Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Finland ser väl inte så värst starka ut i år?
Nu ska man inte vara kaxig innan match, men visst känns det väsentligt större än 50/50, även om det inte är 95-100%.
På pappret har Finland ett tämligen svagt lag, medan Sverige har ett klart mycket starkare lag. Så på pappret är det i stort sett redan klart hur matchen kommer sluta. Men problemet är att det är på pappret. Finnarna har fått ihop laget väl och spelat väldigt bra sett utifrån sina begränsade förutsättningar. För Sverige är det snarare tvärtom. Så baserar på resultaten hitintills känns det ganska jämnt tycker jag.
Men Sverige har så många bra spelare som inte riktigt fått det att funka till 100% så det finns en växel till att lägga i, vilket Finland saknar. Men då gäller det att de svenska spelarna ö.h.t. finner den växeln...
Citat:
Jag minns fortfarande hans räddning med klubbskaftet i OS-finalen 2006. Jävlar vad de var knäckta då.
Ur svenskt perspektiv är nog matchen i Hartwell Arena när Sverige hämtade upp 1-5 underläge och vann 6-5 den bästa matchen mot Finland. Jag får fortfarande rysningar när jag ser den på youtube. Vi har inte riktigt den kalibern av spelare som Foppa, Sudden, Affe, Lidas och Kenny längre.
Japp, jag minns det också. Har också kollat på den på Youtube ibland. En helt underbar match, från ett svenskt perspektiv, jag misstänker att finnarna aldrig nämner den matchen, eller ser den på Youtube...