2019-05-21, 11:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lakun
Vad sägs om Peters ordval när han beskriver sitt agerande att ta damen på brösten. Det var oturligt,

Hur tänker han då? Tanken svindlar över möjliga tankegångar. Ingen av dem kan ge ett rimligt perspektiv på händelsen, så långt jag kan tänka.

En av dem: Hon ville oturligt nog inte ha hans händer där. Hade han haft tur hade hon velat det.

En anna. Han ville ha lite kroppskontakt med henne och oturligt nog råkade händerna fall på hennes bröst.

En tredje. Han hade druckit och då blir han oturligt nog pilsk och omdömeslös. Och gör sådana saker.

En fjärde. Han tog henne på brösten och oturligt nog märkte hon det och reagera negativ.

En femte. Peter har ingen aning om vad han ska säga. Svamlar fram något som han hoppas ska låta bra.
Snacka om att bygga en höna av en fjäder... Det händer inte så mycket annat i ditt liv, va?
Citera
2019-05-21, 11:44
Medlem
Starbacks avatar
Peter Lundgrens kladdande och antastande är så grovt att metoo-historierna upplevs som milda västanfläktar i jämförelse. Händerna var innanför behån på offret som kilades fast mellan Lundgrens ihopknipna ben på så sätt att hon satt fast under hela övergreppet utan att utan att kunna frigöra sig från gärningsmannens grepp.

Hur Åkesson kan gå ut och försvara gärningsmannen som han gör och svärta visselblåsaren ifråga så till den milda grad att han sparkar ut henne ur partiet ser ju väldigt illa ut och lämnar en dålig smak i munnen efter sig. Inte ens Winestain, svinet, skulle ha lyckats skända en kvinna hårdare än vad Peter Lundgren lyckades med vid detta tillfälle. Åkesson är Peter Lundgrens enda karaktärsvittne verkar det som. Vad nu detta har för värde i en domstol.
Senast redigerad av Starback 2019-05-21 kl. 11:51.
Citera
2019-05-21, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Därför att de flesta som uteslutitst har uttryckt sig raistiskt och/eller haft nazistkopplingar och SD har brutit med den falangen. De har ju all gått över till ditt AfS.

I detta fall är det en förrädare inom partiet som försöker sätta dit en SD-are för något annat, en vecka innan valet och i samarbete med David Baas. Men jag antar att AfS tar Baas sida?

Nej nazistkopplingar är brunsmetning från vänster, men oskickliga och sagt ordet "neger", visst det förekommer.

AfS tar inte parti för Expressen eller några andra media. Håller dem på armlängds avstånd. Det är Sd som oskickligt försöker umgås med media och resultatet blir ofta katastrofalt.
Citera
2019-05-21, 11:46
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det som står på Nyheter Idag är inte klargörande eftersom det dras en slöja över NÄR dessa mail skickades:

Det här kan ju vara (och personligen tror jag att det är) mail som skickades när EU-listan skulle fastställas.

Ja det låter troligt, inte troligt att det var inför att strykas helt från listan. 12e Februari presenterade SD sin lista. Hon kan ha fått reda på sin nedgradering lite tidigare, kanske långt innan fått indikationer om att hon inte var så populär hor partiledningen och att nya skulle in. kanske trodde hon att hon skulle tas bort helt och hållet. Mailen kan mycket väl vara från i januari.
Citera
2019-05-21, 11:46
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakun
Vad sägs om Peters ordval när han beskriver sitt agerande att ta damen på brösten. Det var oturligt,

Hur tänker han då? Tanken svindlar över möjliga tankegångar. Ingen av dem kan ge ett rimligt perspektiv på händelsen, så långt jag kan tänka.

En av dem: Hon ville oturligt nog inte ha hans händer där. Hade han haft tur hade hon velat det.

En anna. Han ville ha lite kroppskontakt med henne och oturligt nog råkade händerna fall på hennes bröst.

En tredje. Han hade druckit och då blir han oturligt nog pilsk och omdömeslös. Och gör sådana saker.

En fjärde. Han tog henne på brösten och oturligt nog märkte hon det och reagera negativ.

En femte. Peter har ingen aning om vad han ska säga. Svamlar fram något som han hoppas ska låta bra.

Jag tror på tredje. Alla som har druckit sig stupfulla har varit omdömeslösa och druckit sig stupfulla har flera miljarder människor gjort.
Citera
2019-05-21, 11:47
Medlem
MaxVobiscums avatar
Säga vad man vill om händelsen som sådan, även om handlingen i sig inte är mycket att hämga upp sig på, så måste SD sköta krishanteringen bättre.
Deras förfarande i detta fallet är ren katastrof.
De skulle ha fockat honom direkt, även om han är en tillgång resursmässigt.
Tyvärr.

Nu gör de bara saken värre.
Citera
2019-05-21, 11:51
Medlem
Lite lustigt att den SD-hatande åklagaren Ulrika Rogland utmålas som expert och påstås vilja starta en förundersökning. ” Offret” har redan godtagit ursäkten och gått vidare.
En åklagare får bara vidta åtgärder om det finns möjlighet till fällande dom och bevisläget objektivt sett stödjer ett sådant antagande.
Ulrika Rogland är på gränsen att begå tjänstefel och verkar fallera gällande sin objektivitetsplikt.
Citera
2019-05-21, 11:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad PL har sagt är i alla fall att han tagit henne på bröstet och att hon då puttade undan honom. Han har också sagt att han ringde henne och bad om ursäkt. Han har sagt att han betett sig som en tölp och dumbom. Det skulle jag säga att det vet vi.

Du spekulerar i att kvinnan kanske har eller hade en affär med kvinnokarlen PL. Bortsett från att det av uppenbara skäl är orimligt så gör du dig själv skyldig till den typen av spekulationer som utgår just från sånt vi inte vet.

Det här rör sig heller inte om två privatpersoner. En av dem representerar svenska väljare i EU, och kommer antagligen göra det i fem år till. Att hans tafsande granskas är helt i sin ordning, och att kvinnan som utsattes inte är en offentlig person förtar inte PL:s agerande.

Ditt ömmande för kvinnan är rörande och fint på alla sätt, men de som avslöjade vem kvinnan är var SD - så lite udd bör du rimligen också rikta mot dem.
Det rör sig om två personer som har en relation. De hade det innan incidenten och den består efter incidenten. Vad relationen innehåller i detalj vet vi inte. Vad de säger utåt av vilka skäl vet vi inte. Vad de pratar om sinsemellan vet vi inte. Vad du säger är alltså att en politiker inte kan ha en relation till en annan människa som de inte är beredda att berätta allt om inför offentligheten? Det finns ingen privat sfär, varken för politiker eller deras vänner? Som vän till en politiker är det helt i sin ordning att dina privatsamtal spelas in och hängs ut på Expressen mot din vilja????

Det är så jävla upprörande så jag nästan kvävs.

Kvinnan anser att händelsen är utagerad. Hon väljer att fortsätta ha en privat relation till PL. Den som efter det beskedet ändå fortsätter att gräva i detta är bara snaskig och vidrig och lägre stående än en gråsugga. Skaffa lite moral, för fan. Du vet inte bakgrunden till att SD gör en film med henne. Det är kanske hon själv som vill det, för PLs skull. Hennes vän, du vet. Vänner som bryr sig om varann gör sånt för varann. Fast det vet du väl inget om, asgam där.
Citera
2019-05-21, 11:54
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
SD gör nog vad dom kan beträffande rötägg som nästlat sig in.

Hela den här historien är ju urlöjlig! Skedde för ett par år sedan, glömt och förlåtet för länge sedan, frid och fröjd.
Men den giftiga kvinnan som spelat in , gått till Expressen osv sex dagar före EU-valet - usch vilken orm!

Hon påstår bland annan dynga att hennes "telefon blivit stulen" och att det inte alls var hon själv som så lägligt uppsökte den usla skvallertidningen, det tror vi ju på, ha ha.

Alltid David Baas (EXPO) aschbergs privata underättelsetjänst som hackar SD mail rotar i allt.
Antidemokrater
Citera
2019-05-21, 11:55
Medlem
JanTalibans avatar
Aha, Sara-Lena

Sara-Lena har i tio år, mot alla odds, överlevt SD:s outgrundligt snuskiga lokala maktstrider i Halland. Hennes vinnande koncept är att hon väljer att se och höra och tycka och säga det som är i linje med vad ledningen önskar sig.

Visst tror jag det är ”sant”; det som Sara-Lena säger i klippet med Lundgren.

Problemet är bara att om partiledningen istället hade haft behov av att hon tex tvärtom skulle vittna om att Lundgren är ett okontrollerbart tafs-pervo (som måste bort) så hade hon lika gärna gjort det. Och då hade ju även det varit ”sant”.
Citera
2019-05-21, 11:56
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Ja det kan mycket väl vara så att Ekeroth regisserat kampanjen. Han har ju pushat väldigt hårt för Winberg skulle person kryssas på valsedeln. Jag tror faktiskt du löst fallet, genialt. På plats i EU kunde ju Winberg anställa Ekeroth på kansliet.

Samnytt har varit förvånade tysta i frågan, det inlägg de gjorde så försvarade deras moderatorer SD i kommentarerna. De har fortfarande en pinnad artikel högst upp om att man skall rösta SD och jag kan inte ens hitta artikeln av Ekeroth där han skriver att han skall kryssa Winberg. Är den artikeln borttagen?

Jag tror inte Ekeroth är bakom. Han skulle aldrig ta i David Baas med tång. Han ville få in Winberg för att hon är det gamla gardet men så briserade denna historia. Det skall bli spännande att se vad Samnytt skriver framöver.
Citera
2019-05-21, 11:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Tycker du att Peter Lundgren är sexig och kan locka kvinnliga väljare? I så fall är du nog ganska ensam om att tycka det. Måhända är PL en duktig politiker, men det går väl inte att tycka annat än att han är ganska fet och ful, och det var helt rätt av SD att välja att inte satsa på en affisch/plakat-kampanj med enbart hans nuna på, såsom flera andra partier har gjort med sina toppkandidater. Jag kryssade 2:an Jessica Stegrud på min förtidsröstade valsedel och det var tom innan PLs sexskandal.

Jag menar att kvinnans utseende i videon sänder signaler till kvinnor som har komplex för sitt utseende att får nytt hopp och insikt att det aldrig är för sent. Peter ser lugn och stabil ut och när han med stor självinsikt talar om sig själv som tölpaktig blir han både folklig och förlåten.

Det finns nog många kvinnor där ute som faller för Peters lite valhänta sexinviter och drömmer om att få uppleva det pirrande förbjudna att ha sex med honom som redan har en partner. För presumtiva SD-väljare har man nog från pressavdelningen träffat klockrent på den nerv som kvinnor som kan tänka sig att rösta på SD faller för.

Videon är genial och ett riktigt lyckokast och propagandafullträff.

Många kvinnor gillar lite mognare och fylligare män som Peter. Jag tror inte många delar din åsikt att han skulle vara varken fet eller ful.
Senast redigerad av ursprungligen 2019-05-21 kl. 12:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in