2019-05-23, 17:57
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Finland ser väl inte så värst starka ut i år?

Nu ska man inte vara kaxig innan match, men visst känns det väsentligt större än 50/50, även om det inte är 95-100%.

På pappret har Finland ett tämligen svagt lag, medan Sverige har ett klart mycket starkare lag. Så på pappret är det i stort sett redan klart hur matchen kommer sluta. Men problemet är att det är på pappret. Finnarna har fått ihop laget väl och spelat väldigt bra sett utifrån sina begränsade förutsättningar. För Sverige är det snarare tvärtom. Så baserar på resultaten hitintills känns det ganska jämnt tycker jag.

Men Sverige har så många bra spelare som inte riktigt fått det att funka till 100% så det finns en växel till att lägga i, vilket Finland saknar. Men då gäller det att de svenska spelarna ö.h.t. finner den växeln...

Citat:
Jag minns fortfarande hans räddning med klubbskaftet i OS-finalen 2006. Jävlar vad de var knäckta då.

Ur svenskt perspektiv är nog matchen i Hartwell Arena när Sverige hämtade upp 1-5 underläge och vann 6-5 den bästa matchen mot Finland. Jag får fortfarande rysningar när jag ser den på youtube. Vi har inte riktigt den kalibern av spelare som Foppa, Sudden, Affe, Lidas och Kenny längre.

Japp, jag minns det också. Har också kollat på den på Youtube ibland. En helt underbar match, från ett svenskt perspektiv, jag misstänker att finnarna aldrig nämner den matchen, eller ser den på Youtube...
Citera
2019-05-23, 18:03
Medlem
Håll detta nu Schweiz!
Citera
2019-05-23, 18:50
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Håll detta nu Schweiz!
Det höll inte
Citera
2019-05-23, 19:02
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
EP40 är denitivt en stjärna redan om du kollar stats, att han blev uttagen till All-star osv och kommer bräda nyllets jättekontrakt med råge.
Henk the bänk också även om han börjar dala.

Elias Pettersson kommer att bli en stjärna, och Henke Lundqvist har varit en stjärna
Citera
2019-05-23, 19:14
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Just hemkommen ifran jobbet, olen pa kylning, blir bra detta, perfect starttid ocksa 19:15, tidigt jobb imorgon.

Komigen Sverige!
Citera
2019-05-23, 19:17
Medlem
Hade varit bra för Sverige om USA lyckats skrälla mot Ryssland. Nu känns det upplagt för en final mellan Ryssland och Kanada. En final som Ryssland med 80% säkerhet vinner.
Citera
2019-05-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Hade varit bra för Sverige om USA lyckats skrälla mot Ryssland. Nu känns det upplagt för en final mellan Ryssland och Kanada. En final som Ryssland med 80% säkerhet vinner.
Tjeckerna är fan inte dåliga i år. Glömmer alla det?
Citera
2019-05-23, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Tjeckerna är fan inte dåliga i år. Glömmer alla det?
Nedå, har dom som andra lag att vinna guldet bakom Ryssland.
Citera
2019-05-23, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Nedå, har dom som andra lag att vinna guldet bakom Ryssland.
Mats Wennerholm grinar över mardröm för sverige att kanada flytade vidare, men tjeckerna i en semi är inte lätt.
Citera
2019-05-23, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Mats Wennerholm grinar över mardröm för sverige att kanada flytade vidare, men tjeckerna i en semi är inte lätt.

Samtliga har tagit ut segern i förskott mot Finland, måste vara matchen mot Ryssland som lade grunden.
Citera
2019-05-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Samtliga har tagit ut segern i förskott mot Finland, måste vara matchen mot Ryssland som lade grunden.
Om finnarna vinner idag åker dom ändå i semi. En tröst
Citera
2019-05-23, 19:37
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Just hemkommen ifran jobbet, olen pa kylning, blir bra detta, perfect starttid ocksa 19:15, tidigt jobb imorgon.

Komigen Sverige!
One hour later, buddy!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in