2019-05-25, 11:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tanken svindlar, men det skulle faktiskt kunna vara så att det "oerhört stora pussel" som åklagare och polis säger sig försöka lägga består av bl.a. de över 90 pusselbitar som Honan6 listar i sitt inlägg (se länk).

En sak som slår mig är att de flesta av pusselbitarna tydligt har med SD (men inte med brottet) att göra. Andra av pusselbitarna har med brottet (men inte med SD) att göra.

Den omtalade pusselbit som fortfarande sägs saknas är väl en sådan som både har med SD och mordet på LW att göra, dvs. en koppling mellan den misstänkte och brottet.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ja, det är ju däri problemet ligger att SD inte kan kopplas till just mordet trots att det är ganska tydligt att han bettet sig vidrigt mot Lena innan dess.
Citera
2019-05-25, 12:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade:
Men det gjorde hon ju om och om igen i
6 år.

Jag tror att hon blev förälskad i SD. Hon hade ett förhållande med honom under lång tid.
Sedan ville hon dra sig ur.

Men det betyder inte per definition att hon hoppar till nästa gifta man.

Hon verkar iaf ha haft flera relationer med olika män, en del kortare, en del längre. Kanske sökte hon efter något mer varaktigt, men hittade inte rätt?

Är du övertygad om att JH var gift när LW och ha hade ett förhållande?
Jag kan absolut ha fel.

JH, den andre som hon sägs ha haft ett förhållande med, han har inte geocachat?
Citera
2019-05-25, 12:11
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Tanken svindlar, men det skulle faktiskt kunna vara så att det "oerhört stora pussel" som åklagare och polis säger sig försöka lägga består av bl.a. de över 90 pusselbitar som Honan6 listar i sitt inlägg (se länk).

En sak som slår mig är att de flesta av pusselbitarna tydligt har med SD (men inte med brottet) att göra. Andra av pusselbitarna har med brottet (men inte med SD) att göra.

Den omtalade pusselbit som fortfarande sägs saknas är väl en sådan som både har med SD och mordet på LW att göra, dvs. en koppling mellan den misstänkte och brottet.

...eller en koppling mellan brottet och en faktisk gärningsman.
(Det här är inget försvar för SD, är han gärningsmannen så är det han som avses. Men om man inte hittar nycklarna under gatlyktan kan det vara klokt att leta på andra ställen också.)
Citera
2019-05-25, 12:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, det är ju däri problemet ligger att SD inte kan kopplas till just mordet trots att det är ganska tydligt att han bettet sig vidrigt mot Lena innan dess.
Ok. Så många kanske anser att det är passande av andra skäl än rent sakliga att hänga ut honom som den misstänkte mördaren?

Inte då för att man kan peka på något som direkt talar för att han skulle ha med brottet att göra alltså, utan mer för att platsen nu råkar vara vakant, och för att SD kanske på något sätt anses förtjäna den här rollen på sina gamla meriter?
Citera
2019-05-25, 12:27
Medlem
Citat:
Det är väl ingen som påstår att det är OK
att hon blev mördad?!

Jag tycker bara att det är lågt av en
kristen frikyrkopastor att ha ett sånt
beteende.

Och väldigt egoistiskt. Hennes barn fick
växa upp i ett splittrat hem bara för att
hon inte klarade av att vara trogen mot
den man hon lovat trohet resten av livet
när de gifte sig.
Och pga det så var hennes gamla
föräldrar tvungna att åka fram och
tillbaka till Örebro för att ta hand om
hennes barn när hon jobbade.

Här skriver du rätt ut att det är hennes fel att hemmet splittrades för att hon var inte var trogen. Senare säger du att du inte har en aning om varför de skildes. Inte särskilt moraliskt att komma med sådana påståenden utan grund.
Citera
2019-05-25, 12:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Så vitt jag vet växte de ifrån varandra, eller hur man ska uttrycka det.

Jag vet inte vilken trovärdighet Medinsyn har, men h*n hävdar något liknande. Åtminstone har det inte framkommit något som talar för att LW varit otrogen mot UW.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vet du varför det tog slut mellan LW och UW?

Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Ja, Netherworld. Ingen särskild utlösande faktor. Man växte åt olika håll. UW ville SANNOLIKT skiljas långt tidigare.
Citera
2019-05-25, 12:37
Medlem
Citat:
Det är väldigt tröttsamt med denna
glorifiering av LW.
Hon har själv målat upp en tydlig bild
av sig själv på Insta, FB och geologgen.
Och den är inte enbart positiv.

Att ha en affär med sin väns make i
6 år visar på illojalitet, falskhet och
egoism.

Vi vet inte ens om affären varade i 6 år. Kanske det helt enkelt är ett ganska svårt löfte att vara en person trogen när kärleken börjar flamma på annat håll. Jag tror ju på evolutionen och att fortplantningsdriften är stark, för att rädda artens överlevnad. Våra sociala regler är ibland inte starka nog. Men man kan ju alltid stena dem som bryter mot reglerna, i avskräckande syfte. Och du verkar ju vara helt utan synd eftersom du inte tvekar att kasta första stenen.
Senast redigerad av flashbackfollower 2019-05-25 kl. 12:55.
Citera
2019-05-25, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har läst tråden från början. Har dessutom då och då zappat igenom den. Där finns flera skribenter som har kännedom om de nära inblandade.

Jag säger inte att du ljuger. Jag tror att vi båda är färgade av det vi tror på, vilket gör att man omedvetet "väljer" att lägga större vikt vid de inlägg som passar ens uppfattning. Man minns "det man vill minnas", annat stuvas undan i ett mindre tillgängligt utrymme. Helt normalt.

Jag säger bara att jag inte minns att det kommit uppgifter från fler användare än Schazz om detta att LW skulle ha haft förbindelser med flera gifta män, varav några parallella förhållanden. Och som du säger, jag kan inte heller minnas några protester runt dessa påståenden. Det är sant.

Därför vill jag ändå försöka ta reda på (om det nu är möjligt) hur det ligger till med den saken. Sanningen.

Här hittar jag den information du har om ett långvarigt förhållande med ML (Schazz). Så det blir information som krockar här, eller så är det olika ML?

Tyvärr är jag inte insatt i geocachingen och dess loggar, som är en källa till information. Cloudedcrystalbeam är en av användarna i denna tråd som gjort efterforskningar på hårddata som kan komma till användning. Tyvärr har tråden blivit så jobbig att leta i att man nästan inte orkar.

Nedan har jag citerat några inlägg.

28/5:

29/5:

Energizer666 svarar:
29/5:

3/8:

15/9:

För mig är mirdidjuls inlägg 3/8 ganska talande.
Jag misstänker att det var så det var. LW försökte få en fungerande relation med någon. Och hur än SD behandlade henne, så fortsatte de att ha sex med varandra.

Varför????????
Jag tror att svaret ligger här.
Att LW ville dra sig ur, men det accepterade inte SD.
Det är så jag läser det.
Med mina glasögon.

Du läser det kanske annorlunda.
Med dina glasögon.

Det är mänskligt.

Jag har också följt tråden länge och tvivlar starkt på att de haft sex sedan bilhistorien, antagligen hade hon fått nog redan när hon anmälde honom för trakasserier, men SDs anhängare har velat ge den bilden för att bortförklara DNA och blodspår. Däremot försökte hon säkert ha en någorlunda vänskaplig relation eftersom deras hobby och liv var så intrasslat.
Citera
2019-05-25, 12:46
Medlem
Många i tråden skriver att L ville avsluta med S men tänk om det var raka motsatsen?

S kanske var den som ville avsluta?

L hade blivit förälskad och ville ha mer?

Tog alla tillfällen hon kunde för att få träffa S?

L kan ju ha tom ha blivit svartsjuk och själv gjort dumma saker som föranlett dessa tidigare nämnda anmälningar?

Men att hon bara berättat om de saker som S gjort mot henne?

Och hon säger till andra att det är hon som vill bryta förhållandet?

Gör allt för att vinna tillbaka S?
Försöker göra S svartsjuk genom att låta honom få kännedom om övernattningar med andra män?

OBS! Detta är endast spekulationer från mig men när jag tänker i de banorna (låtsas vara psykolog) då blir L's alla märkliga beteende logiska.

Samt att den de har som MG blir inte mindre misstänkt om det skulle vara som jag tror.
Citera
2019-05-25, 12:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ok. Så många kanske anser att det är passande av andra skäl än rent sakliga att hänga ut honom som den misstänkte mördaren?

Inte då för att man kan peka på något som direkt talar för att han skulle ha med brottet att göra alltså, utan mer för att platsen nu råkar vara vakant, och för att SD kanske på något sätt anses förtjäna den här rollen på sina gamla meriter?

Statistiskt sätt är väl SD den mest sannolike GM i det här fallet? Så jag tror inte det handlar enbart om att man ogillar SD:s personlighet och tidigare beteende.

Det finns troligtvis också ett par andra försvårande omständigheter som ligger honom i fatet, t.ex. digital kontakt en stund innan mordet och frånvaro av ett alibi.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-25 kl. 12:49.
Citera
2019-05-25, 12:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Honans "oerhört stora pussel" är ju hennes spekulation utifrån det som kommit fram i tråden.
Vi har ju långt ifrån alla pusselbitar här.

I tråden har vi några få pusselbitar, typ 3-5 som är bekräftade (att LW är mördad med kraftigt våld, skriken, att det är SD som är den skäligen misstänkte, att de har haft någon slags av förhållande som har varit av lite olika art beroende på när i tid man pratar, att de har varit grannar och geocachat tillsammans, att det har hörts skrik för tiden av mordet), resten är inlägg från olika postare i tråden och loggtexter från geocachsidan.

Tror du på allvar att det är på det sättet ÅK jobbat, med bara de pusselbitar som finns i tråden.
Citera
2019-05-25, 12:51
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning om varför LW och UW
skiljde sig.

Jag svarade på Landbandys inlägg:
”Lena tog ju sin "Mats ur skolan" som det så fint heter , - och började leva ensam (skilsmässa), när hon kände att hon inte kunde tygla sin trohet ,eller hur ...”

Jag har inga illusioner om att pastorer
är annorlunda än andra människor.
Men jag tycker att de åtminstone ska
försöka leva som de lär.
Om de vill ha någon trovärdighet när de
står i predikstolen och talar om för andra
hur de ska leva.

Givetvis så har även kristna sexuella
drifter men de förväntas att tillgodose
dem tillsammans med den de valt att
gifta sig med och som de har lovat att vara trogen.

Om LW längtade efter närhet och sex så
borde hon ha letat reda på någon som
var ledig och gift sig med honom.

Alla gör som de vill men om man ska
kalla sig för kristen så är inte det
viktigaste vad man själv vill
utan vad Gud vill.

Hon slutade som pastor eftersom hon inte (heller) klarade av att leva som hon lärde. Därmed borde tom du kunna förlåta hennes synder. Har vi en Gud så har hen gjort det för länge sedan. Vila i frid Lena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in