Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-19, 09:03
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du har alltså inte dokumenten.

Det är oftast då trollerier spricker; när man frågar efter bevisen. Det är annars precis det tråden behöver: fakta som kan ledas i bevis
Citera
2019-05-19, 11:35
Medlem
Conny63s avatar
Intressant att följa detta nu , kan vi ha nya lagar nu i Sverige efter detta? (Svartarbeta,bygga )
Citera
2019-05-19, 20:43
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Hannes två första inlägg.

Mina fetade: Tror det är mycket svårt att få insyn om man inte känner "någon sådan"??? What?

Vet inte vad ALMI är?

Väldigt konstiga två första inlägg enligt min mening. Ingen kan veta något om man inte bor nära, Tinsstäde är för långt bort för Gotaland är så stort. Och sen alla dessa referenser till klantänkande och assyrier, kurder och så vidare? Vad menas?

Tycker dock att medianox och hannes gillar att diskutera med varandra riktigt mycket. Givande diskussioner som man kan få mycket matnyttigt ur. Om man funderar lite på vad de säger om och om igen.

Ja allt är såklart märkligt och kryptiskt om man inte vet någonting. Testa att googla ALMI samt hur man kopplar på rättstavningsprogrammet.
Citera
2019-05-19, 22:05
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Ja allt är såklart märkligt och kryptiskt om man inte vet någonting. Testa att googla ALMI samt hur man kopplar på rättstavningsprogrammet.

Nu var det ju Hannes som inte visste vad ALMI var för något.

OK?
Citera
2019-05-19, 22:47
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ha ha bor båda föräldrarna Nujen på Gotland nu. De har ju varit skrivna på varsin adress tidigare.

Vilken fastighet gäller det? Är det den som Özz Nujens bolag ägde? För jag får för mig att det är värst med den för dem. För börjar någon peta i bolagen kanske en hel hundgård grävs fram. Vem vet?

Något är då jävligt skumt med deras beteende.

Follow the money!

Ja, dom är skrivna på varsin adress i Nacka. Ö** bor med morsan. 43 bast. Han alltså, morsan är ju antagligen äldre.

och dom har en del idel inneboende. Det vanliga jävligt tråkiga skattefusket som ingen svensk myndighet verkar undersöka.
Citera
2019-05-20, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Nu var det ju Hannes som inte visste vad ALMI var för något.

OK?

Det var Katalina som ställde frågan och gissningsvis inte visste.

På ALMI Gotland arbetade/arbetar en bror till Özz Nujjen och det var väl därför det skrevs om ALMI och bidrag/lån till olika projekt/företag. Det var väl någon som tidigare skrivit om ansökning gällande Gazeligården men det visade sig att den var gjord innan Nujjens ägde den utan var från någon slags förening.

Vad du hamnar OT hela tiden. Varför detta svammel och tjafsande om småsaker?
Citera
2019-05-20, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Ja, dom är skrivna på varsin adress i Nacka. Ö** bor med morsan. 43 bast. Han alltså, morsan är ju antagligen äldre.

och dom har en del idel inneboende. Det vanliga jävligt tråkiga skattefusket som ingen svensk myndighet verkar undersöka.

De bor ihop med sina barn och några till i hushållet alltså. Hmm vet inte vad man ska dra för slutsatser av det men knepigt verkar det. Om det är något brottsligt är ju inte säkert, men visst det kan vara för att dra in stålar på något sätt som inte är förenligt med lagen.

Özz Nujens bolags fastighet är av största intresse. Att han mottagit gåvor kring det har han redovisat det?

Att han säger att han inte "har någon insyn" eller "har med det att göra" vad gäller sitt bolags fastighet att göra tyder på något. Antagligen att han vet precis vad som har hänt. Och jag tror inte det är så att Rickard Damm betalat material för ombyggnad och gjort arbetet själv.

Det är mer troligt att det är, förutom svartbygge, pengar som tvättats. Penningtvätt alltså. Penningtvätt är ju kanske det naturliga steget efter svartbygge på fyra fastigheter.

Rickard Damm, Mamoste Nujen, Debbie Nuejn och Özz Nujen har väl egna företag. Man skulle vilja syna detta i sömmerna. När de svartbygger så pass mycket känns det som om det även skulle finnas annat att se över.
Citera
2019-05-20, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sizz67
Jag erbjöd dem till dig och det gäller fortfarande. Skall du ha dem i mail så sänd meddelande.

Du kan även hämta ut dem själv och du kan få ärende/handlingsnummer.

Varför skulle någon riskera sitt IP-nr för att få ärendet den vägen? Det vore väl dumt. Om du vill kan du lägga ut den i tråden, om inte så skit i det.

Özz Nujen har, som han själv säger, "inget med det att göra" samt att han "saknar insyn". Och det när det är ett av hans bolag som äger en av fastigheterna.

Har Nujens tvätta pengar? Penningtvätt är förbjudet!
Citera
2019-05-20, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hur vet du det?

Var har han skrivit om "bilder" i sina anmälningar?

Medianox har gjort tre anmälningar. De två tilläggsanmälningarna finns på fler håll i Region Gotlands atkiv och bland annat vid ärendet 2019/1681. Den första har jag sett sedan tidigare och i fredags tog jag ut senare och konstaterade att där fanns heller inga som helst bilder påvisande konkreta byggåtgärder som gjorts utan byggnadslov.

Eftersom som inte tycks vilja ha dessa dokument per mail så råder jag dig att du begär ut dem från Region Gotland ärendenummer MBN 2019/1681 Handling 5 och 8. På Region Gotlands hemsida finna också enkla instruktioner om hur man begär ut dokument.

Ja jag lade in ett citat av denne signatur där han påstod att sådana bilder sänts in av honom i anmälningar. Följande: "Redigering "Du ljuger om de till kommunen insända bilderna. Till anmälan bifogade min son ett 20-tal foton, som han hämtat från Nujens annonser på HomeAways respektive Airbnbs hemsidor." Detta skrev han alltså Medianox för bara några dagar sedan sedan det beslutatsd om en inspektion på fastigheterna.

Dessförinnan har han envist hävdat att sända in bilder utvisande konkreta byggåtgärder är helt onödigt i alla tjafs mot den som gjorde detta den 2 maj.

Ser att du senare än detta inlägg enbart ägnar dig åt käbblande och personangrepp så ber jag dig ni att försöka hålla dig till sak och inte hamna OT.
Citera
2019-05-20, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sizz67
Medianox har gjort tre anmälningar. De två tilläggsanmälningarna finns på fler håll i Region Gotlands atkiv och bland annat vid ärendet 2019/1681. Den första har jag sett sedan tidigare och i fredags tog jag ut senare och konstaterade att där fanns heller inga som helst bilder påvisande konkreta byggåtgärder som gjorts utan byggnadslov.

Eftersom som inte tycks vilja ha dessa dokument per mail så råder jag dig att du begär ut dem från Region Gotland ärendenummer MBN 2019/1681 Handling 5 och 8. På Region Gotlands hemsida finna också enkla instruktioner om hur man begär ut dokument.

Ja jag lade in ett citat av denne signatur där han påstod att sådana bilder sänts in av honom i anmälningar. Följande: "Redigering "Du ljuger om de till kommunen insända bilderna. Till anmälan bifogade min son ett 20-tal foton, som han hämtat från Nujens annonser på HomeAways respektive Airbnbs hemsidor." Detta skrev han alltså Medianox för bara några dagar sedan sedan det beslutatsd om en inspektion på fastigheterna.

Dessförinnan har han envist hävdat att sända in bilder utvisande konkreta byggåtgärder är helt onödigt i alla tjafs mot den som gjorde detta den 2 maj.

Ser att du senare än detta inlägg enbart ägnar dig åt käbblande och personangrepp så ber jag dig ni att försöka hålla dig till sak och inte hamna OT.

Bilderna ska ha länkats till miljö och byggnämnden.

Att svartbyggena göder tankar om att Nujen familjen har tvättat pengar är ju helt levande. Att Nujens företag ägde en fastighet är märklig då Özz själv "inte har med det att göra" enligt egen uppgift.

Om ens bolag äger en fastighet så måste man redovisa gåvor och arbete som utförs på fastigheten.

Penningtvätt är förbjudet!
Citera
2019-05-20, 14:16
Medlem
Citat:
Bilderna ska ha länkats till miljö och byggnämnden.

Att svartbyggena göder tankar om att Nujen familjen har tvättat pengar är ju helt levande. Att Nujens företag ägde en fastighet är märklig då Özz själv "inte har med det att göra" enligt egen uppgift.

Om ens bolag äger en fastighet så måste man redovisa gåvor och arbete som utförs på fastigheten.

Penningtvätt är förbjudet!

Nej han har inte påstått att han länkat utan: "Till anmälan bifogade min son ett 20-tal foton, som han hämtat från Nujens annonser på HomeAways respektive Airbnbs hemsidor." (Hämtat ur ett inlägg som han skrev för några dagar sedan).

Det där var ju en ren lögn och han har hela hösten och vintern dessförinnan hävdat att det är helt onödigt att sända in konkreta bevis, tex i form av bilder, i en anmälan.

För övrigt är det just Medianox som angripit andra tråddeltagare, i synnerhet sådana som velat göra olika saker själva tex kontakta journalister eller göra anmälningar på egen hand. Det är just det alla gräl handlat om kring Medianox: Han skall göra dem och HAN gör dem rätt.

Ser man dessa ytterst taffliga och osakliga anmälningar Medianox sänt in så förstår man om inte annat att den som kallar sig advokat och sänder in dem uppenbart ljuger med sin yrkestitel.

Det är enkelt att som jag gjort hämta ut handlingar från kommuner. Man riskerar dessutom inte sin integritet liksom man inte gör när man hämtar ut handlingar från andra ställen tex domstolar osv
Citera
2019-05-21, 00:11
Medlem
Oezens avatar
Joakim Lamotte sågar Özz Nujen på Facebook under måndagen:
Citat:
Det är obegripligt att det finns de som köper Özz Nûjens lögner om att han inte hade en aning om att han betalade svarta pengar till terroristen och mördaren Akilov, samtidigt som han i debattartiklar ondgör sig över andra skattesmitare.

Jag påstår inte att Özz Nûjen är genomsyrad av narcissism och själslig abnormitet, men av hans beteendemönster att döma är det svårt att hitta andra förklaringar till hans agerande.
https://www.facebook.com/joakim.lamotte/
Gäller det inlägg Lamotte skrev kl 09.22 den 20 maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in