Citat:
Vittnesmål 1
“Under valkonferensen träffades vi på ett hotellrum för att umgås och ta lite drinkar. Vi hade mycket roligt och spelade musik. Den berörda kvinnan älskar att dansa och gjorde så ganska energiskt. Jag och Kristina satt på sängen och diskuterade hennes roll som chef i parlamentet. Under dansen satte sig kvinnan i Peters knä och jag fortsatte diskussionen med Kristina, då vi inte var överens om hur en chef över personal ska bete sig. Jag såg inget tafsande överhuvudtaget. Vi beställde upp hamburgare och gin o tonic till rummet. Vi åt och efter det blev det läggdags, vi gick skilda vägar och min man gick ner till festligheterna.”
Vittnessmål 2
‘’Vi samlades i pausen mellan konferensen och middagen. Vi var på mitt och min väns hotellrum. Det dracks en del. Vi spelade musik och pratade. Några satt på sängen. Jag och Peter satt vid skrivbordet, så kom det upp någon låt som den berörda kvinnan gillade och hon började dansa. Sedan kom hon och satte sig i Peters knä. Jag såg aldrig att Peter tog henne på brösten för jag pratade samtidigt med mina vänner. Vi fortsatte att festa någon timme, sedan skildes vi. Då var alla glada, ingen som såg ledsen ut.’’
http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/kommentar-gaellande-dagens-publicering-i-expressen-2876435?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign =Subscription&utm_content=current_news
Eftersom vi redan suddat ut gränsen mellan våldtäkt (dvs påtvingat penetrerande sex med våldsinslag) och tafsande på brösten, varför kan vi inte, när vi ändå är i farten, sudda ut gränsen mellan att sätta sig i någons knä och att ta någon på brösten? Kan ju faktiskt upplevas som väldigt integritetskränkande att plötsligt slå sig ned i någons knä, utan att noggrant be om lov innan. Det är ju samtycke som gäller för sex, och där ingår att känna lite på brösten, så rimligen borde man även kunna inkludera knäsittande i samtyckeslagen.