Citat:
Ursprungligen postat av
vanartad
Jag håller med dig helt och hållet.
Min största irritation har sitt ursprung från det faktum att jag var en av de som under mycket spott och spe kämpade för att få in SD i RD. Samma idioter som kallade mig allt från nazist till fan vet vad och som numera röstar på SD, uppför sig på precis samma vis när jag försöker få in AfS.
Precis som förr, kommer sannolikt en hel del av dessa figurer börja rösta på AfS när det väl blir säkert.
Till dessa lämlar har jag tyvärr inget annat än förakt.
Tragiskt nog kan man även se liknande beteende i SD's högsta ledning. Jimmie Åkesson har glatt kallat AfS för "alternativ för de sparkade". han verkar dock ha glömt att det var dessa som såg till att ge honom de plattform som han numera använder för att förminska de som har modet att kritisera honom.
Det finns mycket att beundra om Jimmie Åkesson, men det finns även mycket att vara mycket kritisk om.
Tyvärr verkar folk inte inse att världen inte bara inte är svart eller vit, utan att världen endast består av olika gråa nyanser.
Det måste såklart vara tröttsamt. Men det är även tröttsamt åt andra hållet där folk från AFS kallar SD för sionister och kontrollerad opposition m.m. Jag tror knappast Åkesson stått ut med allt han gjort genom åren om det inte var en riktig passion för att göra Sverige bättre.
Vad gäller härvan med SDU så har jag ändå förståelse för att Åkesson gjorde vad han kunde för att stoppa de kuppförsök som genomfördes. Det är klart att han inte vill släppa allt när det arbetet han gjort under så många år äntligen började ge utdelning. Sedan kan jag tycka att Kasselstrand är påläst och en duktig debattör men jag tror han saknar folkligheten för att leda ett stort parti.
Citat:
Ursprungligen postat av
peter_pung
Varför diskuteras ens AfS? Tyckte att det tydliggjordes under förra valet att detta är ett gäng pajasar som i princip bara lyckas övertyga sina egna familjer att rösta på dem. Vad var det nu igen, 0,03%?
Precis sådana kommentarer jag syftade på. Helt onödigt. Rikta ditt hån mot C, L Mp och de andra mupparna som förtjänar det.