2019-05-21, 13:32
Medlem
Mycket sen fråga men orkar inte läsa igenom allt. Den här bandinspelningen som Winberg gjorde. Hur kom den till Expressen? Hon hade ju tappat mobilen för ett år sen...?
Citera
2019-05-21, 13:32
Medlem
Baertlings avatar
Bjälkö verkar vara en hårt tatuerad (fd?) raggare. Hon har säkert upplevt värre tafsande än det här...
Citera
2019-05-21, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Vidare är det föga relevant huruvida kvinnan i fråga förlåtit honom eller ej. Den relevanta frågan är hans omdömeslösa agerande.
Jag tror ju personligen att alla vuxna någon gång agerat omdömeslöst. Ett par omdömeslösa saker jag såhär på rak arm kommer ihåg att jag gjort är att jag kört bil onykter och att jag lurats vid en motorcykelaffär genom att dölja en motorskada som jag fusklagade med silvertejp. Jag antar att det diskvalificerar mig från politiska uppdrag för resten av livet, trots att jag är ångerfull och har bättrat mig, men själv har du helt fläckfritt samvete?

Jag håller dock med om att Lundgren borde avgå ifall han hade ägnat sig åt sexualsadistiska styckmord.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2019-05-21 kl. 13:36.
Citera
2019-05-21, 13:35
Avstängd
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/ebba-busch-thors-skarpa-kritik-mot-sd-ingen-kan-bete-sig-s%c3%a5/ar-AABGctP?li=BBqxCu3

"Partiets hantering av hela situationen har väckt kritik från flera olika håll. Och en av de som reagerat är Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch Thor.

– Det som har framkommit är helt fruktansvärt. Ingen kan bete sig så, säger hon om det som hänt till Aftonbladet."

"Hon ifrågasätter även det faktum att man stänger av den kvinna som larmar om de allvarliga överträdelserna, men låter mannen som antastat en kollega stanna kvar.

– Nu vet inte jag alla detaljer om det som har hänt i SD, det får Jimmie Åkesson svara på själv. Men det är ett fullständigt oacceptabelt agerande, säger hon."
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives

Media är bara besviken att detta inte ledde till något mer. Arga att kvinnan inte var på "deras" sida.
De har väl fortfarande förhoppning om dem pressar Lundgren tillräckligt hårt så kan dem få honom att hoppa av.

Nu när fakta ligger på bordet så framgår att Aftonbladet och Expressen gjort bort sig rejält.
Den utpekade kvinnan blev inspelad i smyg och ville inte alls anmäla händelsen polisen.

Den enda som gjort något brottsligt är Kristina Winberg som spelat in en partikamrat i smyg.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
För sin inre syn kan man framkalla det tänkta samhälle där Åkesson basar. Ett samhälle där män i allmänhet går och klämmer på kvinnor överallt där det passar. Under tjolar, underbyxor och under behåar. Gnäller kärringarna så skickar man iväg dom bara. Åkesson sanktionerar. Jo, jag tackar jag. Vilket drömsamhälle. Vad säger Paula?

Nu far du med osanning igen. "Offret" har inte blivit ivägskickat. Svårt att förstå?
Citera
2019-05-21, 13:36
Medlem
Jag har röstat sd senaste 4-5 valen.

Men inte i detta val.
Till skillnad från många andra här anser jag inte att det är okej att bli stupfull och kladda på kvinnor.
Att så många sd försvarar det är rätt sorgligt.

För mig framstår PL som en person som totalt saknar karaktär.
Människan kan upenbarligen inte hantera mat, alkohol eller kvinnor.
Och jag föredrar faktiskt lite karaktär på den jag ev ska rösta på.

Detta förstärker bara bilden av sd som oseriöst. Och att PL nu hoppar sv debatter för sd på bästa sändningstider gör ju bara saken än mer förkastlig.

Det här är ett löjets skimmer över sd tyvärr.

Sd måste skaffa sig bättre personligheter som representerar partiet.
Annars kommer de inte växa mer.
Citera
2019-05-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Lundgren - tänkt att bli SD:s stora stjärnskott i EU kommer att få lämna partiet. Hur lång tid det tar låter jag vara osagt. Men han får lämna tro mej.

Saken är redan ute i Europakretsen och debatterats för fullt nu. Inte bara här hemma. Lundgren vill inte visa nunan i EU, sanna mina ord. Han ska skämmas också. Pekar och viskar.

Titta. Där går han.

Det är nog många sosse kvinnor som tafsar också.
Hon satte sej i hans knä.
Här berättar den berörda kvinnan om händelsen.

https://www.youtube.com/watch?v=6_hvNaC0s6g&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2U X4zSIFTc8NHiYW7B5IiLQwD0ibRN4mY0RsTMcucSCcdyFPZC0X 57Icg&app=desktop
Citera
2019-05-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Så var det ju inte som det gick till. Läs på innan du skriver! Eller sluta läs vänstervriden smörja som inte håller sig till sanningen.

Enligt det som framkommer på inspelningen så var det så det skedde. Har svårt att se kvinnans egna ord som "vänstervriden smörja"
Citera
2019-05-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/ebba-busch-thors-skarpa-kritik-mot-sd-ingen-kan-bete-sig-s%c3%a5/ar-AABGctP?li=BBqxCu3

"Partiets hantering av hela situationen har väckt kritik från flera olika håll. Och en av de som reagerat är Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch Thor.

– Det som har framkommit är helt fruktansvärt. Ingen kan bete sig så, säger hon om det som hänt till Aftonbladet."

"Hon ifrågasätter även det faktum att man stänger av den kvinna som larmar om de allvarliga överträdelserna, men låter mannen som antastat en kollega stanna kvar.

– Nu vet inte jag alla detaljer om det som har hänt i SD, det får Jimmie Åkesson svara på själv. Men det är ett fullständigt oacceptabelt agerande, säger hon."

Det fetmarkerade, "Jag har ingen aning om vad som har hänt, MEN DET ÄR FÖR JÄVLIGT SKÖTT ÄNDÅ!".

Jag ogillar detta från alla politiker. När de själva blir granskade och tycker de blir felaktigt utpekade/att media inte ger hela bilden, ja då grinar man hur hemskt det är och att media inte berättar hela sanningen.
Händer samma sak ett annat parti så sväljer man uppgifter med hull och hår.

Så mycket falskspel och hycklerier, blir så less.....
Citera
2019-05-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Precis lika jävla arrogant som du skriver till honom skrev alla till mig när jag gång på gång röstade på SD utan att de fick representation i Riksdagen.

Du är fan inte ett dugg bättre än idioten 87:an.

Din åsikt försöker jag inte ta ifrån dig. Vi har rätt att föra fram vad vi tycker.
Citera
2019-05-21, 13:40
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag tror ju personligen att alla vuxna någon gång agerat omdömeslöst. Ett par omdömeslösa saker jag såhär på rak arm kommer ihåg att jag gjort är att jag kört bil onykter och att jag lurats vid en motorcykelaffär genom att dölja en motorskada som jag fusklagade med silvertejp. Jag antar att det diskvalificerar mig från politiska uppdrag för resten av livet, men själv har du helt fläckfritt samvete?

Jag tror som du att många föredrar kandidater som Peter Lundgren utan moralisk kompass och lite dåligt påläst för att föra SDs politik i Bryssel.

Alla som röstar på SD vet att habila politiker som vet att föra sig och inte skämmer ut sig inte lockar lika många SD-väljare som Peter Lundgren.

Att låta Peter kvarstå som kandidat i EU-valet är och förblir ett genidrag från SDs styrelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in