2019-05-26, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
En röst på ett parti som inte ens kan trycka på rätt knapp är snarare en bortkastad röst.

För övrigt spelar det ingen roll om AfS/SD får 1 5 10 20 eller 40% av rösterna. Det GÅR inte att påverka EU inifrån, det enda de kan göra är möjligen att bromsa utvecklingen.

En röst på AfS är en röst för att starta SWEXIT-debatten.

Självklart går det att bygga om EU inifrån! Det kommer dock ts tid att vända på den atlantångaren.
Citera
2019-05-26, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlasboken
Alla partier förutom Afs är lallare har du inte fattat det? SD är en tandlös tiger de bryr sig bara om att bli accepterade av etablissemanget. Du kan lika bra gå rösta på Moderaterna för det är ingen skillnad på dom två partierna i dagsläget.
Verkligen inte skulle aldrig rösta på moderaterna det är mot mina principer

Afs snor väljare från de seriösa partierna (även fi gör det förvisso)

Får väl se ikväll då hur många Kassel strand lyckas lura.
Citera
2019-05-26, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
De är så PK att man blir mörkrädd.
Klarspråk är befriande i normala länder.

Nu hoppas mesar att Sundström kommer att kryssas in med 25 000 röster för det är sååå skönt med moderater som tar fighten för yttrandefrihet utan att riskera att sticka ut näsan i mindre stigmatiserande sammanhang.

Nej. Media har drevat mod SD, KD och M denna valrörelse för att försöka skapa en dominoeffekt av väljarflykt, locka över osäkra väljare till L och således rädda kvar dem i EP. Det är min teori i alla fall.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-05-26 kl. 17:41.
Citera
2019-05-26, 17:34
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValeNappi
vill påpeka att jag inte är kommunist, hatar bara AFS pga att dem är lallare och oseriösa
ungefär som att rösta på FI.
de kommer aldrig in som tur är.

Vi kan dock utifrån dina egna utsagor konstatera att:
1) din antidemokratiska tendenser är starka
2) du är korkad nog att ge röst åt dessa tillkortakommanden.

En rejäl nitlott i det genetiska lotteriet!
Citera
2019-05-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValeNappi
Kassel strand är smart men han saknar övertygelse, han ser möjligheten bara att sko sig ekonomiskt och bygga sin plattform.
Är inte det oseriöst så säg, bluff och båg parti om du frågar mig.

Att sko sig ekonomiskt? saknar övertygelse? fattar du inte själv att det hade varit mycket mer ekonomiskt lukrativt att räta in sig i ledet och slicka karlssons ideologipiska? något som dessutom underlättas av att man saknar egen politisk övertygelse.

Att han ser möjligheten att bygga sin egen platform ser jag inte som någon kritik alls, tvärtom föreföll det nödvändigt då SD-toppen ständigt visar kalla handen mot oliktänkande i de egna leden.
Senast redigerad av leffemedluvan 2019-05-26 kl. 17:38.
Citera
2019-05-26, 17:35
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Självklart går det att bygga om EU inifrån! Det kommer dock ts tid att vända på den atlantångaren.
Tror det byggs på och byggs på, med lite mer makt till EU hela tiden tills de får "all" makt.
Citera
2019-05-26, 17:38
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
ÄNTLIGEN!!

Precis varit och röstat och för första gången i min nu tämligen långa "röstkarriär" gick det att rösta anonymt, halleluja! I min vallokal var röstsedlarna placerade bakom ett skärmvägg och endast en åt gången fick gå in där. Eländigt att vi inte hade detta förfarande i riksdagsvalet, då hade vi haft ett annat styre idag.

Sd kommer pga ovan att explodera idag mina vänner, explodera!

När jag röstade i RD fanns ett skydd (skärmvägg) för röstsedlarna också dock.

Jag tror annars du ska akta dig för att ta ut någon typ av seger i förskott när det kommer till SD. Detta då när folk gjort det tidigare så ... Ja, du har resultaten i valet 2018 och i EU-valet. SD har också alltid presterat sämre i EU-valet än i andra val får man tänka på; således vore runt 17-18% för SD något av en bragd. Man måste förstå att SD är något av ett arbetarparti, för dessa handlar det uteslutande om att få folk till valurnorna till att börja med.

Som jag skrivit i en annan tråd är också EU-valet att betrakta som något av ett val för medelklassen och högre. Det finns en anledning till att medelklasspartier som MP och C går bra i EU-valet trots allt.
Citera
2019-05-26, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
2010 röstade vi in SD till riksdagen. Hade alla resonerat som dig hade SD aldrig kommit in.

Efterblivet att jämföra AFS med SD. SD har en omfattande organisation i både kommuner och landsting. Kasselstrand tror han kan göra en Weichtmaster/Karlsson igen och bara köra rakt in i riksdagen. Han kommer troligen gå vidare till annat efter ännu ett misslyckande i kommande valen. Finns troligen en gräns även för honom hur många gånger man kan köra huvudet i väggen.
Citera
2019-05-26, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Tror det byggs på och byggs på, med lite mer makt till EU hela tiden tills de får "all" makt.

Så kommer det vara så länge de liberala helvetena till partier tillåts styra medan de konservativa väljarna struntar i att rösta för att dom inte vill "ge EU legitimitet". Det blåser dock vindar av förnuft genom Europa nu och på sikt kan det bli bra.
Citera
2019-05-26, 17:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
De svenska kvinnorna har insett att det inte är ett feministparti utan ett islamistparti som är rasistiskt mot svenskar. Partiet blev kuppat helt enkelt. F!s identitetspolitik och intersektionalitetstänk säger att en muslimsk man, eller en transman, eller svart man, eller en homosexuell man är större offer i maktordnigen än vita heterosexuella kvinnor.

Tack Gud för att de gjorde det. Partier kuppas ganska lätt numera. Piratpartiet blev ju också det och gick till att bli ett extremvänster parti. Därav deras fall. Undrar hur länge Schyman blir kvar i detta Fi när hon snart är den enda svenska kvinnan kvar. Verkar vara lite fnurr på tråden där efter att hon härom veckan fick kritik från partitoppen eftersom hon hade samtalat med Virtanen.
Citera
2019-05-26, 17:47
Medlem
gp1s avatar
Röstade på DD(Direktdemokrati)
Den enda för tänkande, väl informerade, reflekterande och intelligenta medborgare med stort integritet.
Hittills inte stort parti på grund av saknad av de kvaliteter bland massorna som jag nämnde.
Alla som röstar på representanter förtjänar resultaten av vad representanterna bestämmer sig i stunden.
Citera
2019-05-26, 17:47
Medlem
JustZlatans avatar
Ska bli intressant att se om Pascalidou och America är inbjudna till SVTs valvaka som förra gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in