2019-05-26, 13:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nephenee
Jobbar som röstmottagare. (Är på lunch just nu)
Alltid lika kul att kontrollera partiblanketterna efter varje ung tjej.
Hittills verkar det bara vara vänsterpartiets blanketter som folk lägger över andra partiers blanketter i hyllan. (Alltid över sd)
Har inte märkt att någon har tagit med sig en bunt partiblanketter heller, så det är ju lovande iallafall. Inga slängda afs tillsynes.
Miljöpartiet är dem enda som har en representant som står utanför lokalen i kylan, inga andra har kommit till våran lokal hittills.

Eftermiddagen väntar, och den blir väl värst så saker återstår att se.

Borde ni inte ta och anmäla dessa unga tjejer?

Sedan kör bort den där miljömuppen också! Det är odemokratiskt att stå utanför på valdagen för att föra sin propaganda. Det trodde jag numera var givet hos alla.
Citera
2019-05-26, 13:49
Medlem
Vallokal utrymd – polis på plats sedan okänt föremål hittats

Citat:
Vallokalen i Ljungskileskolan har utrymts sedan ett okänt föremål påträffats i lokalen. Polis har kallats till platsen.

– Vi överväger om röstandet ska flyttas till annan lokal. Vi kommer att informera när vi har något att berätta. Under tiden finns möjligheten att rösta på stadshuset i Uddevalla, säger han.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/vallokal-utrymd-polis-p%C3%A5-plats-sedan-ok%C3%A4nt-f%C3%B6rem%C3%A5l-hittats-1.15293357

Är väl sannolikt bara en tant som glömt en plastpåse eller väska när man röstade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Då har man varit och röstat på AfS, har inga större förhoppningar dock, men jag kan åtminstone säga att jag inte röstade för nuvarande samhällsutveckling.
Precis så tänker jag också. Jag vet att det inte blir någon plats för Gustav, men det finns inget annat alternativ att välja om man vill att Sverige lämnar EU. Och jag vill inte strunta i att rösta trots att det på många sätt kan sägas vara meningslöst. Gjorde vad jag kunde. Deltog även i SVT:s VALU vilket tanterna var glada för, det verkar ha varit en mycket långsam förmiddag i min vallokal. Hoppas folk vaknar till i eftermiddag.
Citera
Avslutad
TV4-reportern: "De mörkblå vindarna sveper över Europa"

Notera ordvalet "mörk" - det är känsloretorik. Och visar mycket tydligt medias agenda.
Citera
2019-05-26, 13:50
Medlem
Vintergrisens avatar
Jahapp! Nu har även den här lilla grisen gjort sin plikt!

Fanns inget att anmärka på i min vallokal heller. Valsedlar fanns det gott om för samtliga partier som redan finns representerade i EU-parlamentet, plus AfS, PP, MED, och lite andra mindre partier.
Citera
2019-05-26, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Sveriges Trump. Kontrollerad opposition deluxe.

https://www.youtube.com/watch?v=WTEa1CI1Sdo
https://www.youtube.com/watch?v=r0baKqk6btA

Kunde dessvärre inte hitta klassikern där han sitter och sover i riksdagen, annars hade jag slängt in den också.

Och självklart röstar han på Knutbydemokraterna. Jag är inte förvånad.

Jag undrar vad Anna Book röstar på i EU-valet. Vet hon ens vad EU är för något? Hon kanske tror att det är ett bilmärke eller nåt. Helt bombad liksom.

Bögar som Tony Irving skulle och kommer inte klara sig en dag i det multikulturella paradiset, ändå är det de som välkomnar det mest av alla. Blir så trött

Hur gör man om det är så förtretligt att de har tagit bort valsedlarna på det enda sanna alternativet Afs?
Citera
2019-05-26, 13:51
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in-i-din-mun
Kunde inte sagt det bättre.

Själv rösta jag på han anklagade Lundgren utan att ens bry mig vad han står för enbart för att markera mot feminismen och dess iver att sexbrottstämpla alla män.

Smutsiga opportunistpsykopater som backstabbar egna kolegor och snuskkärringar får smaka baklås hos mig.

Till dej son jag citerat:
Lustigt, jag tänkte likadant. Har aldrig röstat på en person utan bara på partiet, men efter allt trams i media om Peter Lundgren så kryssade jag honom på min valsedel.
Roligt om många fler gör likadant.

Allmänt:
När kan man börja se resultat? Är det när vallokalerna har klappat igen eller börjar räknandet redan nu?
Citera
2019-05-26, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Ajfan, hade hoppats att detta gällde alla vallokaler. Aldrig får man vara riktigt glad i denna bananrepublik.

I den lokal jag röstade fick man visserligen gå fram en och en för att ta röstsedlar som stod med ryggen ut mot lokalen. Men då det var två ställ med valsedlar och SD sedlar var de enda som stod i det högra stället så kunde de som tog emot valsedlar se vilken ställ man tog från.

Vet inte om detta var ustuderat att ställa alla andra valsedlar i vänstra stället och endast SD i högra stället. Klart man får konspirationsteorier.

Sen körde jag förbi en annan vallokal och där stod Miljöpartister och Liberaler och delade ut valsedlar utanför ingången. Har för mig de inte får stå i direkt anslutning till ingången?
Citera
2019-05-26, 13:54
Medlem
Tommy.Vercettis avatar
Där jag röstade gick det minsann inte att ta valsedeln anonymt. De låg på den vanliga platsen där nyfikna nötter kan se vad man tar. Nåja, jag bryr mig inte nämnvärt personligen men fy fan vilket jävla skitsystem. Blev en röst på afs till slut.
Citera
2019-05-26, 13:55
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Det riktigt intressanta är ju inte det exakta valresultatet ( även om det kan vara intressant med) utan hur många mandat de olika partierna får.

Fi kommer med största sannolikhet att tappa sitt enda mandat. Vänstern har ju haft förhoppningar om att öka med ett mandat så Malin Björk får en kollega men det tror jag inte det kommer bli.

Som medlem i socialdemokraterna har jag fått mail om att s bara är 0.4% ifrån att göra sitt bästa EU val någonsin vilket är glädjande, dock lär det ju räcka till att bli störst men i praktiken blur det fem mandat.

Svårt o sia om Sd, mp och m. Tror m kommer kanske tappa något mandat men Alice bah kunkhe är populär och har säkert dragit upp mp siffror en hel del.

Jag hade gärna sett att kd tappade alla sina mandat men det lär inte ske. De kanske t o m kan gå ihop två mandat?

Tråkigt val EU valet men lite intressant blir det o se resultatet. Jag ska själv gå o rösta idag på valdagen.

Känns ju tryggt att sossarna redan vet valresultatet!? Valfusk much?
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, har vi en rekorderlig rösträknare här i landet så är det ju lugnt.

En gång för V sjuhundrafemtielva gånger för SD = alla partier kan drabbas av "den mänskliga faktorn".

Eftersom tex SD:are och AfS:are vill Sverige väl så utgår jag ifrån att de i hög grad anmäler sig som röstmottagare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Förtidsröstade i veckan. Inga problem med valsedlar där heller. Alla fanns och gott om de.

Förtidsröstningen på statsbiblioteket i Göteborg fungerade lysande. Man släpptes fram i grupper om fem. Valsedeln hämtades i fem separerade bås där du kunde ta en eller flera valsedlar, därefter fick man ett kuvert av en funktionär,fem valbås mötte oss sedan. Valfunktionären kontrollerade då och då att valsedlar från samtliga partier var tillgängliga.Det var ganska lång kö men allt löpte smidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in