Citat:
Ursprungligen postat av
countolaf
bara mot folk som vill bestämma över andra vilket klimatalarmister tenderar att vilja göra. Man slösar skattepengar på rent trams, och bestraffar folk som kör bil och flyger, kanske av nödvändighet eller av fri vilja. Det är fan ondskefullt
Nu har jag som sagt inte mycket hopp i att bryta igenom faktaresistensen hos dig, så jag skriver bara kort. Det du irriterar dig på är i slutändan bara klimatvetenskapsmäns tolkning av verkligheten, dvs. expertutlåtanden om hur en massiv del av vår värld "mår", från personer som har hundratals år av erfarenhet att luta sig emot.
Inget annat. Det är inte politiker, journalister, Greta, vi på forumet eller "vår sida" som vill göra något av det citerade. Det är ett utlåtande, en diagnos av själva verkligheten.
Du kan inte klaga på att politiker i bred skara då bara vill rädda vårt land. Det är deras jobb.
Läs igenom det här om du vill förstå lite mer av vad jag säger:
http://supermiljobloggen.se/debatt/2019/05/kth-professorn-vad-vantar-vi-pa
Igen, det här är ingen politisk fråga. Det är en fråga om vetenskap. Om fakta. Det "går" faktiskt inte att som tyvärr många som röstar höger gör, "att vara emot" detta. Det är ett oändligt virrvarr av dåliga argument, lögner och en kamp mot att välja vem man "vill tro på".