2019-05-26, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
F! är nog körda i vilket fall som helst (konstigare saker har hänt dock) men L kanske kan hanka sig kvar.

Jupp, F! ryker med 100%. För Ls del är det 50-50. Kommer de in lär det inte bli med stor marginal, och åker de ur blir det ockå med en liten marginal.
Citera
2019-05-26, 16:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Hur fungerar nya systemet med en gubbe i taget att välja lapp..?
Det verkar ha funkat bra & nu hindras insyn från andra när man tar valsedlar, vilket också var meningen.
Citera
2019-05-26, 16:17
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
MP lär nog inte fira lika mycket den här gången. https://www.youtube.com/watch?v=MQl7OadjRVc
Skojar du? Generation Greta och deras masspsykos kommer att cementera en plats för MP i båda riksdagshuset och EU-parlamentet. Inom några år så kan MP mycket väl ha 10% av väljarstödet.
Citera
2019-05-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrr
Då måste du väl noterat partiets totala förfall?

Ja och det var därför som jag inte röstade på SD i riksdagsvalet 2018 samt nu i EU-valet 2019.
Citera
2019-05-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
100% att FI kommer trilla ur, lyssnat på flera debatter med Soraya Post och det kan vara den mest värdelösa politiker jag någonsin lyssnat på.

Hur ska hon ens kunna vara trovärdig när hon pratar brott och straff samtidigt som hennes dotter åkt fast för grova åldringsrån och hennes man + son brutalt misshandlat en man i 70-års åldern på Landvetter flygplats.

Blir förvånad om FI ens når upp till 2%, men svenska kvinnor har ju tappat det för länge sedan så man vet ju aldrig vilka idioter de är beredda att rösta in.

Hon är en typisk zigenare som rider på pk-vågen och i princip armbågar sig fram genom att dra rasistkortet och mobba meningsmotståndare till tystnad. Det är fan sinnessjukt att hon ens kan stå och representera ett svensk parti. Kriminellt patrask.
Citera
2019-05-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Hon är en typisk zigenare som rider på pk-vågen och i princip armbågar sig fram genom att dra rasistkortet och mobba meningsmotståndare till tystnad. Det är fan sinnessjukt att hon ens kan stå och representera ett svensk parti. Kriminellt patrask.
När snyftintervjuerna är över i veckan så kommer hon aldrig mer att synas i dessa sammanhang.
Citera
2019-05-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Jag röstade på SD i alla val mellan 2002 och 2014. Sedan 2018 röstar jag på AfS, då SD numera gör precis allt vad som tänkas kan för att bli accepterade av de som hatar dem.
De springer t.o.m. det djupt anti-demokratiska EXPO's ärenden, vilket var det sista strået för mig.

Jag kommer a l d r i g någonsin rösta på SD igen.

Tyvärr har du rätt. Tragiskt att se partiets "utveckling" efter 2010. Jag kommer troligtvis inte heller någonsin att rösta på SD förutom i kommun- och landstingsvalen. Jag hoppas ändock på att SD kommer att fördubbla sina platser i parlamentet.
Citera
2019-05-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det verkar ha funkat bra & nu hindras insyn från andra när man tar valsedlar, vilket också var meningen.

Blev riktigt positivt förvånad att jag kunde ta en Voldemortröst och ingen kunde se. Och att alla låg där, på plats. Det var vackert.
Citera
2019-05-26, 16:27
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
1. Hur pass mycket drar ett riktigt dåligt väder ned valdeltagandet?

2. Vilka gynnas av ett långt valteltagande? Har hört att L och F! skulle vara de partier som har mest att vinna på att valteltagandet sjunker, men vet inte om det stämmer

3. Enligt punkt 2. ovan, förväntas några av dessa gynnas så pass att det get utslag på mandaten eller är det enbart enstaka kosmetiska promille vi talar om att de skulle gynnas med i så fall?
Tja, miljöpartiet drabbas ju om de ska ta cykeln till vallokalen. För bilisterna så är det ju in ingen skillnad. För miljöpartister tar väl inte bilen va?
Citera
2019-05-26, 16:28
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Det fick bli Peter Lundgren, bara för att jävlas med gammelmedia.

Du är nog inte den enda.

Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
100% att FI kommer trilla ur, lyssnat på flera debatter med Soraya Post och det kan vara den mest värdelösa politiker jag någonsin lyssnat på.

Hur ska hon ens kunna vara trovärdig när hon pratar brott och straff samtidigt som hennes dotter åkt fast för grova åldringsrån och hennes man + son brutalt misshandlat en man i 70-års åldern på Landvetter flygplats.

Blir förvånad om FI ens når upp till 2%, men svenska kvinnor har ju tappat det för länge sedan så man vet ju aldrig vilka idioter de är beredda att rösta in.

Få svenskar vet det, de som kan tänkas rösta på F! läser inte alternativmedia eller Flashback, och MSM har mörkat det.
Citera
2019-05-26, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Det fick bli Peter Lundgren, bara för att jävlas med gammelmedia.

Ja det har varit ett jäkla tjöt om ödesval i värderingar.

Att då rösta på en kvinnofridskränkande brösttafsare som kan sätta kärringar på plats och som förmodligen dessutom är glad i alkohol det är svårt att slå. En man av folket helt enkelt!
Senast redigerad av T|N|X 2019-05-26 kl. 16:35.
Citera
2019-05-26, 16:31
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Hur fungerar nya systemet med en gubbe i taget att välja lapp..?

Det fungerar bättre än det gamla systemet.

Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Vid min vallokal var VALU där men bara 2 partier hade funktionärer utanför. S och V. Det var visserligen på morgonen så det kanske kom fler senare.

Okej, hos min vallokal har de inte synts till ännu. Men jag har en lång paus just nu så de kan ha tillkommit efteråt. Jag gick och röstade i en annan lokal och där var MP ute och delade ut valsedlar.

Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Hur mkt betalt får man??

Ordförande får 3500kr, vice ordförande får 3200kr och vi övriga får 2700kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in