2019-05-25, 20:23
Moderator
v50s avatar
Sedan en tid tillbaka har man kunnat förtidsrösta och imorgon är det dags för 2019 års EU-val, här i tråden kan man diskutera EU-valet och spekulera i väntan på valresultatet.

Vilka partier kommer åka ut och vilka blir kvar, tror ni det blir några överraskningar eller kommer utgången bli ungefär så som de olika opinionsmätningarna som gjort inför valet antyder?
Citera
2019-05-25, 20:30
Medlem
Grevelesevis avatar
Som tur är åker F! ut. Nu bör man slippa dem i debatter både i EU och inrikes.
L lär tappa ett mandat eller kanske alla.
M näst störst och SD trea.
MP och KD ca 10%
Vidriga S störst så klart.
Citera
2019-05-25, 20:39
Medlem
Fi åker ur, L hoppas jag följer med sedan kommer de flesta partier tappa förutom SD och KD, dock hoppas jag att senaste dagens nyhet gällande KD gör att ökningen blir mindre än väntat och de går till SD istället

Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Som tur är åker F! ut. Nu bör man slippa dem i debatter både i EU och inrikes.
L lär tappa ett mandat eller kanske alla.
M näst störst och SD trea.
MP och KD ca 10%
Vidriga S störst så klart.

M får spurta rejält om de ska ta sig förbi SD, kan ske men håller det som en högoddsare
Citera
2019-05-25, 20:50
Medlem
Maddafakkaas avatar
Röstade idag, blev SD givetvis. Alla andra kör bara med sina smutskastingsmetoder och det sänker mitt förtroende för dem enormt. SD är inte ett mirakelparti men dom ser verkligheten som vi vanliga människor upplever varje dag och som alla andra partier konstant förnekar. Skiter i att Löfven har varit en "vanlig arbetare", han förnekar ändå verkligheten som vi tvingas leva med dagligen.

KD är också vettiga och går säkert framåt i valet vilket jag tycker är bra, de förtjänar det.

L och F! åker förmodligen ut och det känns jäkligt bra. De behövs inte i politiken öht, tar bara massa debatt-tid. Hoppas även att C får ett uselt valresultat.
Citera
2019-05-25, 20:56
Moderator
v50s avatar
FI åker ut men hur det går för L är svårt att säga de ligger kring 4-5% i de mätningar som gjorts. SD kommer öka mycket dock tveksamt om det blir en fördubbling jämfört med förra EU-valet.
Senast redigerad av v50 2019-05-25 kl. 21:02.
Citera
2019-05-25, 20:58
Medlem
BAB7s avatar
Det meningslösa partiet Fi åker ut, som tur är!

Och förhoppningsvis går det dåligt för både vänsterpopulisterna och högerpopulisterna.
Det är viktigt att populisterna inte får något inflytande i EU-parlamentet, oavsett om de kommer från höger eller vänster, för sveriges del betyder det att man i detta val inte bör lägga sin röst på SD eller V.

Det viktigaste är naturligtvis att europas folk lägger sin röst EU-vänliga partier, då kan vi fortsätta utveckla EU i rätt riktning, en röst på något av våra EU-vänliga partier är en röst för frihet och demokrati i vårt europa.

Detta är ett av våra viktigaste val någonsin.

Det blir spännade att följa valvakan i morgon, klockan 20.00 börjar valvakan i både radio och TV, och då drar det väl igång riktigt här på flaschback också!
Imorgon är en stor dag, för hela vårt europa!
Citera
2019-05-25, 21:17
Medlem
Readyfreddies avatar
Sätter upp denna lilla önskelista jämfört med katastrofvalet 2014:

S 24,19% --> under 23%
Mp 15,41% --> under 10%
M 13,65% --> under SD
L 9,91% --> helst under 4%
SD 9,67% --> över 15%
V 6,31% --> inte över 8%
C 6,49% --> under 10%
KD 5,93% --> över 10%
Fi 5,49% --> ska försvinna åt helvete, absolut inte över 4%

Det svenska folket kan man inte längre ha några större förhoppningar på men tror det går bättre på andra håll runt om i Europa.
Citera
2019-05-25, 21:23
Medlem
brutalares avatar
FI åker ju självklart ur, sedan tror jag inte det blir något oväntat resultat. Hoppas att Liberalerna missar 4% spärren fast deras väljer är motiverade att rösta i EU-valet tyvärr.
Citera
2019-05-25, 21:28
Medlem
loqus avatar
Det mest spännande är inte hur resultatet fån Sverige blir utan de stora länderna i Europa, och vilka grupper som växer.
Citera
2019-05-25, 21:29
Medlem
Feministernas avatar
Min Mamma förtidsröstade på Sd och det tänker jag också (med nöje) göra.

Jag hoppas sossegrisen Löfven får ett helvete och att hans parti får ett dåligt valresultat imorgon.
Citera
2019-05-25, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maddafakkaa
Röstade idag, blev SD givetvis. Alla andra kör bara med sina smutskastingsmetoder och det sänker mitt förtroende för dem enormt. SD är inte ett mirakelparti men dom ser verkligheten som vi vanliga människor upplever varje dag och som alla andra partier konstant förnekar. Skiter i att Löfven har varit en "vanlig arbetare", han förnekar ändå verkligheten som vi tvingas leva med dagligen.

KD är också vettiga och går säkert framåt i valet vilket jag tycker är bra, de förtjänar det.

L och F! åker förmodligen ut och det känns jäkligt bra. De behövs inte i politiken öht, tar bara massa debatt-tid. Hoppas även att C får ett uselt valresultat.

SD vill stanna kvar i EU och KD vill att EU ska bestämma hur många invandrare som Sverige ska ta in... kom ihåg att det går att rösta om på valdagen, Afs finns som alternativ...
Citera
2019-05-25, 21:32
Medlem
Haddock93s avatar
Jag och flickvännen förtidsröstade SD förra veckan, tror faktiskt att de kan spurta mer än förväntat, men jag vågar inte tro för mycket i risk att bli besviken igen. Över 15% borde de kunna skrapa ihop åtminstone men skulle inte förvåna mig med ett 17-20% resultat.

Speciellt efter KDs senaste utspel med invandringen samt abortfrågan. Många naiva svenskar som blev lurade av KD går nu tillbaka till SD eller M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in