2019-05-24, 15:53
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Jo "Börje Lundins Julafton" är en stor favorit den också, jag har till och med kört till Velinga och tittat på kyrkan och gårdarna där för att få en bild av handlingen framför sig.

"Göran Persson Är En Galt" med Carl Ivar Stenlund är en riktig konstnärskassett ju, tror poängen med den har svävat ovan huvudet på folk. Lite grann.

Lyckost
Får ju inte ta körkortet så jag får väl ta och åka till Velinga med tiden.
Men du spelade väl "En Rock I Velinga" ifrån bilen när du var där.

"Göran Persson Är En Galt" är en liten udda kassett som sagt även om han bara sitter och svamlar så blir det ändå rätt så bra saga till slut bara för att man får höra Mannen I Svart med ekoeffekt.
Citera
2019-05-24, 15:54
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jo den ligger det enbart sanningar i, särskilt det med extremt hög musik och alla skriker på varandra när de försöker kommunicera och bryr sig egentligen inte alls om musiken.

Dock fattar jag inte varför man vill utsätta sig för det särskilt det med extremt hög musik och alla skriker på varandra när de försöker kommunicera och bryr sig egentligen inte alls om musiken

När man kan sitta hemma och njuta av en god öl och spela en riktigt bra skiva eller Kassett
Citera
2019-05-24, 15:56
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Dock fattar jag inte varför man vill utsätta sig för det särskilt det med extremt hög musik och alla skriker på varandra när de försöker kommunicera och bryr sig egentligen inte alls om musiken

När man kan sitta hemma och njuta av en god öl och spela en riktigt bra skiva eller Kassett

Ja och man slipper skrika varandra i öronen, det blir trevligare.
Citera
2019-05-24, 15:58
Medlem
Citat:
Lyckost
Får ju inte ta körkortet så jag får väl ta och åka till Velinga med tiden.
Men du spelade väl "En Rock I Velinga" ifrån bilen när du var där.

"Göran Persson Är En Galt" är en liten udda kassett som sagt även om han bara sitter och svamlar så blir det ändå rätt så bra saga till slut bara för att man får höra Mannen I Svart med ekoeffekt.

"En Rock I Velinga" glömde jag spela, jag minns inte vilken skiva jag hade i bilen, jag minns bara att vi var på en utflykt i Västergötland och besökte Falköping, Tidaholm och Skara.
Och Velinga som jag nämnde.
Citera
2019-05-24, 16:00
Medlem
Citat:
"En Rock I Velinga" glömde jag spela, jag minns inte vilken skiva jag hade i bilen, jag minns bara att vi var på en utflykt i Västergötland och besökte Falköping, Tidaholm och Skara.

Skövde var vi också i, jag har aldrig varit med om värre rusningstrafik, inte ens i Göteborg eller Norrköping eller Linköping.
Citera
2019-05-24, 16:02
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

Du skulle ha passat på att spela rejält med Eddie Meduza musik men det går flera chanser

Citat:
Skövde var vi också i, jag har aldrig varit med om värre rusningstrafik, inte ens i Göteborg eller Norrköping eller Linköping.

Då skulle du haft Börje Lundin , Rattens Riddare.
Citera
2019-05-24, 16:04
Medlem
Citat:
Då skulle du haft Börje Lundin , Rattens Riddare.

Jag skulle även vevat ner rutan och rytit som Börje, drog en Börje-imitation för några ungdomar här om dagen, de tyckte det var häftigt.
Citera
2019-05-24, 16:07
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jag skulle även vevat ner rutan och rytit som Börje, drog en Börje-imitation för några ungdomar här om dagen, de tyckte det var häftigt.

Inte illa måste jag säga. Själv så har jag inte prövat på att imitera några av Eddie Meduza s gubbar
Dock har jag haft några Rullande RRRRR lite då och då skall jag erkänna
Citera
2019-05-24, 16:08
Medlem
Citat:
Inte illa måste jag säga. Själv så har jag inte prövat på att imitera några av Eddie Meduza s gubbar
Dock har jag haft några Rullande RRRRR lite då och då skall jag erkänna

Aldrig för sent att börja. 😉
Citera
2019-05-24, 16:15
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Aldrig för sent att börja. 😉

Förr eller senare så

Men åter till ämnet undrar ifall det skulle ha blivit i fall det hade kommit Ytterligare en "Errol" skiva
Dock måste jag säga att den är lite bortglömd men fansen tog den till sitt hjärta när den kom ut på CD för några år sedan dock kostade den då 99 kr.
Citera
2019-05-24, 16:21
Medlem
Citat:
Förr eller senare så

Men åter till ämnet undrar ifall det skulle ha blivit i fall det hade kommit Ytterligare en "Errol" skiva
Dock måste jag säga att den är lite bortglömd men fansen tog den till sitt hjärta när den kom ut på CD för några år sedan dock kostade den då 99 kr.

Ja säg det, finns mycket om och men i vilken riktning det hela hade gått om Errols mer kommersiella musik hade fått större genomslag.

Ja det är ingen dålig skiva, den har fina melodier med romantiska texter, samt Snus-kig Blues.
Citera
2019-05-24, 16:47
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja säg det, finns mycket om och men i vilken riktning det hela hade gått om Errols mer kommersiella musik hade fått större genomslag.

Ja det är ingen dålig skiva, den har fina melodier med romantiska texter, samt Snus-kig Blues.

Snus-kig Blues när jag hörde den så rippade jag den och brände ut den och spelade den på gamla jobbet.
En del diggade och en del skrattade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in