Citat:
Nåja, kan vara bra att komma in i laget lite tidigare än till en kvart. För att få chansen att hitta åtminstone lite kemi och få in spelaren i laget i största allmänhet. Generellt gillar jag inte när spelare kommer in för sent.
Dock blir jag ju alltid samtidigt glad om det ansluter en stjärna från NHL till en finalmatch om det vore så, och så även i detta fall med Bäckström.
Men kan han komma tidigare än till slutspelet hade det varit bättre för gruppen tror jag.
Men jag förstår din poäng och jag hoppas att de som sköter det hela, ser till att Bäckström ansluter när det är som bäst för honom själv och laget.
Citat:
Men vad är svårt att fatta? Klart att man i så viktiga matcher som Stanley Cup spelar med sina bättre spelare även om de är halvskadade. men det blir en jävla skillnad om man ska bidra till välgörenhet sedan och låna ut de till VM eller inte när de är halvskadade. För att förklara för ett barn, för er intelligens verkar vara på liknande nivå, tänk att du har en dator som riskerar att gå sönder varje gång den används (halvskadad spelare). Du vill verkligen kolla en sak (Stanley Cup), klart du tar risken då. Men om någon annan vill kolla en sak (VM) som inte ingår i ditt intresse, kommer du låta den personen använda datorn då vilket kan resultera i förlust för dej? Nej! Om datorn är normal (frisk spelare) kommer du låna ut den till kompisen (VM) som vill kolla en sak? Ja. Kommer datorn kunna gå sönder om din kompis sitter vid den även om datorn är normal? Ja, men det är ingen ursäkt för att inte låna ut den.
Det handlar om hur stora riskerna är. Det finns en liten risk att bli skjuten i huvudet om du går ut, det är ingen ursäkt för att ständigt hålla dej inne. Samma sak gäller att låna ut friska spelare till VM.
Det finns inga bortförklaringar, spelarna är ju skadade. De säger inte att de inte kan spela, bara att de är skadade.
Det handlar om hur stora riskerna är. Det finns en liten risk att bli skjuten i huvudet om du går ut, det är ingen ursäkt för att ständigt hålla dej inne. Samma sak gäller att låna ut friska spelare till VM.
Det finns inga bortförklaringar, spelarna är ju skadade. De säger inte att de inte kan spela, bara att de är skadade.
Mycket bra och pedagogiskt förklarat
Jag tycker inte det är ett dugg konstigt om spelare tackar nej till VM, speciellt vid skada, även om det är en liten sådan. Behöver inte utveckla varför, det har redan tagits upp så bra.
Däremot tycker jag det är hedersamt med spelare som verkligen ställer upp för landslaget i vått och torrt, som Jörgen Jönsson jag nämnde tidigare i debatten.
Men att ifrågasätta när någon inte kommer till VM skadad? Jag tycker det säger sig lite självt vid det här laget.
Ingen av oss internetkrigare kan veta hur just den individen känner kring sin skada, hur den påverkar honom osv. Men att sitta och säga åt en annan person hur den minsann bör göra, när man inte ser den personens perspektiv? Nej, inte riktigt rätt va...
Sen ska man inte glömma att NHL är deras arbetsgivare, och spelarna bör förhålla sig till vad klubben säger i dessa frågor.
Senast redigerad av Bartman777 2019-04-29 kl. 17:08.
Senast redigerad av Bartman777 2019-04-29 kl. 17:08.