Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Det måste såklart vara tröttsamt. Men det är även tröttsamt åt andra hållet där folk från AFS kallar SD för sionister och kontrollerad opposition m.m. Jag tror knappast Åkesson stått ut med allt han gjort genom åren om det inte var en riktig passion för att göra Sverige bättre.
Vad gäller härvan med SDU så har jag ändå förståelse för att Åkesson gjorde vad han kunde för att stoppa de kuppförsök som genomfördes. Det är klart att han inte vill släppa allt när det arbetet han gjort under så många år äntligen började ge utdelning. Sedan kan jag tycka att Kasselstrand är påläst och en duktig debattör men jag tror han saknar folkligheten för att leda ett stort parti.
Precis sådana kommentarer jag syftade på. Helt onödigt. Rikta ditt hån mot C, L Mp och de andra mupparna som förtjänar det.
Onödigt? Du menar, stoppa huvudet i sanden och låtsas att "återvandringsverket" var en kampanj som gick hem hos folket?
Varför ska man inte vara negativt inställd till ett parti som har tillräckligt få väljare för att klassas som ett ickeparti? Till och med extremisterna i F! lyckades få betydligt fler röster.
Missförstå mig inte, jag tycker att partier som MED och AfS kan behövas i det politiska landskapet, men hur kan man inte förstå att "ut med packet"-mentaliteten är fel väg att gå om man vill ha röster?