Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Ja, tre gifta män är mycket för en pastor. Det var väl därför hon slutade med det yrket och började arbeta med ensamkommande "barn".
Dessa uppgifter finns inte bara "just nu i tråden". De har funnits sedan i början så du måste väl förstå att det blir lustigt när du ska börja ifrågasätta allt nu efter ett år. Du som inte ens kände BO eller någon annan av de inblandade, så vitt jag vet.
Varför har ingen annan förnekat att hon varit med dessa män när de var gifta? I tråden när det började skrivas om det. Dahliabelle exempelvis var också aktiv och skrev under samma tidpunkt, varför dementerade inte hen uppgifterna att ML var gift under sin relation med LW?
Det är väl inte så konstigt att man efter att ha följt tråden i nästan ett år både har en större inblick i fallet och funderar över saker och ting på ett annat sätt än tidigare?
Nu kommer det upp på nytt i tråden, om LWs "mörka farliga" sidor, hennes leverne och hennes män. Vilka är dessa farliga sidor, stämmer det, vet vi mer i tråden än i början, kan man sammanställa dessa uppgifter, går det att ta reda på mer, någon ny i tråden som kan svara på dessa frågor...
Det är väl det som utredningen gör, kartlägger bo och andra i hennes omgivning?
Vad är sant, vad är inte sant?
Det är väl det de flesta i tråden vill veta?
Sedan vilka postare man tror på, det måste vara upp till var och en. Därför är det alltid bra att visa källa, så blir det upp till var och en att själv kunna ta ställning.
Jag uppfattade det som att ML skulle kunnat vara skild när LW och han haft ett förhållande. Jag ställde en fråga om det igår, länkade till inlägg från olika postare.
Jag vet inte varför Dahliabelle inte protesterar. Hon har bara 6 inlägg. Kanske inte följt tråden så mycket, eller kanske inte vill göra fler inlägg.
Nej, jag känner ingen av de inblandade, bor inte i Örebro.