Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-22, 10:00
  #1465
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Det är ointressant, det är vad BO säger under huvudförhandlingen som avgör.

Det är sällan som en persons berättelser (exempelvis genom media) är något helt annat än vad som sedan framkommer i domstolen.

Om media exempelvis intervjuar en person som säger att han eller hon blivit knivhuggen och rånad, så är det ovanligt att den personen sedan i rätten säger att den blev skjuten i knät och våldtagen.

Med andra ord kan man i nuläget inte helt och hållet bortse från vad BO och MGM påstår. Jag tycker de båda framstår som uppriktiga, och jag tror att det de båda säger är sant. Sen är det antagligen så att ingen av dem gett hela bilden.

”Vi” (tråden) är heller inte en domstol, och det står oss fritt att diskutera händelseförloppet på vilka grunder som helst. Exempelvis baserat på vad de båda uppgett.
__________________
Senast redigerad av Troian 2019-05-22 kl. 10:05.
Citera
2019-05-22, 10:03
  #1466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart-Bladh
Åtal för vaddå? Får man inte spela in samtal som man själv deltar i?


Jag jobbade på ett ställe där vi spelade in samtal internt inom företaget. Det var en nödåtgärd om samtal skulle gå ned och all fakta ej var insamlad och den som ringde ej kunde nås direkt, säkrare än at notera med papper och penna och få med sig all info. (detta var för många år sen).

Fick veta att det var totalt förbjudet att spela in samtal men at vi gjorde så under en kort tid pga speciel händelse.

Det är därför det i dag sägs med inspelad röst: du kan komma att bli inspelad när man ringer till företag.

Har man inte fått veta detta så begås lagbrott.
Citera
2019-05-22, 10:03
  #1467
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Nej, det intressanta är under vilka omständigheter Lundgren rörde kvinnan på brösten.
Fanns det någon form av samtycke inblandat?
Eftersom kvinnan anser saken utagerad så kommer fallet aldrig att leda till åtal.

Jag vet inte om det fanns samtycke. Men jag vet att PL uppgett att hon puttade undan händerna och att han efteråt kände ångest. Jag vet också att kvinnan beskrivit dagarna efter händelsen som ”en jobbig period”.

Tror inte heller att det kommer leda till åtal. Blir svårt bevisa något om BO inte medverkar. Men jag tycker inte framstår som att det fanns samtycke.
Citera
2019-05-22, 10:10
  #1468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vet inte om det fanns samtycke. Men jag vet att PL uppgett att hon puttade undan händerna och att han efteråt kände ångest. Jag vet också att kvinnan beskrivit dagarna efter händelsen som ”en jobbig period”.

Tror inte heller att det kommer leda till åtal. Blir svårt bevisa något om BO inte medverkar. Men jag tycker inte framstår som att det fanns samtycke.


Det enda som skule kunna rucka mitt typ förlåtande drag för vad han gjort är OM det skulle komma in en mängd kvinnor som säger samma sak om honom.
Väntar på att media raggar desperat bland fd vänner och fd bekanta och fd partikollegor.....
Citera
2019-05-22, 10:14
  #1469
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag jobbade på ett ställe där vi spelade in samtal internt inom företaget. Det var en nödåtgärd om samtal skulle gå ned och all fakta ej var insamlad och den som ringde ej kunde nås direkt, säkrare än at notera med papper och penna och få med sig all info. (detta var för många år sen).

Fick veta att det var totalt förbjudet att spela in samtal men at vi gjorde så under en kort tid pga speciel händelse.

Det är därför det i dag sägs med inspelad röst: du kan komma att bli inspelad när man ringer till företag.

Har man inte fått veta detta så begås lagbrott.

Det räcker med att en av de som deltar i telefonsamtalet vet att det spelas in.
Citera
2019-05-22, 10:17
  #1470
Medlem
Anmälan blir nedlagd imorron-brott kan ej styrkas.
Köp in pappersnäsdukar för på Söndag kommer ni lipa.
Citera
2019-05-22, 10:18
  #1471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det räcker med att en av de som deltar i telefonsamtalet vet att det spelas in.


Så om jag ringder dig och sladdrar om ditten o datten och leder dig at prata om saker under din tro at det är ju bara du och jag som socialsladdrar.

Får jag göra detta bara för att jag som ena parten vet detta..även fast du inte vet det??

(när jag jobbade och spelade in samtal så visste bara min ledning och jag men INTE den som ringde oss ellerr som vi ringde och jag fick veta av min ledning att detta var förbjudet men at de gjorde detta bara nu och special.)
Citera
2019-05-22, 10:21
  #1472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Anmälan blir nedlagd imorron-brott kan ej styrkas.
Köp in pappersnäsdukar för på Söndag kommer ni lipa.


PÅ söndag kanske vi lipar för att AB o Exp har letat reda på varenda kvinna som vill bli kändis och säger att PL tagit på dom utan deras samtycke.

"- intervjua mig! INTERVJUA MIG! Han rörde vid mig på en fest 2003!!" (obs hittepå)
Citera
2019-05-22, 10:23
  #1473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Du har verkligen inte förstått någonting. Tycker nästan synd om dig. Men bara nästan. Vittnet är givetvis KW.
KW kan knappast berätta hur BO kände. Har du problem att förstå skriven text?
Citera
2019-05-22, 10:23
  #1474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det räcker med att en av de som deltar i telefonsamtalet vet att det spelas in.


Bägge måste veta. så tolkar jag det iallefall

https://www.google.se/search?source=...30.ZCQ6ydO6fro
Citera
2019-05-22, 10:25
  #1475
Medlem
Macke85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vet inte om det fanns samtycke. Men jag vet att PL uppgett att hon puttade undan händerna och att han efteråt kände ångest. Jag vet också att kvinnan beskrivit dagarna efter händelsen som ”en jobbig period”.

Tror inte heller att det kommer leda till åtal. Blir svårt bevisa något om BO inte medverkar. Men jag tycker inte framstår som att det fanns samtycke.

Tror inte heller det kommer att leda till åtal i slutändan. Även om bevisbördan för en gångs skull är mycket god.
Citera
2019-05-22, 10:26
  #1476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Bägge måste veta. så tolkar jag det iallefall

https://www.google.se/search?source=...30.ZCQ6ydO6fro


Läser flera svar på den sidan och nu tolkar jag motsatsen!!
Men vad tusan,,det är alltså lagligt at jag ringer upp någon och lurar denne at prata smörja om någon/något och sen använda inspelningen??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback