2019-05-24, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är drama, det är förfasan, det är överdrifter - det är offerroller. Ryggdunkande från ankflocken.
Vilket OT svammel, sök in på dramaten istället.

Tråden är helt nerskitad av ditt förtal och dina kränkningar. Hycklare.

Zilvereko begriper inte ens att det inte är min sanning:
Det är förundersökning.

Zilvereko begriper inte att Hanna är en barnmördare.
Zilvereko tror att det är att håna anhöriga.

Zilvereko tror att det bara är ett mantra som upprepas - dvs gemensamt och i samförstånd.
Det är medgärningsmannaskap.

Zilvereko har uppenbarligen missat att det är identiskt samma förfarande, samma mordutredning som andra rättsfall. Det är samma rutiner.
Det är samma som som ligger till grund som inför ett väckt åtal - och det är lika utrett gällande skuldfrågan, enda skillnaden är att de är stendöda och hamnar inte inför rätta.

Att du sen gapar om en ME-lobby, rädda Hanna med NOLL insyn, NOLL kunskap och NOLL profession.
Imponerar inte.

Så ligger det till.

Vad det beträffar Selfie Höglund påstår hon att anhöriga och polis döljer nåt. Hon inbillar sig att det finns ME-läkare som fått paret att döda barnen.

.... och hon försöker tjäna pengar på de döda barnen. Säger sig ha prestationsångest, vill vara i rampljuset, suktar efter scoop i sann narcissistisk anda.
Imponerar inte.

Nu är du helt ute och cyklar. Du reflekterar inte ens över varifrån och till vad jag delvis har reviderat min uppfattning om bärredfallet. Du är mer ute för att hugga vilt. Det är inte friskt.

Dessutom antar du en massa saker för att du inte kan skilja på vem som har skrivit vad.
Citera
2019-05-24, 09:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det är många som skriver och läser i den här tråden. Inte för att ”profitera”, eftersom man inte tjänar några pengar på att skriva på Flashback, utan för att man vill försöka förstå den ofattbara tragedin.

Inte för att jag är jätteförtjust i EH men det kanske gäller även henne.

Själv blev jag både förvånad och illa berörd för över ett år sen när SG började intressera sig för tragedin och lade ner mycket tid och energi på långa och välskrivna inlägg.

Till en början bemöttes hon av illa dold förtjusning och hån om hon råkade skriva något stavfel.

Numera är det rena personangrepp, svordomar och aggressiva utfall. Den eventuella hederligheten i att åtminstone välja att citera henne korrekt är som bortblåst.

Hur många är vi som undrar varifrån denna ilska kommer?

Ryktet om att hon sparkar på ME-sjuka?

Den är hur som helst obalanserad och kontraproduktiv. Fler och fler tycks reagera på de värsta gaphalsarna.

För övrigt kan vi inte veta om boken kommer att bli ett fiasko, även om många önskar det och uppmuntrar det som ett mantra.

Det kan lika gärna bli en finstämd sorgeberättelse som faktiskt ger familjen lite upprättelse.

Den kommer i alla fall inte att innehålla några hahaha:anden. Sådana hittar man däremot många i den här tråden - av för mig helt obegriplig orsak.

Det du och andra ser för öppen ridå är mobbing. Vuxenmobbing med näthat.
Lyckligtvis bara på nätet och mot anonyma offer.
Till skillnad från andra postare som blivit utsatta för samma behandling av samma flock har jag valt att fortsätta posta. De andra har jagats bort ur tråden. Sporrade av framgången när meningsmotståndarna försvunnit har hatet och angreppen mot fåtalet som vägrar lämna blivit allt grövre. Man till och med hatar någon som inte deltar, EH, angriper hennes utseende, ålder etc.

Jag som är intresserad av kriminologi ur ett psykologiskt perspektiv där det handlar om hur
hjärnan och psyket beter sig och förändras hos någon individ eller flock som tappat förnuftet, har naturligtvis svårt att inte med förvåning och fascination fortsätta att följa haten och angreppen i tråden, även om det samtidigt är obehagligt. Jag ställer mig samma fråga som du - var kommer allt hat, alla angrepp, svordomar, kräkningar ifrån. Varför denna ilska? Varför måste det vara ”slutdiskuterat”, ”färdigutrett ”och ”tyst” kring det som hände i Bjärred?

Det som hände i Bjärred är unikt. Det är en mycket ovanlig händelse och det är mycket viktigt att det offentliggörs tillräckligt med detaljer kring omständigheterna.

Det måste bland annat offentliggöras vilka varningstecken som funnits, om skolan behöver förändra ytterligare regelverk kring hemundervisning, möten med föräldrar där eleven själv inte ens verkar ha deltagit, om båda vårdnadshavarna bör delta på möten med viktiga beslut etc.
Socialstryrelsen som nu bör ha fått in anmälan pga av det dödliga våldet mot barnen bör göra en noggrann utredning kring hur illa barnen kan ha haft det före morden.
En granskning av hur barn med ME handlagts från vården borde ske. Det är så pass få fall kanske 10 eller 20 barn i hela landet (rätta gärna om någon vet korrekta siffror). Har någon hamnat i händerna på oseriösa ME-förvillare?
Pågår det indoktrinering från ME-förvillare mot sjuka och deras anhöriga där man tar bort hopp och positiva tankar? Borde myalgisk encefalomyelit diagnosbeteckningen bytas ut mot något som bättre stämmer med verkligenheten?

Har något som omgivningen framöver kan förbättra legat bakom någon del av det som ledde fram till morden i Bjärred, ska samhället ges möjlighet att lära och rätta till. Att som nu tysta ner är därför fullkomligt fel.
Att det dessutom finns märklig inkonsekvens i polisens sekretesshandläggning av FUP gör inte saken bättre. Inte heller alla försök att tysta EH m fl.
Senast redigerad av Solglittret 2019-05-24 kl. 10:25.
Citera
2019-05-24, 09:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hela sannolikhetsresonemanget låter som Tage Danielssons monolog om kärnkraftsolyckan i Harrisburg som var så osannolik så den förmodligen aldrig har hänt.

Just det!
Men menar du då att man ska låtsas att det inte hänt, därför att det sannolikt inte hänt, och därför inte utreda? Tysta ner som i Bjärred?
Just det osannolika kan vi lära oss något av om det trots allt händer, det sannolika känner vi redan till.
Senast redigerad av Solglittret 2019-05-24 kl. 09:49.
Citera
2019-05-24, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag funderar snarast över vad som driver vissa att skriva Wall of Text som medverkade till att Moderator efter flera varningar låste tråden. Läs hela tråden så förstår du vad jag menar.
-------------
I en annan tråd där en mamma nyligen mördade sin dotter samt tog sitt liv och som nedlades efter undersökning blev det ett helt annat utfall. En skribent var särskilt aktiv och tog upp likartade argument som här typ antydde om ekonomi (spelskulder), incest, skilsmässa mm. Den skribenten tog dock nyligen till sig av kritiken och hade förstånd nog att önska att det hon skrivit kunde tas bort.´Den självinsikten hedrar skribenten.
-------------
Här saknas den totalt hos vissa skribenter. Som nu bara skadar anhöriga i djup sorg, under en falsk självpåtagen mantel av att det är för barnens skull! Det är rent Hyckleri! Som om inte far- och morföräldrar mfl sörjer och hedrar barnbarnen nog mycket? Som har följt och varit med dom sedan den dag dom föddes.
-------------
Nu skall man profitera på dessa sjuka barns öde och ytterligare vrida om kniven i hjärtat på de anhöriga. Ge ut en spekulativ bok! FY FAN!
-------------
Den rimliga frågan alla bör ställa sig är VAFFÖ GÖR DI PÅ DETTA VISET? (Rumpnissarna, Ronja Rövardotter, Astrid Lindgren).

Det kommer alltid att finnas EN förälder som bryter ihop och dödar sina barn och tar självmord. Det går inte att jämföra något fall med det i Bjärred där polisen sa att det funnits en gemensam planering i flera månader att ta livet av familjen. Enligt polisen så finns ingen psykisk sjukdom och ingen utlösande faktor. Nu vet jag inte om mamman i bilen ströp sin dotter? Hon klarade i alla fall att ta sitt eget liv. Kanske hon hade planerat?

På grund av polisens uttalande om Bjärred så startade en hysteri om offrens diagnoser, vara eller icke vara ME, i den här tråden och även i massmedia. Beklagar att ME fick sånt stort fokus och sattes i samband med barna-mord.

Så länge jag inte får mer redogörelse över hur polisen kommit fram till sin hypotes så kommer jag, och många med mig, att fortsätta tro att Oskar bröt ihop och dödade alla. Det är i min mening förmildrande för hur jag ser på honom som människa. Som jag har sagt tidigare, jag skulle aldrig betalat för den redogörelse av utredningen som polisen gjort och jag skulle få rätt i ett tvistemål.

Jag undrar om anhöriga till både Oskar och Hanna börjar förstå innebörden av att två föräldrar, välsituerade och veritabla, i samförstånd sägs ha planerat i flera månader att mörda sina döttrar. Hur illa samhället ser på beskrivningen. Att många undrar varför de anhöriga inte har brytt sig om sina barn och barnbarn. Resultatet av polisens hypotes blir indirekt att anhöriga får skulden av en ”lång och gemensam planering och sjuka barn”. Var de ointresserade, oengagerade, kalla, egoistiska osv?

Hur hade utredningen sett ut om polisen direkt berättat att Hanna blivit strypt? En sak vet jag att om de berättat att en förälder dödat hela familjen så hade alla glömt deras efternamn vid det här laget och tråden varit upprullad för länge sedan. Nu kommer den nog aldrig att ta slut.
Citera
2019-05-24, 10:13
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det du och andra ser för öppen ridå är mobbing. Vuxenmobbing med näthat.
Lyckligtvis bara på nätet och mot anonyma offer.
Till skillnad från andra postare som blivit utsatta för samma behandling av samma flock har jag valt att fortsätta posta. De andra har jagats bort ur tråden. Sporrade av framgången när meningsmotståndarna försvunnit har hatet och angreppen mot fåtalet som vägrar lämna blivit allt grövre. Man till och med hatar någon som inte deltar, EH, angriper hennes utseende, ålder etc.

Jag som är intresserad av kriminologi ur ett psykologiskt perspektiv där det handlar om hur
hjärnan och psyket beter sig och förändras hos någon individ eller flock som tappat förnuftet, har naturligtvis svårt att inte med förvåning och fascination fortsätta att följa haten och angreppen i tråden, även om det samtidigt är obehagligt. Jag ställer mig samma fråga som du - var kommer allt hat, alla angrepp, svordomar, kräkningar ifrån. Varför denna ilska? Varför måste det vara ”slutdiskuterat”, ”färdigutrett ”och ”tyst” kring det som hände i Bjärred?

Det som hände i Bjärred är unikt. Det är en mycket ovanlig händelse och det är mycket viktigt att det offentliggörs tillräckligt med detaljer kring omständigheterna.

Det måste bland annat offentliggöras vilka varningstecken som funnits, om skolan behöver förändra ytterligare regelverk kring hemundervisning, möten med föräldrar där eleven själv inte ens verkar ha deltagit, om båda vårdnadshavarna bör delta på möten med viktiga beslut etc.
Socialstryrelsen som nu bör ha fått in anmälan pga av det dödliga våldet mot barnen bör göra en noggrann utredning kring hur illa barnen kan ha haft det före morden.
En granskning av hur barn med ME handlagts från vården borde ske. Det är så pass få fall kanske 10 eller 20 barn i hela landet (rätta gärna om någon vet korrekta siffror). Har någon hamnat i händerna på oseriösa ME-förvillare?
Pågår det indoktrinering från ME-förvillare mot sjuka och deras anhöriga där man tar bort hopp och positiva tankar? Borde myalgisk encefalit diagnosbeteckningen bytas ut mot något som bättre stämmer med verkligenheten?

Har något som omgivningen framöver kan förbättra legat bakom någon del av det som ledde fram till morden i Bjärred, ska samhället ges möjlighet att lära och rätta till. Att som nu tysta ner är därför fullkomligt fel.
Att det dessutom finns märklig inkonsekvens i polisens sekretesshandläggning av FUP gör inte saken bättre. Inte heller alla försök att tysta EH m fl.
Det är ohederligt att medvetet smyga in faktafel i Bjärredärendet. Både här i tråden och i en offentlig blogg. Gör man det i sin offentliga roll som man är känd under, så är det än mer ohederligt.
DÄRFÖR blir det skitsnack! I Bjärredärendet har man penetrerat alla kända uppgifter. Vi vet allt i ärendet som man velat släppa. När man skriver ner uppgifter i bloggen och får läsaren att tro det är sant? Då har man gjort sitt i det offentliga. För mig säger det allt om såna människor. Gäller även denna tråden. Låt åtminstone Bjärredfallet vara ifred från rena lögner...
Senast redigerad av Flashig78 2019-05-24 kl. 10:20.
Citera
2019-05-24, 10:52
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Så länge jag inte får mer redogörelse över hur polisen kommit fram till sin hypotes så kommer jag, och många med mig, att fortsätta tro att Oskar bröt ihop och dödade alla. Det är i min mening förmildrande för hur jag ser på honom som människa. Som jag har sagt tidigare, jag skulle aldrig betalat för den redogörelse av utredningen som polisen gjort och jag skulle få rätt i ett tvistemål.

Jag undrar om anhöriga till både Oskar och Hanna börjar förstå innebörden av att två föräldrar, välsituerade och veritabla, i samförstånd sägs ha planerat i flera månader att mörda sina döttrar. Hur illa samhället ser på beskrivningen. Att många undrar varför de anhöriga inte har brytt sig om sina barn och barnbarn. Resultatet av polisens hypotes blir indirekt att anhöriga får skulden av en ”lång och gemensam planering och sjuka barn”. Var de ointresserade, oengagerade, kalla, egoistiska osv?

Hur hade utredningen sett ut om polisen direkt berättat att Hanna blivit strypt? En sak vet jag att om de berättat att en förälder dödat hela familjen så hade alla glömt deras efternamn vid det här laget och tråden varit upprullad för länge sedan. Nu kommer den nog aldrig att ta slut.

Instämmer. Det är just det fetade ovan som är så motsägelsefullt.
Nu har man gått ut med uppgifter om icke existerande psykisk sjukdom, fast de flesta av oss nog tycker att man inte kan vara psykiskt frisk om man dödar sina barn. Man har från polisens sida poängterat att det inte finns någon utlösande trigger, ingen psykisk sjukdom, att de mördade barnen var odrogade och att de mördats brutalt genom strypning och kvävning.

Just polisen poängterande av dessa fakta har ju tvärt om bidragit till fler spekulationer.

Precis som polisens uppgifter att avskedsbrevet innehållit uppgifter om mordorsaker - men dessa uppgifter märkligt nog inte finns med i offentliggjorda delar av FUP.
På samma sätt som det tydligt framgår i FUP att H bragts om livet, hon är ihjälstrypt, men man uppger inte vem som är misstänkt för detta kvinnomord på PT.
Polisen uppger på PT vilka underlag man har för att båda föräldrarna att misstänkta - ett avskedsbrev och några mail. Därmed är det uppenbart att båda föräldrarna inte deltagit i morden på barnen - för då hade forensiska fynd av fler förövare vid barnamorden varit de starkaste bevisen för två delaktiga förövare. Nu var man tvungen att istället genomföra och framhålla handstilsanalyser eftersom bara en förälder mördat bägge barnen.

Antingen har polisen medveten varit så här dubbeltydig för att den munkavle de belagts med kanske inte riktigt överensstämmer med deras egen åsikt.
Eller så har polisen kalkylerat fullkomligt fel hur informationen skulle tysta frågorna.
Senast redigerad av Solglittret 2019-05-24 kl. 11:04.
Citera
2019-05-24, 11:02
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Du är uppenbarligen inte en av de vassare knivarna när det gäller detta.
Stora doser sömnmedel som tillåter en att vara aktiv och agera är inte sådana doser som på något sätt är i närheten av att dö av. O och H har ju inte ens somnat!
Det motsvarar effekten av 1-1½ flaska vin. Något som man inte heller dör av, men där man oftast kan fortsätta agera.

Tar man stora mängder sömnmedel eller insomningsmedel samt fortsätter att vara uppe och aktiv så kan man agera. Man somnar inte stående när man är igång, möjligtvis blir man så trött att man lägger sig. Vitsen när man tar några av dessa medel är att man skall gå och lägga sig för att somna.
Somnar man när man är uppe och aktiv så är det väldigt höga doser, dessutom beror det på personens tolerans av dessa preparat.
Citera
2019-05-24, 11:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nu är du helt ute och cyklar. Du reflekterar inte ens över varifrån och till vad jag delvis har reviderat min uppfattning om bärredfallet. Du är mer ute för att hugga vilt. Det är inte friskt.

Dessutom antar du en massa saker för att du inte kan skilja på vem som har skrivit vad.
Lägg ner med dina försök att komma undan och förneka. Det ligger i tråden som vanligt och jag kan hämta inläggen - SOM VANLIGT.

Du har kallat "gemensamt och i samförstånd" för att upprepa ett mantra.
Du har nyss inbillat dig att benämningen barnamördare om Hanna vore att riskera kränka anhöriga.
Du upprepar att det är MIN sanning att de båda är skyldiga när det snarare är FU:s resultat.

Därav undrar jag om du öht att koll på läget och det förbättrar inte oddsen när du sitter och håller med SG att det iaf vore bättre om Hanna anstiftat mord på barnen än lagt sina händer runt deras hals och strypt dem.

Hur mycket du än "reviderar" så anser jag detta pantat resonemang. Nåt aggressivt och hugger vilt är en överdrift men inte förvånande för att komma från dig när du blir ifrågasatt i en debattråd.
Det sammafaller med att du inte tål just detta och tycker du blir mobbad.
Infantil försvarsreaktion.
Senast redigerad av develi 2019-05-24 kl. 11:57.
Citera
2019-05-24, 11:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tar man stora mängder sömnmedel eller insomningsmedel samt fortsätter att vara uppe och aktiv så kan man agera. Man somnar inte stående när man är igång, möjligtvis blir man så trött att man lägger sig. Vitsen när man tar några av dessa medel är att man skall gå och lägga sig för att somna.
Somnar man när man är uppe och aktiv så är det väldigt höga doser, dessutom beror det på personens tolerans av dessa preparat.
Båda kan ha intagit nåt preparat för att överhuvudtaget förmå sig att genomföra mord på barnen.
Efteråt kan de ha intagit sömnmedel för att suicidera - varav en tänkt sig detta som metod, den andra för att hänga sig. Är det sömnmedel med mycket kort halveringstid så kommer detta gå ur kroppen och vederbörande vaknar. Därav finns stor mängd i kroppen.
Hanna lär inte vilja överleva med tanke på att hon är uppenbart suicidal och det står ordagrant i inledande mening i avskedsbrevet.
Hon lär absolut inte vilja leva om hon mördat sina döttrar.

Hon är så förbannat skyldig som det bara går att vara och att sen ett par personer med NOLL insyn inbillar sig att hon är oskyldig är enbart patetiskt.
Argumenten versus förundersökningen är ett enda tyckande utan fog och cirkelresonemang:

Hon faller oavsett under medgärningsmannaskap oavsett hur det gått till och det gör likaväl Oskar om det är Hanna som dödat barnen på egen hand.
Citera
2019-05-24, 12:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Just det!
Men menar du då att man ska låtsas att det inte hänt, därför att det sannolikt inte hänt, och därför inte utreda? Tysta ner som i Bjärred?
Just det osannolika kan vi lära oss något av om det trots allt händer, det sannolika känner vi redan till.
Tysta ner är rent bullshit till ordval. Då finns det många nedtystade ärenden i Sverige när det kommer till nedlagd förundersökning med döda gärningspersoner och du får stora problem med argumentet relaterat till svensk lagstiftning och sekretess - om det så är pågående förundersökningssekretess (tiden för pressträff) eller efteråt när förundersökningen är klar och nedlagd.

Bjärred som utrett och nedlagt ärende gällande mordutredning är nämligen inte unikt.

För övrigt är är det samma påstående som Höglund försöker göra scoop på gällande Bjärred - varav hon skriver på sin blogg:

"Jag tror att det finns något fördolt i denna både makabra och tragiska historia, något fördolt som kanske polisen och de anhöriga känner till men som inte får komma ut."

"Endast nitton av flera hundra sidors polisutredning har blivit offentliga. Hemlighetsmakeriet är flagrant."

... och man kan se ett snarlikt uttryck när hon gör reklam för sin kommande bok. Är den lika katatstrofal som när hon skriver om Bjärred på bloggen och spekulerar samt alla sakfaktafel som förekommer så bådar det inte gott:

"Morden i Bjärred blev snabbt ett av den svenska kriminalhistoriens mest spektakulära fall och skapade ett djupt trauma i samhället, inte minst på grund av det gigantiska hemlighetsmakeriet kring fallet."
Citera
2019-05-24, 12:47
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tysta ner är rent bullshit till ordval. Då finns det många nedtystade ärenden i Sverige när det kommer till nedlagd förundersökning med döda gärningspersoner och du får stora problem med argumentet relaterat till svensk lagstiftning och sekretess - om det så är pågående förundersökningssekretess (tiden för pressträff) eller efteråt när förundersökningen är klar och nedlagd.

Bjärred som utrett och nedlagt ärende gällande mordutredning är nämligen inte unikt.

För övrigt är är det samma påstående som Höglund försöker göra scoop på gällande Bjärred - varav hon skriver på sin blogg:

"Jag tror att det finns något fördolt i denna både makabra och tragiska historia, något fördolt som kanske polisen och de anhöriga känner till men som inte får komma ut."

"Endast nitton av flera hundra sidors polisutredning har blivit offentliga. Hemlighetsmakeriet är flagrant."

... och man kan se ett snarlikt uttryck när hon gör reklam för sin kommande bok. Är den lika katatstrofal som när hon skriver om Bjärred på bloggen och spekulerar samt alla sakfaktafel som förekommer så bådar det inte gott:

"Morden i Bjärred blev snabbt ett av den svenska kriminalhistoriens mest spektakulära fall och skapade ett djupt trauma i samhället, inte minst på grund av det gigantiska hemlighetsmakeriet kring fallet."
Du kan prata dig blå. Det går inte in att Bjärredfallet är nedlagt och sekretssbelagd. Rigid som få.
Citera
2019-05-24, 13:14
Medlem
Citat:
Instämmer. Det är just det fetade ovan som är så motsägelsefullt.
Nu har man gått ut med uppgifter om icke existerande psykisk sjukdom, fast de flesta av oss nog tycker att man inte kan vara psykiskt frisk om man dödar sina barn. Man har från polisens sida poängterat att det inte finns någon utlösande trigger, ingen psykisk sjukdom, att de mördade barnen var odrogade och att de mördats brutalt genom strypning och kvävning.

Just polisen poängterande av dessa fakta har ju tvärt om bidragit till fler spekulationer.

Precis som polisens uppgifter att avskedsbrevet innehållit uppgifter om mordorsaker - men dessa uppgifter märkligt nog inte finns med i offentliggjorda delar av FUP.
På samma sätt som det tydligt framgår i FUP att H bragts om livet, hon är ihjälstrypt, men man uppger inte vem som är misstänkt för detta kvinnomord på PT.
Polisen uppger på PT vilka underlag man har för att båda föräldrarna att misstänkta - ett avskedsbrev och några mail. Därmed är det uppenbart att båda föräldrarna inte deltagit i morden på barnen - för då hade forensiska fynd av fler förövare vid barnamorden varit de starkaste bevisen för två delaktiga förövare. Nu var man tvungen att istället genomföra och framhålla handstilsanalyser eftersom bara en förälder mördat bägge barnen.

Antingen har polisen medveten varit så här dubbeltydig för att den munkavle de belagts med kanske inte riktigt överensstämmer med deras egen åsikt.
Eller så har polisen kalkylerat fullkomligt fel hur informationen skulle tysta frågorna.

Både ock. Polisens uppgift är inte att skipa rättvisa eller döma och de skulle bara komma så nära sanningen som möjligt. Här kunde ingen ställas inför rätta. Kvinnans mördare var död. Tror de hade att välja mellan pest och kolera och de ville ju sansa debatten sa EGE. Ett ”altruistiskt” motiv. Polisen fick ställa upp i samhällets, skolans och kommunens, tjänst och de var förvissade om att ärendet skulle läggas ned direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in