska folket (till skillnad mot resten av världen) på Macron?

Eller partisekreterarenstolkning av framgången korrekt? Att svenska folket inte gillar högerpopulister?

https://www.expressen.se/nyheter/eu-valet-2019/centerpartiets-drag-flortar-med-macron/

Väljarflykt ifrån Liberalerna. Majoriteten lär söka sig till Centerpartiet.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Nej det avrundas inte uppåt. Det avrundas till närmsta tiondel. Jag räknade på Moderaterna som hade 16,83% men avrundades till 16,8%

Jo. Det sade dom på SVT. Det avrundas uppåt!
Citera
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lassekrona123
https://data.val.se/val/ep2019/prelresultat/E/valdistrikt/01/80/4121/index.html

L har 20 % i Rinkeby. Någon med en förklaring?

https://data.val.se/val/ep2019/prelresultat/E/valdistrikt/01/80/4113/index.html

17.7 % i Tensta.

Är det någon specifik kandidat för L de röstat på?
Helt sjuka siffror, de brukar knappt ha några röster alls där annars. Är det nån klan som har gått ihop?
Citera
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Herregud vad det stinker valfusk här??? HAHAHA. Det är ju uppenbart valfusk. Liberalerna har säkert pröjsat invandrare att gå och rösta
Det är väl som vanligt i de invandrartäta platserna. De får hjälp av någon vänlig valarbetare att rösta på "rätt" parti.
Citera
Medlem
Malmö Rosengård: Sossarna 70%, SD 0,5%.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
Lätt hänt, det finns runt 40st. Något man aldrig hör talas om.
Lyssnar man bara på media så är det lätt att tro det finns 9-10st kanske.

Att det finns fler partier är jag mycket medveten om. Grejen var väl att man inte hittar någon information om "partiet" förutom att någon anmält det till valet på din länk, så kan mycket väl vara som du spekulerar i, precis som jag antar som den som anmält partiet "blankt".
Citera
2019-05-26, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Hon har väl inte deltagit i särskilt många debatter eller utsatts för särskilt många djupgående intervjuer?
Jag har sett 3 live och en i radio, samt hennes insatser i ” the Swedish elephant” och följer henne på sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in