2019-05-26, 20:28
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Underskatta inte vänstermaffian och deras metoder. Skulle inte förvåna mig om FI lyckas kravla sig fast genom fusk av röster. Kriminella vänstertroll som hjälper dem.

Fi blev totalt eliminerade i riksdagsvalet.

I riksdagsvalet 2014 hade de en ärlig chans att komma in med 3,12%, men blev av med allt efter en större mobilisering mot SD i valet 2018. (inga röster fick slängas bort för den etablerade vänsterkanten)

Jag ser ingen anledning till varför de skulle hålla sig kvar i det här valet.
Citera
2019-05-26, 20:29
Medlem
Dofternas avatar
Peter Lundgren avslutar intervjun starkt med "jag gillar att tänka högt!" på frågan om vilket resultat han hoppas på.
Skön snubbe.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Hur många procent behöver SD för fyra mandat?

Det beror på hur rösterna fördelas och om L missar spärren osv. Men 18-19% borde räcka. Nu är jag inte säker på att dom når det dock men långtifrån omöjligt.
Citera
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Vallokalerna har inte stängt än. Hon kanske skulle skrämma iväg den där sista rösten om hon medger nederlag för tidigt. Sen kommer det inte spela någon roll för de åker ut i alla fall...

Ja hon kan inte säga att det är kört så länge vallokalerna är öppna även om alla vet att de har väldigt små chanser att få ett mandat.

Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Underskatta inte vänstermaffian och deras metoder. Skulle inte förvåna mig om FI lyckas kravla sig fast genom fusk av röster. Kriminella vänstertroll som hjälper dem.

FI ligger på 0,5-1% i de opinionsmätningar som gjorts inför EU-valet så att de skulle få 4% eller mer som krävs för ett mandat är inte stor.
Citera
Avslutad
Vad har Soraya Post uträttat under dessa år kan man ju undra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Nu fick vänsterextremisten Malin Björk (V) ännu mera tid i TV-rutan. Helvete vilken floskelmaskin - sparka på SD och V är det enda som står för demokrati och godhet. Jobbig och rätt obehaglig människa.

Men nu är Peter "Nalle" Lundgren (SD) i rutan!

Typiskt och inte förvånande att "oberoende" SVT låter denna vänsterextremist spy ut sig en massa skit mot SD helt oemotsagd.
Citera
2019-05-26, 20:31
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Röstade SD i dag på eftermiddagen. Jök överenskommelsen och Löfven har gjort mig illamående av motvilja. Hoppas på nationalistiska framgångar i EU valet.
Citera
2019-05-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det måste såklart vara tröttsamt. Men det är även tröttsamt åt andra hållet där folk från AFS kallar SD för sionister och kontrollerad opposition m.m. Jag tror knappast Åkesson stått ut med allt han gjort genom åren om det inte var en riktig passion för att göra Sverige bättre.

Vad gäller härvan med SDU så har jag ändå förståelse för att Åkesson gjorde vad han kunde för att stoppa de kuppförsök som genomfördes. Det är klart att han inte vill släppa allt när det arbetet han gjort under så många år äntligen började ge utdelning. Sedan kan jag tycka att Kasselstrand är påläst och en duktig debattör men jag tror han saknar folkligheten för att leda ett stort parti.

Precis sådana kommentarer jag syftade på. Helt onödigt. Rikta ditt hån mot C, L Mp och de andra mupparna som förtjänar det.
Onödigt? Du menar, stoppa huvudet i sanden och låtsas att "återvandringsverket" var en kampanj som gick hem hos folket?

Varför ska man inte vara negativt inställd till ett parti som har tillräckligt få väljare för att klassas som ett ickeparti? Till och med extremisterna i F! lyckades få betydligt fler röster.

Missförstå mig inte, jag tycker att partier som MED och AfS kan behövas i det politiska landskapet, men hur kan man inte förstå att "ut med packet"-mentaliteten är fel väg att gå om man vill ha röster?
Citera
2019-05-26, 20:32
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det beror på hur procenten fördelas.

Hmm, hur menar du då? Om ex. SD får 15% hur många mandat representerar dessa % då?
Citera
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Vad har Soraya Post uträttat under dessa år kan man ju undra.
Hon har varit väldigt duktig på att visa att fördomarna om Zigenare stämmer.
Citera
Medlem
halvarvinkels avatar
Nu är en röst på AfS lagd. Fanns valsedlar på plats och det var inget krångel i vallokalen. Hoppas på att AfS tar ett kliv fram och att SD går bra.
Tänker även försöka hinna med att kolla på rösträkningen vilken brukar vara solid ändå.
Citera
Avslutad
Jag kommer aldrig vänja mig vid att se Lill-Erik som en seriös korre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in