2019-05-21, 13:00
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Åkesson tycks ha missuppfattat var upprördheten borde vila nånstans. Han trotr att bara ett offer förlåter, ler och låtsas glad är allt frid och fröjd. Detta är en missuppfattning.

Det är egalt vad brottsoffret accepterar och står ut med. Undergivna sexualbrottsoffer finns det gott om. Nej. Det är domen från allmänheten Åkesson ska se upp med. BO kanske accepterar men det gör inte vi.

Sexualbrott av denna grova typ som Lundgren här har begått kan inte få passera opåtalat i vårt samhälle. Då har något gått väldigt snett. Övergrepp av den typ som Peter Lundgren gjort sej skyldig till är straffbelagda enligt brottsbalken. Det är i det ljuset man ska se gärningen.

Till och med Antikrist, Ebba B/T baxnar. Då är det jävligt illa kan jag säga. Hon som annars tycks acceptera det mesta som kommer från SD-håll. Hon ifrågasätter liksom jag det lagliga i tilltaget.

Du kanske har missat att grova våldtäkter inte sällan passeras opåtalat i vårt samhälle. Det var ju en festival för några år sedan i Kungsträdgården då afghaner och marockaner tafsade på småtjejer och media ville inte ens undersöka saken. Där har du någonting som gått väldigt snett.
Citera
2019-05-21, 13:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Han är inte bara fet och ful - han är feg också, som inte försvarar sin partiposition i de återstående valdebatterna. Vill ni rösta in en som är fet, ful och feg att representera sverigevännerna?

Fulheten, fetheten och fegheten är säkert bara spelad för att locka väljare till SD tror jag. Peter är ett politiskt och medialt geni ut i de nyfikna fingertopparna och vet hur man appellerar väljare från alla delar av samhället.

Sexskandalen är säkert bara något han slängde in för att tränga igenom mediabruset. Peter Lundmark är ett säkert kort att representera SD i Bryssel.

Åkessons rakryggade stöd markerar för att jag är helt rätt ute i min analys!
Citera
2019-05-21, 13:03
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsspanaren
Du menar Sveriges sannolikt mest kända och publika kriskonsult?

Sveriges mest kända kriskonsult som bara har drygt 500 följare på Twitter? Tillåt mig att gapskratta.
https://twitter.com/conniebrean
Citera
2019-05-21, 13:04
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver-fur
Vissa frågetecken måste redas ut!

Vad var det egentliga syftet till inspelningen?
När gav Kristina inspelningen till David Baas?
Hur länge har de ruvat på den här inspelningen?
Om inspelningen dykt upp hos David Baas av någon annan än Kristina, vem gav då David Baas skavsår i tarmen?
Mest troligt att det skulle användas i utpressningssyfte i sinom tid alternativt sälja till någon blaska
Verkar som om David Baas nyligen har fått nys om inspelningen eftersom han suttit uppe på nätterna och skickat @ till SD
Man kan ju undra vart har hon haft denna inspelning i 1,5 år eftersom hon tappat telefonen som hon spelat in på
Citera
2019-05-21, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Att försöka slita av någon BHn samtidigt som man håller fast denna (enligt senaste uppgifterna) är alltså en "invit" i din värld?
Det var ju iofs efter att hon bjudit honom på en lap dance:

Citat:
Den berörda kvinnan älskar att dansa och gjorde så ganska energiskt. Jag och Kristina satt på sängen och diskuterade hennes roll som chef i parlamentet. Under dansen satte sig kvinnan i Peters knä och jag fortsatte diskussionen med Kristina, då vi inte var överens om hur en chef över personal ska bete sig.

Men okej, jag förstår också spelreglerna. Det är okej för en kvinna att demonstrativt vifta med pattarna mitt framför näsan på en och sedan sätta sig i ens knä, men man får inte stoppa upp händerna under blusen på henne. Men nu var det ju också den lilla detaljen att hon själv säger att hon inte vill polisanmäla och att hon förlåtit och gått vidare. Behöver vi då verkligen agera förmyndare åt henne? Hon är vuxen.
Citera
2019-05-21, 13:07
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tror många uppfattar det som att man har gjort Peter till en "under dog" genom att inskränka på hans absoluta rätt att bli berusad och provtafsa på kvinnor i rummet.

SD kommer att tjäna jättemycket väljare på detta och även kvinnor som tycker synd om Peter nu och vill hjälpa honom handgripligen kommer att flockas till SDs valurnor.

Jag tror många kvinnor lyssnar igenkännande och identifierar sig med den ångerfulla Peter som går ut och tvättar den smutsiga byken tillsammans med den drabbade kvinnan i en naturlig och otvungen video på nätet.

Att sitta och försvara att man tycker som kvinna att det blev lite tokigt då man blev tafsad på bröstet av en överordnad inom partiet händer väl de flesta kvinnor som inte vill förlora sin position inom SD?

Jag tror att just videon kommer att stärka SDs valresultat signifikant.

Han ställer in alla intervjuer pga att han inte har styrkan att stå emot de kommande frågorna. Han har gömt sig i ett hörn och nu kommer Ebba och visar att det är kvinnorna som bestämmer.
Citera
2019-05-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det var ju iofs efter att hon bjudit honom på en lap dance:

Men okej, jag förstår också spelreglerna. Det är okej för en kvinna att demonstrativt vifta med pattarna mitt framför näsan på en och sedan sätta sig i ens knä, men man får inte stoppa upp händerna under blusen på henne. Men nu var det ju också den lilla detaljen att hon själv säger att hon inte vill polisanmäla och att hon förlåtit och gått vidare. Behöver vi då verkligen agera förmyndare åt henne? Hon är vuxen.

Att sätta sig i någons (i detta fall en väns) knä och att ge någon en lapdance är svårligen samma sak.

Vidare är det föga relevant huruvida kvinnan i fråga förlåtit honom eller ej. Den relevanta frågan är hans omdömeslösa agerande.
Citera
2019-05-21, 13:10
Medlem
Starbacks avatar
För sin inre syn kan man framkalla det tänkta samhälle där Åkesson basar. Ett samhälle där män i allmänhet går och klämmer på kvinnor överallt där det passar. Under tjolar, underbyxor och under behåar. Gnäller kärringarna så skickar man iväg dom bara. Åkesson sanktionerar. Jo, jag tackar jag. Vilket drömsamhälle. Vad säger Paula?
Citera
2019-05-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Han ställer in alla intervjuer pga att han inte har styrkan att stå emot de kommande frågorna. Han har gömt sig i ett hörn och nu kommer Ebba och visar att det är kvinnorna som bestämmer.

Tycker det är rätt att ställa in. Att han har gömt sig håller jag inte med om då han ändå pratat om detta både i radio och film.
Dock vill han inte att slutspurten ska handla om detta varje gång han ställer upp i något. För även om han svarar på 99 frågor om EU-valet och 1 fråga om händelsen så kommer media fokusera på den där 1 frågan. Bättre att lägga fokus på sakfrågorna än den händelsen som redan är utredd.
Inte så man röstar för kandidaterna i sig i EU-valet.

Media är bara besviken att detta inte ledde till något mer. Arga att kvinnan inte var på "deras" sida.
De har väl fortfarande förhoppning om dem pressar Lundgren tillräckligt hårt så kan dem få honom att hoppa av.
Citera
2019-05-21, 13:15
Medlem
Detta är småsaker som kan hanteras internt. Som vanligt är det många svagsinta hjon som direkt tar rygg på medias drev. På tonläget i media så kan man tro att det finns en seriemördare inom SD.
Citera
2019-05-21, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Åkesson tycks ha missuppfattat var upprördheten borde vila nånstans. Han tror att bara ett offer förlåter, ler och låtsas glad är allt frid och fröjd. Detta är en missuppfattning.

Det är egalt vad brottsoffret accepterar och står ut med. Undergivna sexualbrottsoffer finns det gott om. Nej. Det är domen från allmänheten Åkesson ska se upp med. BO kanske accepterar men det gör inte vi.

Sexualbrott av denna grova typ som Lundgren här har begått kan inte få passera opåtalat i vårt samhälle. Då har något gått väldigt snett. Övergrepp av den typ som Peter Lundgren gjort sej skyldig till är straffbelagda enligt brottsbalken. Det är i det ljuset man ska se gärningen.

Till och med Antikrist, Ebba B/T baxnar. Då är det jävligt illa kan jag säga. Hon som annars tycks acceptera det mesta som kommer från SD-håll. Hon ifrågasätter liksom jag det lagliga i tilltaget.
Varför tror såna som du att allt handlar om er? Du är bara en liten kugge i ett stort maskineri, du är utfyllnad utan vidare betydelse. Jag skrattar mig harmynt över all muppar som ”minsann inte ska rösta på SD”. Schas, du kan rösta på vad du vill, din jävla fåntratt.
Citera
2019-05-21, 13:16
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Tycker det är rätt att ställa in. Att han har gömt sig håller jag inte med om då han ändå pratat om detta både i radio och film.
Dock vill han inte att slutspurten ska handla om detta varje gång han ställer upp i något. För även om han svarar på 99 frågor om EU-valet och 1 fråga om händelsen så kommer media fokusera på den där 1 frågan. Bättre att lägga fokus på sakfrågorna än den händelsen som redan är utredd.
Inte så man röstar för kandidaterna i sig i EU-valet.

Media är bara besviken att detta inte ledde till något mer. Arga att kvinnan inte var på "deras" sida.
De har väl fortfarande förhoppning om dem pressar Lundgren tillräckligt hårt så kan dem få honom att hoppa av.

Men frågan får inte mindre fokus nu. Media fortsätter att skriva om det. Tror det är KD som blir den stora vinnaren efter detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in