2019-05-26, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Varför anser du att Stegrud är en vettig kandidat?
För jag har följt henne en längre tid, klok, bildad, smart och snygg, samt har ett brett kontaktnät utanför SD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Helt sjukt. Det är Europa som brinner lika mycket som förorterna. Jävla svikare.

Vad fan skall man rösta på då?! När SD är en del av etablissemanget? Det är ett gäng jävla landsförrädare!
Citera
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
Fast det stämmer inte. 4,09% nu.

L antal 2019/giltiga röster = 4,09 just nu
Ja det är nog för mycket?
Citera
2019-05-26, 23:51
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Hon dansade nyligen på scen med en champagne flaska och en spratt, vild blick och leende i en vacker, tajt blå klänning med nakna axlar.

Kristna kvinnor <3 Hade hoppats på att de skulle ryka dock som parti, hehe.
En sak är säker. KD och SD har iallafall de i särklass sexigaste kvinnorna.

Skulle hellre gänga mig med den fulaste på deras valvaka än den snyggaste på V eller MPs.
Citera
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Vem är ludret med dörrmatta på huvudet brevid Jonas Sjöstedt?

Äckliga vänsterkvinnan Christina Höj Larsen...
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renberg_Ölkorv
162358/4023756 = 0,0403 = 4,03%

Det är uträkningen jag får fram på liberalerna enligt nuvarande siffror. Är min matte fel eller? Varför står det 4,1?

För att de avrundar uppåt. Om L får 4,001% kommer det fortfarande stå 4,1.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Jag tror inte S är nöjda. Deras trend är ner.
SD har fått in stegrud och Weimers som jag tror kommer göra sig bra. Det i sig är en stor vinst. Och att äntligen bli av med Winberg. SD kan vara nöjda.

Inte helt nöjda eftersom det sjönk nu till 15,4%. Men jag tror ändå att framtiden talar för SD eftersom lag och ordning blir en stor fråga i framtiden.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Framförallt lyfter man inte fram de vettiga kandidater som SD faktiskt har som t ex Stegrud nu i EU-valet. Man väljer istället att satsa allt på en taffsande tjockis istället för en mer normal och "vanlig" svensk kvinna. Det är som att man helt missat Ebba Bush Thors framgångar.

Man kan dra den gamla klassikern där:
Citat:
Jag tycker om kvotering till exempelvis politiska uppdrag. I vårt parti har vi en sådan regel när det gäller kvinnor och politiska uppdrag. På arbetsmarknaden är det svårare eftersom det krävs viss kompetens för ett visst jobb.

I SD finns ingen sådan regel. Stegrud må vara bra men hon är för färsk och om hon hade förts fram hade det enbart handlat om att det var pga hennes kön (och utseende). Tjockisen har faktiskt gjort ett gott jobb i Bryssel enligt SD och var därmed först på listan. Sedan att detta kom med tafsandet och att Winberg skulle sälja ut sig helt det kom efter listorna var spikade.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Hur i helsike kan C gå framåt? Trodde luften skulle gå ur dem efter Lööfskans cirkuskonster i samband med regeringsbildningen? Eller upplevs hon som en handlingskraftig kvinna som säger de rätta sakerna? En modern Marit Paulsen?

Expressens rubrik på framsidan: ”Efter C:s Macron-flirt - går starkt framåt”
Tror svenska folket (till skillnad mot resten av världen) på Macron?

Eller partisekreterarenstolkning av framgången korrekt? Att svenska folket inte gillar högerpopulister?
Citat:
Vi har hittat ett sätt att visa att vi kan ta striden mot de här jäkla högerpopulisterna, säger partisekreteraren Michael Arthursson i ett tal under valvakan.

https://www.expressen.se/nyheter/eu-valet-2019/centerpartiets-drag-flortar-med-macron/
Citera
2019-05-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Jag undrar också. Bah Kuhnke dansar t.o.m segerdans.

Kanske MP förväntade sig att gå ännu sämre? Kanske partiet ser detta nederlag som en liten seger?

Vem vet.
Khunke dansar segerdans för egen del. Hon kommer fotas på röda mattan etc. Dricka champagne och shoppa i Europa. Hon bryr sig endast om att hon kom in. Att det gick dåligt för mp är inget hon bryr sig om.
Citera
Medlem
https://data.val.se/val/ep2019/prelresultat/E/valdistrikt/01/80/4121/index.html

L har 20 % i Rinkeby. Någon med en förklaring?

https://data.val.se/val/ep2019/prelresultat/E/valdistrikt/01/80/4113/index.html

17.7 % i Tensta.

Är det någon specifik kandidat för L de röstat på?

edit. L hade runt 1 % i bägge valdistrikten i riksdagsvalet 2018
Citera
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegalodonIsAlive
Hon verkar skön
Ja verkligen.
Hon gillar massinvandring och anser att fattiga svenskar som inte har råd med mat kan åka till Ungern då maten är billigare där.
Ett riktigt kap....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in