Citat:
Beklagar verkligen den här situationen, kan inte vara annat än att befinna sig i nån sorts twilight zone.
Får man ändå fråga vad som fick dig/er att dra sig ur affären? Övervägde du/ni någonsin riskerna med något sådant? Blev ni duperade av någon mäklare som kom med svepande argument om att saker och ting skulle ordna till sig om något hände? Påverkade prisutvecklingen på bostäder din/er upplevda känsla av trygghet med att genomföra en sån här affär?
Vill inte smeta omkring i någon annans misär här, men det vore väldigt intressant att få ta del av en berättelse från verkligheten. En dom eller stämningsansökan vittnar ju bara om en avgränsad del av historien.
Får man ändå fråga vad som fick dig/er att dra sig ur affären? Övervägde du/ni någonsin riskerna med något sådant? Blev ni duperade av någon mäklare som kom med svepande argument om att saker och ting skulle ordna till sig om något hände? Påverkade prisutvecklingen på bostäder din/er upplevda känsla av trygghet med att genomföra en sån här affär?
Vill inte smeta omkring i någon annans misär här, men det vore väldigt intressant att få ta del av en berättelse från verkligheten. En dom eller stämningsansökan vittnar ju bara om en avgränsad del av historien.
Ja du fick tråden nu.. Vet faktiskt inte om någon någonsin frågade varför jag valde just denna affär.
Drog mig in i detta för jag ville ha "nytt och fräscht".
Var barnlös, singel och ville såklart ha swimmingpool på innergården om det erbjöds. Takterass var inte fel.
Priset på bostaden (2015) var lockande, extremt låg avgift.
Och ja mäklaren sa att en försening mer än 6 månader "lär kompenseras" och vem är jag då att ifrågasätta en utbildad mäklare
Var medveten om risken med försening och prisfall. Men inte att behöva vara bostadslös 2 år och bo hos vänner osv.
Drog mig ur detta för jag ansåg det vara oacceptabelt. Rätt ska vara rätt.
När jag väl frågade om mina möjligheter var deras nonchalanta attityd bensin i elden för mitt driv att dra mig ur.
Ja mycket ändras på 5 år och om något positivt ska nämnas i hela den fälla jag fallit i så har jag blivit något av en expert på att undvika fällor numera.
Hävstång är precis lika effektivt åt andra hållet. Eller snarare effektivare eftersom den växer i styrka vartefter det egna kapitalet minskar...