2019-05-21, 13:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Att försöka slita av någon BHn samtidigt som man håller fast denna (enligt senaste uppgifterna) är alltså en "invit" i din värld?

Jag tror att Peter kan ha varit mer intresserad av just BHn än själva brösten. Att han sedan råkade nudda SLBs bröst var nog bara ett lätt begånget misstag.

Mycket av upprördheten i media kan nog förklaras med några enkla missförstånd. Dessutom är det inte förbjudet enligt svensk lag att ta på någons kläder. Att hålla fast en BH kan vara ett tecken på att man vill hindra den att falla till golvet.

Jag tror att väljarna fattar detta och att gammelmedia bara piskar upp ett större intresse att rösta på den kompetente och stabile Peter Lundgren som mer än väl bevisat att han står stadigt på jorden även om det blåser lite i gammelmedia.

Ingen ska anses skyldig innan valstugorna har stängt och ingen applåderar detta faktum högre än SDs partistyrelse.
Senast redigerad av ursprungligen 2019-05-21 kl. 13:21.
Citera
2019-05-21, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
För sin inre syn kan man framkalla det tänkta samhälle där Åkesson basar. Ett samhälle där män i allmänhet går och klämmer på kvinnor överallt där det passar. Under tjolar, underbyxor och under behåar. Gnäller kärringarna så skickar man iväg dom bara. Åkesson sanktionerar. Jo, jag tackar jag. Vilket drömsamhälle. Vad säger Paula?

Kvinnor är alltid så oskyldiga i Sverige, dom kan aldrig göra fel eller skicka fel signaler.
Men visst är det konstigt kanske om man gör en första invit genom att tafsa på brösten, en normal man gör inte så om man inte är 15 år och har sin första sexuella upplevelse.
Trump höll väl på med liknande saker där han tog brudarna på f*tt*n.
Citera
2019-05-21, 13:19
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Han är inte bara fet och ful - han är feg också, som inte försvarar sin partiposition i de återstående valdebatterna. Vill ni rösta in en som är fet, ful och feg att representera sverigevännerna?

Vilket vuxet inlägg. Förväntar mig mer av en medlem från 2011.
Citera
2019-05-21, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssooffiiaa
Peter Lundgren är en ful padda och hade nog inte fått några röster på sitt utseende. Tyvärr har han ju nu visats upp på bild, vilket förmodligen leder till färre röster. Om han dessutom har hållit fast tjejen när han tafsade så är han riktigt creepy. Annars är ju den bistra sanningen att alla tjejer blir tafsade på ibland, det betyder inte att det är rätt, men det betyder att det finns många misslyckade män i samhället. Normalt sett blir man förbannad och går vidare och funderar lite lätt på hur man bäst ska hämnas i framtiden. Det här var ju lysande.

Ofta läser man ju att män tolkar signaler fel och tror att tjejer är intresserade när de bara är trevliga. Vet man med sig att man väger 100 + och det inte är muskler så kan man ju faktiskt anta att tjejen inte är intresserad tills motsatsen är bevisad. Bara ett tips för att undvika framtida problem. Eller fråga först innan man börjar kladda.

Jag röstade faktiskt SD i riksdagsvalet, men jag röstar inte på paddor.

Hon satte sej i hans knä på en fest.
Här är en film där den berörda kvinnan diskuterar händelsen.

https://www.youtube.com/watch?v=6_hvNaC0s6g&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2U X4zSIFTc8NHiYW7B5IiLQwD0ibRN4mY0RsTMcucSCcdyFPZC0X 57Icg&app=desktop
Citera
2019-05-21, 13:20
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Tycker det är rätt att ställa in. Att han har gömt sig håller jag inte med om då han ändå pratat om detta både i radio och film.
Dock vill han inte att slutspurten ska handla om detta varje gång han ställer upp i något. För även om han svarar på 99 frågor om EU-valet och 1 fråga om händelsen så kommer media fokusera på den där 1 frågan. Bättre att lägga fokus på sakfrågorna än den händelsen som redan är utredd.
Inte så man röstar för kandidaterna i sig i EU-valet.

Media är bara besviken att detta inte ledde till något mer. Arga att kvinnan inte var på "deras" sida.
De har väl fortfarande förhoppning om dem pressar Lundgren tillräckligt hårt så kan dem få honom att hoppa av.
Han hade bröstat upp sig inför TV-intervju och in i det sista avbokar han och skickar en mupp till SVT som tror för mycket om sig själv istället. Så visst fan gömmer han sig.

Jag håller med om att kläm på brösten inte är en big deal, men det är just sättet SD har hanterat det hela som gör mig vansinnig.
Citera
2019-05-21, 13:20
Medlem
Starbacks avatar
Lundgren - tänkt att bli SD:s stora stjärnskott i EU kommer att få lämna partiet. Hur lång tid det tar låter jag vara osagt. Men han får lämna tro mej.

Saken är redan ute i Europakretsen och debatterats för fullt nu. Inte bara här hemma. Lundgren vill inte visa nunan i EU, sanna mina ord. Han ska skämmas också. Pekar och viskar.

Titta. Där går han.
Citera
2019-05-21, 13:24
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Jag såg detta fetto när han närvarade i prtiledardebatten med Federley och hon afrikanskan Bah.

Han var ju sämre än sämst. Jag som amatör svarade BÄTTRE på deras frågor än vad han gjorde.

Pinsamt att de inte har bättre.

Sjukt äckligt att de sparkade offret. Idioter.

Du har inte fattat någonting, offret är inte sparkat. Det är hon som tjuvinspelade samtalen och väntade ett år med att läcka dem till Expressen precis innan valet som sparkas.
Citera
2019-05-21, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det var ju iofs efter att hon bjudit honom på en lap dance:

Men okej, jag förstår också spelreglerna. Det är okej för en kvinna att demonstrativt vifta med pattarna mitt framför näsan på en och sedan sätta sig i ens knä, men man får inte stoppa upp händerna under blusen på henne. Men nu var det ju också den lilla detaljen att hon själv säger att hon inte vill polisanmäla och att hon förlåtit och gått vidare. Behöver vi då verkligen agera förmyndare åt henne? Hon är vuxen.
Tur att hon är vuxen ja. Undrar hur SD-ledningen skulle agerat om det handlade om ett barn?
Citera
2019-05-21, 13:25
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Att försöka slita av någon BHn samtidigt som man håller fast denna (enligt senaste uppgifterna) är alltså en "invit" i din värld?

Så var det ju inte som det gick till. Läs på innan du skriver! Eller sluta läs vänstervriden smörja som inte håller sig till sanningen.
Citera
2019-05-21, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Nej det var Li*** By****, , Lundgren satt inte i riksdagen då. Dessutom lämnade hon då SD då, det hände innan. Lite långsökt spekulation. Varför skulle Wigh vara på fest i Bryssel? Det hon anklagade LB för skedde i riksdagshuset inte ett hotellrum.

Bra argument, jag köper helt resonemanget. Vid tidpunkten för spekulationen hade jag bara koll på tidsangivelsen och kopplingen till SD:s toppar.
Citera
2019-05-21, 13:29
Medlem
gubbroras avatar
Det här är underhållning på hög nivå. Ett svinpackat fetto våldför sig på en kvinna som väger en tredjedel av vad han själv väger. Han erkänner att han tagit på brösten men glömmer att han vräkt sin feta kropp över henne och hållit fast henne medans han slaskat med sin prinskorvsfingrar innanför kläder och bh. När detta avslöjas så spelas en smaklös film in där kvinnan verkar ha tvingats att medverka för att i princip ursäkta fettots agerande. Detta reser några frågor.

Karln ger intryck av att ha grava alkoholproblem om så är fallet varför nomineras han till ett ansvarsfullt uppdrag.

Min kännedom om karln är det jag sett på tv i intervjuer och debatter, han ger inte intryck av att ha tresiffrig iq, vilka är bevekelsegrunderna för att toppa listan med honom.

Vilka rådgivare använder sig SD av när man gömmer fettot och skickar in tredje och fjärde reserverna för att medverka i intervjuer och till och med ställer in Fetpeters medverkan i slutdebatterna. Är det samma rådgivare som skapande den närmast stalinistiska filmen med Peter och Sara.

Jag har ingen uppfattning om Kristina Winberg mer än att det jag sett av henne på tv. Hon ger intryck av att tillhöra samma iq-strata som Peter dvs inte den vassaste kniven i lådan. Men detta borde varit känt av partiet sedan lång tid. Det har framkommit att hon kan vara opålitlig sett ur partiets synvinkel och flörta med AfS men det kan knappast kommit som en överraskning; så varför sätta henne på valbar plats från början?

SDs hantering av denna sak är usel. Jag får intryck av att man tolererar ett svinaktigt beteende som jag tror kan vara frekvent från fettot men man straffar kvinna som larmar. Det ger ett patetiskt och gubbigt intryck av ett gäng rädda pojkar som är oroliga att tappa greppet om partiet om dom inte omges av rädda underlydande som ständigt riskerar att slängs bort från köttgrytorna.
Citera
2019-05-21, 13:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Lundgren - tänkt att bli SD:s stora stjärnskott i EU kommer att få lämna partiet. Hur lång tid det tar låter jag vara osagt. Men han får lämna tro mej.

Saken är redan ute i Europakretsen och debatterats för fullt nu. Inte bara här hemma. Lundgren vill inte visa nunan i EU, sanna mina ord. Han ska skämmas också. Pekar och viskar.

Titta. Där går han.

https://www.theguardian.com/world/2019/may/20/far-right-sweden-democrats-axe-mep-kristina-winberg-amid-harassment-claims

Citat:
The far-right Sweden Democrats have removed a female MEP from their list of candidates for this week’s European elections, accusing her of disloyalty after she complained that another female member had been sexually harassed by a senior party figure, Swedish media have reported.

https://euobserver.com/tickers/144940

Citat:
A Sweden Democrat party MEP, and number four on the party's EU election list, Kristina Winberg, was on Sunday evicted from the party and removed from its voting list after revealing recorded proof of the party's top candidate, MEP Peter Lundgren, grabbing a woman's breasts during a party gathering last year. On Monday Lundberg admitted the incident but said no harm was intended and they had both been drunk.

Peter Lundgren kommer att dra många väljare i valet på lördag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in