2019-05-12, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NejMenHejPaDig
Nu kan man bara använda bonusen genom att handla på komplett.se ....

Du får gärna verifiera att så är fallet.
Citera
2019-05-12, 15:02
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Nu kan man bara använda bonusen genom att handla på komplett.se .... Dags att skaffa nytt kort för mig då. Bara haft detta en månad. Skaffade det för cashbacken bara

Kan det vara så att du överstigit gränsen på 500 bonuspoäng per månad?
Citera
2019-05-12, 17:20
Medlem
Citat:
Nu kan man bara använda bonusen genom att handla på komplett.se .... Dags att skaffa nytt kort för mig då. Bara haft detta en månad. Skaffade det för cashbacken bara
Var står det någonstans? Jag löste in senaste bonuspoängar för bara några dagar sedan utan problem.
Citera
2019-05-13, 13:15
Medlem
Citat:
Stämmer inte. Har precis tagit ut kompletts bonuspoängar som vanligt, ingen förändring i systemet än så länge.
Citera
2019-05-24, 00:21
Medlem
Aldrig haft ett kreditkort. Går det och få in lönen på ett kreditkort och använda det som ett vanligt bankkort eller är det bara en faktura man betalar efter varje månad?
Citera
2019-05-24, 00:23
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onz
Aldrig haft ett kreditkort. Går det och få in lönen på ett kreditkort och använda det som ett vanligt bankkort eller är det bara en faktura man betalar efter varje månad?

Du ansöker om kreditkortet där du blir bedömt på inkomster/skulder och får sedan X antal i kredit per månad, vanligtvis 30-50k som en vanlig Svensson.

Sedan handlar du helt enkelt med kreditkortet och får en faktura varje månad, se till och betala HELA beloppet varje månad, annars åker du på ränta. Det är inte roligt med kredit...

Du får oftast själv välja när du ska ta ut din bonus/cashback, glöm inte det, har för mig att hos vissa kreditutgivare så försvinner bonusen om du inte utnyttjar det efter 1 år. Det dras sedan av på fakturan när du väl har använt bonusen.
Citera
2019-05-24, 00:30
Medlem
Citat:

Vill du inte använda krediten så kan du ju sätta in din månadsbudget när du får lön. I stort sett alla kreditkort ger samma poäng ändå.
Citera
2019-05-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Du ansöker om kreditkortet där du blir bedömt på inkomster/skulder och får sedan X antal i kredit per månad, vanligtvis 30-50k som en vanlig Svensson.

Sedan handlar du helt enkelt med kreditkortet och får en faktura varje månad, se till och betala HELA beloppet varje månad, annars åker du på ränta. Det är inte roligt med kredit...

Du får oftast själv välja när du ska ta ut din bonus/cashback, glöm inte det, har för mig att hos vissa kreditutgivare så försvinner bonusen om du inte utnyttjar det efter 1 år. Det dras sedan av på fakturan när du väl har använt bonusen.
Tänkte nog inte använda krediten alls utan bara ute efter förmånerna med ett kreditkort.

Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Vill du inte använda krediten så kan du ju sätta in din månadsbudget när du får lön. I stort sett alla kreditkort ger samma poäng ändå.
Så det krävs fortfarande ett vanligt bankkort? Hade varit skönt att slippa månadsavgiften på ett vanligt bankkort och sedan även uttagsavgiften utomlands.
Citera
2019-05-24, 00:38
Medlem
Nimars avatar
Citat:

Nej jag tog ut min bonus för 2 dagar sen och det var inga problem.
Citera
2019-05-24, 01:33
Medlem
Citat:
Så det krävs fortfarande ett vanligt bankkort? Hade varit skönt att slippa månadsavgiften på ett vanligt bankkort och sedan även uttagsavgiften utomlands.

Räcker med ett bankkonto vilket du ändå behöver för pg/bgbetalningar (räkningar osv). Kan väl också vara bekvämt med swish? Säger du upp kortet på exempelvis Handelsbanken så kostar själva kontot ingenting.
Citera
2019-05-24, 07:59
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Kan rekommendera P.F.C. där du slipper avgifter inrikes och utrikes (FB) P.F.C. app och debit kort
Några till alternativ:
(FB) Betal- och växlingstjänsten Revolut - Erfarenheter?
(FB) Sätta in pengar på Ferratum-konto?
https://lunarway.com/se/
Citera
2019-05-24, 08:18
Medlem
Citat:
Tänkte nog inte använda krediten alls utan bara ute efter förmånerna med ett kreditkort.

Jag har avvskaffat Handelsbankens kreditkort utan problem, för att slippa 300 kr årsavgift.
Använder bara kreditkort (några olika) för alla köp och Revolut/PFC för att ta ut kontant under resor.
Skaffar du Norwegians kreditkort är det helt gratis att ta ut kontant i Sverige. Räntan löper inte ens på dess kontantuttag om du betalar fakturan i tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in