2019-05-26, 15:57
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Var det något nytt som alla har? Trodde det bra var min lokal som hade hittat på det.

Tyckte det var dåligt. Dåligare än ett stort bord med massor av lappar.
Varför är det "dåligare"?
Citera
2019-05-26, 15:58
Medlem
frdks avatar
Citat:
Var det något nytt som alla har? Trodde det bra var min lokal som hade hittat på det.

lagändring.
internationella observatörer idiotförklarade gamla modellen
Citera
Medlem
Kommer Fi att ha någon live från deras valvaka?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Svart på vitt vilka partier som inte tror på demokrati.

Från SVT.

Måste vi med lag förbjuda denna otillbörliga valpåverkan då inte ens partiledarna verkar fatta felet med det?

Jag vet inte vad som är värre. De här Stalin-fasonerna eller att skicka SMS till väljarna på valdagen som uppmanar dem att rösta "rätt" som sossarna tydligen gör.
Citera
2019-05-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hur mycket fick de då, och menar du förra EU-valet eller riksdagsvalet? De redovisas ju i OPs oavsett och ges orimligt mycket uppmärksamhet, precis som MP.

Går nationella partier dåligt i valet så ska jag aldrig mer rösta.

I förra EU-valet fick de strax över 5%.
I förr-förra riksdagsvalet fick de 3.12%, vilket gjorde att de ansågs högaktuella inför detta riksdags-valet.

I detta riksdagsvalet fick de betydligt lägre (0.46%), så nästa riksdagsval kommer de antagligen inte vara så intressanta att följa.

I detta EU-valet tror jag nog de kan få mer än 0.46% (pga lågt valdeltagande) men får de under 2% tror jag inte vi kommer se några siffror på partiet under nästa EU-val heller.
Citera
Medlem
swe.ctrls avatar
Angående resultatet ikväll. Får vi reda på det redan ikväll eller blir det imorgon? Finns det någon valvaka där man kan följa räkningen av rösterna som det fanns under valet 2018?
Citera
Medlem
frdks avatar
tror ärligt sagt det dåliga vädret bara kommer locka enthusiaster att dra sig till valet..
osäker hur det slår.. nån som har gissning?
Citera
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:

Det var ett krav från OSCD valövervakare, de klagade på att Sverige saknade valhemlighet.
Citera
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Varför är det "dåligare"?
Vet inte, kändes dåligare bara. Blev så litet och man var själv där och kunde inte försvinna i mängden.

Kanske är jag lite "vanemänniska" också och skeptisk till nya saker och förändringar.
Citera
2019-05-26, 16:03
Medlem
frdks avatar
Citat:
Vet inte, kändes dåligare bara. Blev så litet och man var själv där och kunde inte försvinna i mängden.

Kanske är jag lite "vanemänniska" också och skeptisk till nya saker och förändringar.

stressar nog på lite, folk kan inte sitta och klura sig fram till ett parti framför sedlarna utan får plocka alla kandidater om man inte bestämt sig
Citera
2019-05-26, 16:04
Medlem
Hur kan man "diskutera" valvakan långt innan den ens börjat ? Men om man är
tillräckligt fördomsfull och förutfattad kanske det går.

Min bedömning börjar klockan 20 eller kanske 21 när båda kanalerna är i gång.
Om hockeyn är slut då vill säga.
Citera
2019-05-26, 16:06
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe.ctrl
Angående resultatet ikväll. Får vi reda på det redan ikväll eller blir det imorgon? Finns det någon valvaka där man kan följa räkningen av rösterna som det fanns under valet 2018?

SVTs valvaka börjar 20:00. Det blir nog som vanligt, men också resultat från andra EU-länder.

Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det hade väl varit en trevlig dödsstöt men bara föreställ dig hur mycket flummigt dravel om anti-ziganism det hade genererat!

Dom flesta är nog trötta på både det tjafset iofs, för att inte tala om tiggare och åldringsrån.. nu är det klimat-Greta som gäller för samma publik

Jag tror inte Prost dragit några väljare, hon ger inte ett sympatiskt intryck och Gudruns gamla garde av svenska akademiker som röstade F! förut kan inte identifiera sig med Prost. F! har blivit ett invandrarparti som inga invandrare röstar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in