2019-05-26, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndAgain
Vem minns inte den bittra stämning i SVT:s valvaka över att SD fått nästan 10%? Att F! otroligt nog fått in kunde liksom inte väga upp det otroliga i att SD fått två mandat. Klassisk public service.

Detta klipp ifrån valvakan EP-valet 2014 kommer man aldrig tröttna på. Jag tänker främst på den blåsta muppen från F! som stod och sa att dom var större än SD.

https://www.youtube.com/watch?v=htsD_dfaThQ
Citera
2019-05-26, 15:33
Medlem
AndAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Ja det kan vara bra att de kompletterar varandra, att de är osams spelar inte så stor roll för AfS kommer ju rösta med SD om de kommer in i riksdagen, lite som V har varit för S.

Vad som verkligen behövs är ett invandringskritiskt vänsterparti. , då skulle invandringskritiker kunna få över 50 i riksdagen.

Jag håller med i det, men frågan är om det finns en sådan vänster som kan växa sig stark? Jag vet att personer inom vänstern har varit invandringskritiska, men har inte sett några tendenser till att de skulle organisera sig alls. Dålig koll dock.
Citera
2019-05-26, 15:33
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Själv röstade jag på SD t. o. m. riksdagsvalet 2014. Röstade även på SD innan 2010.
Jag röstade på SD i alla val mellan 2002 och 2014. Sedan 2018 röstar jag på AfS, då SD numera gör precis allt vad som tänkas kan för att bli accepterade av de som hatar dem.
De springer t.o.m. det djupt anti-demokratiska EXPO's ärenden, vilket var det sista strået för mig.

Jag kommer a l d r i g någonsin rösta på SD igen.
Citera
2019-05-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Varför är då bara de redovisade op-undersökningar, när likvärdiga partier hamnar under övriga?

Jag tror inte jag förstår, men om du undrar varför Fi visas, så är det för att de blev invalda förra gången.
Citera
2019-05-26, 15:37
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Förhoppningsvis blir det riktigt många blanka ögon och darriga stämmor när resultaten från både Sverige och Europa börjar rulla in
.

Vet du när de får släppa de officiella valresultaten från de länder som röstade tidigare i veckan?

Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Helt bisarrt hur Fi kunde få ett såpass bra resultat. Men och andra sidan fick dom en helt extrem draghjälp av "oberoende" media etc. . Numera tror jag även dom mer rabiata feministerna har insett att det är ett stolleparti i ordets rätta bemärkelse. Vad kan dom landa på nu? Lite under procenten?

Jag vågar knappt spekulera längre efter hur otippat dåligt det gick förra året för den sverigevänliga falangen..

Hoppas de får under 1 % för då får de inte valsedlar utplacerade i nästa EU-val. De kom under 1 % i riksdagsvalet.
Citera
2019-05-26, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Menar du att jag har fel? Vill SD alltså samarbeta med Salvini och inte med brittiska liberaler?
Ja det menar vi.

Så som KD, sossarna och resten av partierna vänder kappan efter vinden, lovar något men bryter det och inför något tredje, så kommer SD att göra. De behöver bara locka tillsig flera röster så att de kan få makten att göra så.

Öppna era sinnen.
Citera
2019-05-26, 15:41
Medlem
Nu har jag övertygat mig själv att gå och rösta på AfS. Nu är det gjort. Hoppas de får >1%. Jag vill att Gustav Kasselstrand får en plattform att driva opinion från. Opinion är det viktigaste verktyget för påverkan; 80%.
Citera
2019-05-26, 15:45
Medlem
Nintendokids avatar
Hur många %-enheter är gränsen för att man inte ska åka ut?
Citera
2019-05-26, 15:45
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Jag förtidsröstade på Sverigedemokraterna för att.

1.Att svenska skattepengar går till svensk välfärd.
2.Motverka islamisering av Europa.
3.Gemensamt bekämpa terrorism, islamism och annan extremism.
4.Stoppa EU:s planer på tvångsmottagande av migranter.
5.Försvara ett fritt internet utan politisk censur.
6.Återta Sveriges rätt att skydda våra egna gränser.
7.Stärka yttrandefriheten-stoppa EU:s angrepp på det fria ordet.
8.Samarbeta mot gränsöverskridande brottslighet.
9.Stärka EU:s yttre gränskontroller.
10.Stå upp för att svenska arbetsvillkor ska gälla i Sverige.

Tja det var väl de främsta anledningarna, men det finns ju inget alternativ heller eftersom övriga partier är tokiga och det enda de vill är mer och mer invandring till Europa, förutom AFS då, jag hade gärna röstat på AFS men jag tror det blir som i riksdagsvalet att de får för få röster och att min röst skulle bli meningslös, de är för nya än så länge.

Bra lista. Kanske röstade jag inte som dig, men för mig är det faktiskt obegripligt att inte ALLA partier har med dessa 10 punkter, i någon form!

Trots mitt namn, hoppas jag L åker ut. Att Fi dör ut. Och att alla andra partier får svårartade näsbrännor.

Jävla idioter till politiker!
Citera
2019-05-26, 15:46
Medlem
Nyss hemkommen, jag och frugan röstade AfS.

Jag är väldigt positivt inställd till den nya möbleringen även om jag höll fast vid den klassiska taktiken att plocka en svenskfientlig valsedel och sen byta till en medtagen i själva båset, inte för att jag skäms över mina partisympatier - tvärtom, jag litar dock inte blint på dessa valarbetare.
Senast redigerad av leffemedluvan 2019-05-26 kl. 15:49.
Citera
2019-05-26, 15:47
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Man har ju samtidigt sagt att man inte vill ha någonting med Le Pen att göra då hon är en "högerextremist" och "nationalist".
Så vad är SD för typ av nationalister egentligen?

Känslostormarna i din hjärna är inga argument.

Citat:
Ursprungligen postat av AndAgain
Jag håller med i det, men frågan är om det finns en sådan vänster som kan växa sig stark? Jag vet att personer inom vänstern har varit invandringskritiska, men har inte sett några tendenser till att de skulle organisera sig alls. Dålig koll dock.

De är än så länge mycket svaga men de finns. Örebropartiet med Allard och Springare är det främsta exemplet. Men även vissa lokalavdelningar av Kommunistiska Partiet (f.d. KPLM(r). Så de har några kommunala mandat redan. Lyssna på Markus och Malcolm podd om du är intresserad. Tillsammans är de väl som SD var 1994.
Citera
2019-05-26, 15:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSmurf
Jag tror inte jag förstår, men om du undrar varför Fi visas, så är det för att de blev invalda förra gången.

De är varför man envisats med att tjata om dom och låta denna Post synas överallt. Återstår att se efter idag när de rykt all världens väg om detta tänk fortsatt gäller. Dvs om man ska gå efter principer så är de nu att betrakta som Piratpartiet, Junilistan etc. Partier som en gång var intressanta men som man numera inte nämner ett dugg om och inte har med som egen spalt i opinionsundersökningar.

Om det blir fortsatt tjat om Fi och Schyman fortsatt bjuds in överallt så vet man att det var bara fina ord och man tänker fortsätta stödja detta parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in