Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Nu tänkte jag ju inte på att det är skrattretande att Hanna och Oskar trodde det. Utan att Glittret, som påstått sig i 1,5 år för att vara läkare, tror att de hade sömnmedel "motsvarande en flaska vin", när rättsläkarna uttalade att de hade stora doser lugnande, men inte så mycket att de inte kunde agera.
Så nej, tänker jag på H och O, då är det verkligen inte skrattretande. Ber om ursäkt om inlägget var skrivet så klumpigt att det missuppfattades på det viset.

Jag ifrågasätter för att det finns en viss nonchalans när intoxer diskuteras och det var rent generellt vid suicidförsök.
Vad folk sen inte tycks begripa är att det handlar inte enbart om hur potent ett läkemedel är. Det finns risk för andningsuppehåll via t.ex. aspiration likaväl även om det är simpla sömntabletter eller lugnande. Förutom riskerna att lyckas framöver om folk fortsätter må dåligt. Det ses en ökning bland unga kvinnor att välja mer våldsamma metoder som män, det vore intressant att se en studie om det föregås av su-försök med intoxikation. För att komma så långt så mår de nämligen för djävligt dåligt och det är förenat med skam efteråt.
Däremot håller jag med dig att jämföra med en flaska vin är rent patetiskt.
Hur som haver tror jag att det kan ha varit tänkt su-försök men jag undrar snarare om dålig organisation på tablettfronten beror på ett hastigt beslut. Jag har tidigare nämnt att Stilnoct har en mycket kort halveringstid likaväl. Allt verkar som sagt ske den 3:e som ett slags "nu eller aldrig" i mitt tycke. Även om de ältat sen i höstas.