2019-05-21, 12:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/kommentar-gaellande-dagens-publicering-i-expressen-2876435?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign =Subscription&utm_content=current_news

Eftersom vi redan suddat ut gränsen mellan våldtäkt (dvs påtvingat penetrerande sex med våldsinslag) och tafsande på brösten, varför kan vi inte, när vi ändå är i farten, sudda ut gränsen mellan att sätta sig i någons knä och att ta någon på brösten? Kan ju faktiskt upplevas som väldigt integritetskränkande att plötsligt slå sig ned i någons knä, utan att noggrant be om lov innan. Det är ju samtycke som gäller för sex, och där ingår att känna lite på brösten, så rimligen borde man även kunna inkludera knäsittande i samtyckeslagen.

Jag håller med dig att S*ra-Len* Bjälk* (a,a,ö) verkar ha tagit tillfället i akt och bjudit ut sig på ett otillbörligt sätt för Peter. S-L B bör skuldbeläggas och kanske bli föremål för ett uteslutningsärende.

Hon borde hållit reda på att Peter redan var upptagen i ett förhållande innan hon utnyttjade hans utsatta tillstånd orsakat av alkoholkonsumtion.

Peter verkar vara en solid och kompetent politiker väl värd SD fulla stöd.
Citera
2019-05-21, 12:50
Medlem
JustZlatans avatar
Vilket stjärnskott SVT har tagit fram som analyserar filmen. En helt okänd "kriskonsult" som ser ut som ett skogstroll och som "mår dåligt" över att se filmen. WTF?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kriskonsult-man-mar-lite-daligt-av-att-se-filmen
Citera
2019-05-21, 12:51
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Om Peter Lundgren kommer att "sopa banan" med de andra efter ett sexuellt ofredande är det ju något riktigt galet i svensk politik.

Han sopar ju bäst hos sin egen väljargrupp som ser upp till hans beteende. Det kan nog bli en 37% av väljarna.

Hela historien är ju ett genidrag ur SDs perspektiv.
Citera
2019-05-21, 12:54
Medlem
EricVikings avatar
SDs sanna ansikte!
Citera
2019-05-21, 12:56
Medlem
Starbacks avatar
Åkesson tycks ha missuppfattat var upprördheten borde vila nånstans. Han tror att bara ett offer förlåter, ler och låtsas glad är allt frid och fröjd. Detta är en missuppfattning.

Det är egalt vad brottsoffret accepterar och står ut med. Undergivna sexualbrottsoffer finns det gott om. Nej. Det är domen från allmänheten Åkesson ska se upp med. BO kanske accepterar men det gör inte vi.

Sexualbrott av denna grova typ som Lundgren här har begått kan inte få passera opåtalat i vårt samhälle. Då har något gått väldigt snett. Övergrepp av den typ som Peter Lundgren gjort sej skyldig till är straffbelagda enligt brottsbalken. Det är i det ljuset man ska se gärningen.

Till och med Antikrist, Ebba B/T baxnar. Då är det jävligt illa kan jag säga. Hon som annars tycks acceptera det mesta som kommer från SD-håll. Hon ifrågasätter liksom jag det lagliga i tilltaget.
Senast redigerad av Starback 2019-05-21 kl. 13:04.
Citera
2019-05-21, 12:57
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tror många uppfattar det som att man har gjort Peter till en "under dog" genom att inskränka på hans absoluta rätt att bli berusad och provtafsa på kvinnor i rummet.

SD kommer att tjäna jättemycket väljare på detta och även kvinnor som tycker synd om Peter nu och vill hjälpa honom handgripligen kommer att flockas till SDs valurnor.

Jag tror många kvinnor lyssnar igenkännande och identifierar sig med den ångerfulla Peter som går ut och tvättar den smutsiga byken tillsammans med den drabbade kvinnan i en naturlig och otvungen video på nätet.

Att sitta och försvara att man tycker som kvinna att det blev lite tokigt då man blev tafsad på bröstet av en överordnad inom partiet händer väl de flesta kvinnor som inte vill förlora sin position inom SD?

Jag tror att just videon kommer att stärka SDs valresultat signifikant.

Jag undrar om du någonsin kommer att lyckas skruva upp ironin så mycket att svansen härinne fattar poängen.
Citera
2019-05-21, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Jag gillar egentligen inte Peter Lundgren, men vad har vi för ett samhälle när vita medelålders män tydligen inte får komma med inviter till kvinnor i ungefär samma ålder?

Men enligt vänstersvinen är det tydligen okej att araber, afganer och negrer får sexuellt ofreda svenska tjejer hur som helst.

Nä, fy fan för alla PK-svin i Sverige!

Att försöka slita av någon BHn samtidigt som man håller fast denna (enligt senaste uppgifterna) är alltså en "invit" i din värld?
Citera
2019-05-21, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vilket stjärnskott SVT har tagit fram som analyserar filmen. En helt okänd "kriskonsult" som ser ut som ett skogstroll och som "mår dåligt" över att se filmen. WTF?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kriskonsult-man-mar-lite-daligt-av-att-se-filmen
Du menar Sveriges sannolikt mest kända och publika kriskonsult?
Citera
Medlem
sittmuskelns avatar
Citat:

De tar vem som helst, som går på "deras linje".
Citera
Medlem
Citat:

Jag hörde honom på radion i morse. Vilket stolpskott, snacka om att mansplaina kvinnan.
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Mycket bra initiativ av SD:s partiledning att släppa filmen och det på YT. Nu har det mesta av skadan reparerats. De som tänkte rösta på SD kommer nog göra det iallafall. De som var i valet och kvalet är en annan fråga. Det märker vi när statistiken från EU-valet dyker upp. Vi får helt enkelt se hur det påverkat kvinnliga väljare jämfört med riksdagsvalet. Vi får se om SD lyckats minska gapet bland kvinnliga väljare till S och M. Det är någonstans där som det avgörs om det blir tre eller fyra mandat till EU-parlamentet.
Citera
2019-05-21, 13:00
Bannlyst
Många röstar inte på SD för dom har bästa politiken lr politikerna, utan för man hatar deras motståndare.
Hade tänkt skippa o rösta i EU-valet, men nu ska jag rösta på SD och kryssa Jessica, för jag hatar media och övriga partier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in