2019-05-22, 15:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidroN
Frågar du mig tycker jag att transparens är a och o. Med andra ord så lite som möjligt eller inget bör vara sekretess oavsätt vilken sida av bron man står på.

Absolut, men i dagsläget så är allt tjafs om FISA rapporten just det, ett otroligt dåligt sätt att försöka o finta bort allt.

Anledningen till varför Mueller inte kunde hitta något var för att ingen i Trumpadministrationen kunde tala sanning eller var tillmötesgående, det är omöjligt att göra en utredning under sådana omständigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Vem är det som satt sekretess då? Kan inte Trump häva den?

Trump har satt en pressidentorder som gör den omöjlig att öppna fören den ordern upphävs, vilket i sin tur lämnar otroligt lite tolkningsutrymme till att kunna tolka det på något annat sätt än att Trump har gjort saker som är direkt olagliga.
Citera
2019-05-22, 15:22
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut, men i dagsläget så är allt tjafs om FISA rapporten just det, ett otroligt dåligt sätt att försöka o finta bort allt.

Anledningen till varför Mueller inte kunde hitta något var för att ingen i Trumpadministrationen kunde tala sanning eller var tillmötesgående, det är omöjligt att göra en utredning under sådana omständigheter.

Trump har satt en pressidentorder som gör den omöjlig att öppna fören den ordern upphävs, vilket i sin tur lämnar otroligt lite tolkningsutrymme till att kunna tolka det på något annat sätt än att Trump har gjort saker som är direkt olagliga.
Vad har Trump att vinna på att låta demokraterna rota i allt de kan få tillgång till? Om Trump har en laglig rätt att avstå att redovisa saker som kan man nog räkna med att han gör det.

Vad demokraterna sysslar med är att fiska efter något brottsligt från Trumps sida. Det var vad hela Mullerutredningen handlade om och de kunde endå inte hitta något att sätta dit honom för. Nu har man gått över till att fokusera på Trumps företagande och skattedeklarationer. Det är ren desperation.

Nu väntar vi tålmodigt på rättvisan. De som sett till att man kunnat spionera på Trump skall få betala för sina brott. Tänker främst på Comey och Brennan, FBI och CIA. Vi vet att Steele dossiern som låg till grund av spionaget var falsk och overifierad.

Jag är ganska säker på att det leder upp enda till Obama och Hillary Clinton. Men en sak i taget.
Citera
2019-05-22, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Q förutspådde ju att förra veckan skulle bli en "BOOM WEEK". Låter ju nästan som stora saker skulle avslöjas. Någon som märkte något stort som kan vara relevant för tråden?
https://www.dailymail.co.uk/news/article-7009847/Multi-million-dollar-Bel-Air-gun-haul-mansion-belongs-billionaire-Getty-scions-former-mistress.html kanske blir något roligt om den här storyn.
Citera
2019-05-22, 17:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Vad har Trump att vinna på att låta demokraterna rota i allt de kan få tillgång till? Om Trump har en laglig rätt att avstå att redovisa saker som kan man nog räkna med att han gör det.

Vad demokraterna sysslar med är att fiska efter något brottsligt från Trumps sida. Det var vad hela Mullerutredningen handlade om och de kunde endå inte hitta något att sätta dit honom för. Nu har man gått över till att fokusera på Trumps företagande och skattedeklarationer. Det är ren desperation.

Nu väntar vi tålmodigt på rättvisan. De som sett till att man kunnat spionera på Trump skall få betala för sina brott. Tänker främst på Comey och Brennan, FBI och CIA. Vi vet att Steele dossiern som låg till grund av spionaget var falsk och overifierad.

Jag är ganska säker på att det leder upp enda till Obama och Hillary Clinton. Men en sak i taget.

Trump är även en offentlig person, han förlorade precis ett rättsmål rörande detta som dömde att demokraterna har rätten att gå igenom hans ekonomiska handlingar.

Att du tror precis som Fittahora att alla vägar leder till Hillary Clinton och Barack Obama är ingen nyhet.

Ni kommer aldrig att släppa de två, det är nästan som om ni vill stoppa era penisar i dem
Citera
2019-05-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasdqwe
https://www.dailymail.co.uk/news/article-7009847/Multi-million-dollar-Bel-Air-gun-haul-mansion-belongs-billionaire-Getty-scions-former-mistress.html kanske blir något roligt om den här storyn.

Dock rapporterades ju detta veckan innan Q uttalade sig om BOOM WEEK. Å andra sidan har väl Q sällan (aldrig?) varit först med att rapportera något...
Citera
2019-05-22, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidroN
Att du har läst de delar som inte är hemlighetsstämplade räcker för hela Flashback utom för mig?

Ondahamstern kan du bekräfta att det Alpoxen säger stämmer i ditt fall, tolkar tystnad som ett nej...

Men absolut jag kan ge dig chansen till en seriös diskussion. Berätta vilken sida samt citera där det bekräftas att FBIs skäl var fullt legitima. IOM att HELA FLASHBACK förutom jag köper det du säger måste det ju vara svart på vitt och inte bara din tolkning, eller hur?
Min tolkning är den samma som alla andras. Om du tror att de svartlistade delarna innehåller info om Hillary, Obama, Pizzagate osv är du mer illa ute än jag trodde. Sök hjälp. FBI misstänkte att Page var betald av främmande makt för att påverka valet i USA, helt legitimt anser jag
Citera
2019-05-22, 19:07
Medlem
Har Q berättat om det är OoJ att säga att man ska börja med infrastruktur och medicinpriser om en del politiker slutar arbeta?

Vet inte varför Trump trodde att det var en bra idé men nåja han tyckte tydligen det. Vad säger Q?
Citera
2019-05-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Min tolkning är den samma som alla andras. Om du tror att de svartlistade delarna innehåller info om Hillary, Obama, Pizzagate osv är du mer illa ute än jag trodde. Sök hjälp. FBI misstänkte att Page var betald av främmande makt för att påverka valet i USA, helt legitimt anser jag

Det är väl därför Trump har sekretessbelagt saker i den utredningen. Så att fantasierna ska spela fritt för dem som saknar normal slutledningsförmåga.
Citera
2019-05-22, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Det är väl därför Trump har sekretessbelagt saker i den utredningen. Så att fantasierna ska spela fritt för dem som saknar normal slutledningsförmåga.
FBI sekretessbelägger sina dokument så här jämt. För att skydda medarbetares namn och adresser och för att skydda sina källor och framför allt för att inte avslöja sina arbetsmetoder, inget konstigt egentligen, så ser alla dokument från FBI ut men i konspirationsdårarnas ögon är det naturligtvis något annat, det är ett sätt att dölja Pizzagate
Citera
2019-05-22, 19:49
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Trump är även en offentlig person, han förlorade precis ett rättsmål rörande detta som dömde att demokraterna har rätten att gå igenom hans ekonomiska handlingar.

Att du tror precis som Fittahora att alla vägar leder till Hillary Clinton och Barack Obama är ingen nyhet.

Ni kommer aldrig att släppa de två, det är nästan som om ni vill stoppa era penisar i dem
Om ni nu får se de ekonomiska handlingarna och inte hittar något där. Vad blir nästa grej? Det är bara löjligt.

Trump har precis klarat sig genom en 2 års häxjakt utan resultat. Vilken normal person hade ens klarat det? De flesta hade förmodligen åt dit för nånting. Det bevisar ju bara att Trump inte är den korrupta skurken som ni försöker få honom att framstå som.

Du är förmodligen inte dum i huvudet utan förstår lika bra som Hillary Clinton, Obama och alla andra genomruttna demokrater/marxister att detta inte handlar om att Donald Trump. Det handlar om att komma undan med sina egna brott.

De hade inte räknat med att förlora valet och nu sitter alla korrupta jävlar i skiten. Jag hoppas verkligen att rättvisan segrar denna gång.
Citera
2019-05-22, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Om ni nu får se de ekonomiska handlingarna och inte hittar något där. Vad blir nästa grej? Det är bara löjligt.

Trump har precis klarat sig genom en 2 års häxjakt utan resultat. Vilken normal person hade ens klarat det? De flesta hade förmodligen åt dit för nånting. Det bevisar ju bara att Trump inte är den korrupta skurken som ni försöker få honm att framstå som.

Du är förmodligen inte dum i huvudet utan förstår lika bra som Hillary Clinton, Obama och alla andra genomruttna demokrater/marxister att detta inte handlar om att Donald Trump. Det handlar om att komma undan med sina egna brott.

De hade inte räknat med att förlora valet och nu sitter alla korrupta jävlar i skiten. Jag hoppas verkligen att rättvisan segrar denna gång.
Jodå en gubbjävel på 70 år ska verkligen rensa upp i träsket. En gubbjävel som inte gjort ett enda vettigt ekonomiskt beslut i hela sitt liv men blev räddad av pappa. Sen blev han ju TVkändis och fick åtminstone en lönecheck varje månad
Citera
2019-05-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen

Du lägger ord i munnen på mig och på andra. Sällan ett bra sätt att föra en vettig diskussion på men förlåt, överkurs, nej jag tror inte dom svartlistade delarna innehåller info om pizzagate, vad får dig att tro det? Jag bad dig visa vad i rapporten som gör det så himla tydligt att inget fel har gjorts och att därför spelar dom svartlistade delarna ingen roll men iom att du inte klarar av det ser jag detta som överstökat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in