Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-21, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sizz67
Nej han har inte påstått att han länkat utan: "Till anmälan bifogade min son ett 20-tal foton, som han hämtat från Nujens annonser på HomeAways respektive Airbnbs hemsidor." (Hämtat ur ett inlägg som han skrev för några dagar sedan).

Det där var ju en ren lögn och han har hela hösten och vintern dessförinnan hävdat att det är helt onödigt att sända in konkreta bevis, tex i form av bilder, i en anmälan.

För övrigt är det just Medianox som angripit andra tråddeltagare, i synnerhet sådana som velat göra olika saker själva tex kontakta journalister eller göra anmälningar på egen hand. Det är just det alla gräl handlat om kring Medianox: Han skall göra dem och HAN gör dem rätt.

Ser man dessa ytterst taffliga och osakliga anmälningar Medianox sänt in så förstår man om inte annat att den som kallar sig advokat och sänder in dem uppenbart ljuger med sin yrkestitel.

Det är enkelt att som jag gjort hämta ut handlingar från kommuner. Man riskerar dessutom inte sin integritet liksom man inte gör när man hämtar ut handlingar från andra ställen tex domstolar osv

Jag tillhör dem som röstade för att medianox skulle tilldelas Flashback Awards för sin insats i denna tråd.

Det är möjligt för alla i hela landet (och världen) att rekvirera alla handlingar och sätta sig in i allt man vill förstå. Men den möjligheten är teoretisk då det för alla enskilda fall krävs fysisk närvaro för att med egna ögon se och höra vad som hänt och händer, vad som gjorts och görs. Det är få som har den allomfattande möjligheten som kräver tid, engagemang och tryggad försörjning.

Vi har alla skilda bevekelsegrunder för våra intressen och mitt är i detta fall dessa inbetalningar till terroristen Akilovs bankkonto. 74 + 10 tkr SEK inbetalt av familjemedlemmar till en "kändis", en advokat och hennes make/sambo. Kändisen är Özz Nüjen och han står på scen och framträder i TV, med tydlig vänstervriden komik, där han är mycket kritisk mot dem som inte tycker som han. Som vänsterman talar han på scen och i TV t.ex. mycket illa om människor som inte betalar skatt på helt korrekt vis, som är höginkomsttagare och smiter från skatt, som inte stödjer kurderna eller vilka det nu är han själv stödjer. Finansierar han terror? Har han sina talanger i korruptionskonst som har hittat sina medspelare på Gotland?

Extremt intressant tycker jag det är att Özz syster Debbie Nüjen i Sverige är högutbildad och höginkomsttagare och ledamot i Svenska Advokatsamfundet. Hon är väl ingen advokat med Stjärnstatus, men försörjer sig tydligen väl på migrationsfall. Men så korkad kan hon väl inte vara att hon samäger fastigheter med sin bror och kallar detta "sommarstuga" ?! Av det vi fått veta om Advokatssamfundets hantering av disciplinärendet mot henne så verkar hon väldigt politiskt samspelt med avgående genereralsekreteraren (Ramberg) i förbundet, som under sken av att verka för rättssäkerhet motarbetar svenska SÄPOs och migrationsverkets försök att hantera rikets säkerhet. För mig innebär det hög risk för korruption och därtill på en hög nivå i samhället. I samspel med regionpolitiker på Gotland!

Så lätt att smälta ut i konspiratoriska tankar och bli förvillad av dem. Medianox har varit en räddare i nöden i dessa frågor och envist hängt kvar vid det ursprungliga ämnet för tråden. Vi har sett några utsvävande "bråk" där något slags "förvillare" brutit in i tråden och försökt ändra ämnet. Angreppen på medianox har varit sanslösa ibland. Precis som nu av Sizz67, som anklagar medianox för lögner och för angrepp på andra tråddeltagare.

Men ämnet handlar inte om medianox är en lögnare eller om han angriper andra tråddeltagare! Ämnet handlar om Nüjens pengar till en dömd terrorist och de svarta arbetena på Gotland där Nüjens skulle bygga upp ett migrantboende. Eller något. Den som vill diskutera medianox grad av pålitlighet och sociala kompetens startar själva en tråd om det. Nu väntar vi andra på protokoll och beslut från inspektionen av byggnadsnämnden. Jag väntar beslut från Skatteverket. Jag väntar på beslut från Ekobrottsmyndigheten. Jag väntar på beslut från Svenska Advokatsamfundet, som behöver avpolitiseras enligt min bedömning.
Citera
2019-05-21, 23:12
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Tack för snabbt svar, hoppas du inte slutar skriva. Nu har vi ju dessutom semestrarna framför oss så vi kanske alltså får tåla oss till hösten även för en uppdatering i diariet då förstår jag?

I flera månader har det sagts att snaran varit på väg att dras åt så hårt att kurdklanens återstående dagar, som respekterad PK-familj, varit räknade på ena handens fingrar. Nu kommer det dröja månader innan något möjligtvis händer. Jag är fortfarande (tyvärr) skeptisk till utsikterna att få fjantens flin borttvättat från hans ansikte men än finns det hopp.

Att Medianox skulle vara en ålderstigen före detta åklagare med en jurist som son är inte så troligt. Mycket av det han skrivit har avslöjat ett språk som tyder på en mycket yngre person. Dock har han tveklöst juridiska kunskaper och dessutom ett engagemang som räckt långt för trådens överlevnad. Tjafset med den gotländska rättshaveristen Hannes har varit tjatigt och inte tillfört ett dugg till tråden, hoppas få slippa mer av den varan.

Hur gärna en del konspirationsälskande skribenter, exempelvis den som blev avstängd för ett tag sen, så är det här brottets dignitet inte i paritet med den avsky och det engagemang som många av oss känner. Det är inte helt otroligt att det hela mynnar ut i en obetydlig summa böter och som motprestation erbjuds det fribiljetter till en "show" där turken får skoja om sin håriga kropp och hur dumma alla svenskar är.

Men även det är intressant och kanske egentligen den största humor, måhända sorglig sådan, som Özz bidragit med till det "svenska folket".
Citera
2019-05-22, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Det fantastiska med detta är att denna video gjordes för ett år sedan och ingen journalist har tagit upp detta efter J J´s intervju. Om inte detta är ett bevis på på hur vi får dras med en mediabransch som slaviskt följer en agenda så vet jag inte vad som mer behövs. Det är så mycket skit som kommer fram vid sidan av msm nu när alla har tillgång till informationskanaler som youtube m fl.

Detta försöker nu makteliten i panik stoppa med "samarbete" och regler för olika privata aktörer.
Bara det att det ryktas om löfven och facebook slöt ett avtal om hatbrott och annat skit som skall autoregleras och anmälas.

De företag som nu är störst (yt, google)är så klart på eftersom det sitter entreprenörer som som ägare och så länge de kan tanka in pengar och vara med i racet om att vara störst på planeten så gör dem vad regeringar säger.

Problemet är nu för både yt m fl och regeringar är att det snabbt kan komma en ny aktör med ny teknologi som tar över blixtsnabbt. Därav alla panikartade regleringar och avtal med nuvarande stora aktörer.

Ja det är mer än märkligt att media inte ens tagit upp att det finns många frågor kring familjen Nujen. Man är dels intresserad av att inte skriva något negativt för att de är kurder men dels så är man rädd för att Özz Nujen ska göra skämt av dem. Så det finns minst två orsaker.

Att man inte vill skriva om att Özz Nujen, Debbie Nujen, Rickard Damm och Mamoste Nujen har sysslat med penningtvätt är ju begripligt. Men att det finns frågor kring fastigheterna på Gotland borde det skrivas om. Efter att Nujen familjen fått frågor om de vill yttra sig om saken. Så Özz kan ju då köra sitt "har ingen insyn" och "har inget med det där att göra" igen om han vill. Janne Josefsson har ju slutat för Uppdrag Granskning men hans nya program kanske tar upp det här? Vem vet? Det är väl bara han som vågar ta i det. Penningtvätt är det väl ingen som vet något om, men när Özz Nujens bolag äger en fastighet och Özz säger att han inte har någon insyn i vad som gjorts på huset och han inte har med det att göra är det mer än knepigt.

Varför har inte Özz Nujen "ingen insyn" och "har inte med det där att göra" när det gäller hans bolags fastighet och hus?

Det är en fråga som media borde ställa till Özz Nujen. För det är en minst sagt rimlig fråga.

Är media så här fega? Svaret får väl bli ja.
Citera
2019-05-22, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oezen
Joakim Lamotte sågar Özz Nujen på Facebook under måndagen:

Citat:
Det är obegripligt att det finns de som köper Özz Nûjens lögner om att han inte hade en aning om att han betalade svarta pengar till terroristen och mördaren Akilov, samtidigt som han i debattartiklar ondgör sig över andra skattesmitare.

Jag påstår inte att Özz Nûjen är genomsyrad av narcissism och själslig abnormitet, men av hans beteendemönster att döma är det svårt att hitta andra förklaringar till hans agerande.
https://www.facebook.com/joakim.lamotte/
Gäller det inlägg Lamotte skrev kl 09.22 den 20 maj.

Något fel är det ju på Özz Nujen, det står väl klart. Att han la ut intervjun av Janne Josefsson i Uppdrag Granskning säger ju det. Att han tyckte att han var smart som svarade som han gjorde visar ju total avsaknad av självkritik. För han tyckte att han var duktig.

Att Joakim Lamotte skriver om det här är bra. Det är kanske början på att allt fler vågar ta bladet från munnen.
Citera
2019-05-22, 16:35
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oezen
Joakim Lamotte sågar Özz Nujen på Facebook under måndagen:https://www.facebook.com/joakim.lamotte/
Gäller det inlägg Lamotte skrev kl 09.22 den 20 maj.
Direktlänk till Joakim Lamottes inlägg om debatten kring Greta Thunberg, där Özz utmärker sig synnerligen negativt (blir jobbigt att hitta inlägget om något år annars):

https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.721663931261534/2346624142098830/?type=3&theater

Det är lite lustigt med Özz. Finns den ringaste chans att göra bort sig, nog fan är han där och tar den. Han har skämts bort av en förvriden måttstock, sedan när PK släpper honom ur sin famn kommer han att bli värnlös. Han håller en rent sensationellt låg kvalitet!
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-05-22 kl. 16:43.
Citera
2019-05-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Direktlänk till Joakim Lamottes inlägg om debatten kring Greta Thunberg, där Özz utmärker sig synnerligen negativt (blir jobbigt att hitta inlägget om något år annars):

https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.721663931261534/2346624142098830/?type=3&theater

Creepy gubbe är något Özz Nujen verkar slänga omkring sig. Vad beror det på?

Citat:
Det är sällan jag numera blir förvånad över inskränktheten i dagens samhällsdebatt. Men när jag hängs ut som en barnhatare av tidningen Paragraf måste det nästan ses som det absoluta bottenrekordet för vad som kan kallas hederlig och intellektuell opinionsbildning.

Citat:
Att sedan ”komikern” Özz Nûjen ställer sig först i ledet för att kasta epitet efter folk är inte heller det minsta förvånande.

Däremot är det fascinerande att han har mage att uttala sig om något överhuvudtaget efter att ha blivit avslöjad som en av Sveriges största hycklare.

Det är obegripligt att det finns de som köper Özz Nûjens lögner om att han inte hade en aning om att han betalade svarta pengar till terroristen och mördaren Akilov, samtidigt som han i debattartiklar ondgör sig över andra skattesmitare.

Jag påstår inte att Özz Nûjen är genomsyrad av narcissism och själslig abnormitet, men av hans beteendemönster att döma är det svårt att hitta andra förklaringar till hans agerande.

Och där har Lamotte rätt, det är svårt att förstå att han ens öppnar näbben, och än mer påpekar andras fel och brister. Har man finansierat mord så borde man skämmas. Och vara tyst. För resten av livet. Men inte Özz inte. Terrorismfinansiering är tydligen inte så hemskt fastän terrorhandlingen mördade flera människor, bland annat en elvaårig flicka. Skäms Özz!
Citera
2019-05-23, 13:43
Medlem
HannaBallis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

Det är lite lustigt med Özz. Finns den ringaste chans att göra bort sig, nog fan är han där och tar den. Han har skämts bort av en förvriden måttstock, sedan när PK släpper honom ur sin famn kommer han att bli värnlös. Han håller en rent sensationellt låg kvalitet!
Enligt kurdisk tradition så sopade ÖZZ golvet med Janne. Han överlägsna debatteknik och hans knorr (creepy) på slutet av debatten var att förnedra vår Janne J å det grövsta. Förmodligen stod alla kurder upp och skrek sig hesa när deras store idol krossade Janne.
Mao det skiljer en del mellan svenska åsikter gentemot det kurdiska stenåldersättet att tänka.
Özz vill vara en Stolt Kurd i Sverige. Mycket bättre att hela Özz-klanen är stolta i sitt Kurdistan. Här vill vi inte ha dem!!
Citera
2019-05-23, 23:05
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Jag tillhör dem som röstade för att medianox skulle tilldelas Flashback Awards för sin insats i denna tråd.

Det är möjligt för alla i hela landet (och världen) att rekvirera alla handlingar och sätta sig in i allt man vill förstå. Men den möjligheten är teoretisk då det för alla enskilda fall krävs fysisk närvaro för att med egna ögon se och höra vad som hänt och händer, vad som gjorts och görs. Det är få som har den allomfattande möjligheten som kräver tid, engagemang och tryggad försörjning.

Vi har alla skilda bevekelsegrunder för våra intressen och mitt är i detta fall dessa inbetalningar till terroristen Akilovs bankkonto. 74 + 10 tkr SEK inbetalt av familjemedlemmar till en "kändis", en advokat och hennes make/sambo. Kändisen är Özz Nüjen och han står på scen och framträder i TV, med tydlig vänstervriden komik, där han är mycket kritisk mot dem som inte tycker som han. Som vänsterman talar han på scen och i TV t.ex. mycket illa om människor som inte betalar skatt på helt korrekt vis, som är höginkomsttagare och smiter från skatt, som inte stödjer kurderna eller vilka det nu är han själv stödjer. Finansierar han terror? Har han sina talanger i korruptionskonst som har hittat sina medspelare på Gotland?

Extremt intressant tycker jag det är att Özz syster Debbie Nüjen i Sverige är högutbildad och höginkomsttagare och ledamot i Svenska Advokatsamfundet. Hon är väl ingen advokat med Stjärnstatus, men försörjer sig tydligen väl på migrationsfall. Men så korkad kan hon väl inte vara att hon samäger fastigheter med sin bror och kallar detta "sommarstuga" ?! Av det vi fått veta om Advokatssamfundets hantering av disciplinärendet mot henne så verkar hon väldigt politiskt samspelt med avgående genereralsekreteraren (Ramberg) i förbundet, som under sken av att verka för rättssäkerhet motarbetar svenska SÄPOs och migrationsverkets försök att hantera rikets säkerhet. För mig innebär det hög risk för korruption och därtill på en hög nivå i samhället. I samspel med regionpolitiker på Gotland!

Så lätt att smälta ut i konspiratoriska tankar och bli förvillad av dem. Medianox har varit en räddare i nöden i dessa frågor och envist hängt kvar vid det ursprungliga ämnet för tråden. Vi har sett några utsvävande "bråk" där något slags "förvillare" brutit in i tråden och försökt ändra ämnet. Angreppen på medianox har varit sanslösa ibland. Precis som nu av Sizz67, som anklagar medianox för lögner och för angrepp på andra tråddeltagare.

Men ämnet handlar inte om medianox är en lögnare eller om han angriper andra tråddeltagare! Ämnet handlar om Nüjens pengar till en dömd terrorist och de svarta arbetena på Gotland där Nüjens skulle bygga upp ett migrantboende. Eller något. Den som vill diskutera medianox grad av pålitlighet och sociala kompetens startar själva en tråd om det. Nu väntar vi andra på protokoll och beslut från inspektionen av byggnadsnämnden. Jag väntar beslut från Skatteverket. Jag väntar på beslut från Ekobrottsmyndigheten. Jag väntar på beslut från Svenska Advokatsamfundet, som behöver avpolitiseras enligt min bedömning.

Så kan du berätta för mig vad medianox fått uträttat?
Förutom allt han bromsat genom sin låtsaspolemik med andra så märks inga framsteg i tråden.0
Citera
2019-05-24, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Förutom allt han bromsat genom sin låtsaspolemik med andra så märks inga framsteg i tråden.0

Viktigast är att medianox pedagogiskt har knutit an de olika problemen till konkreta möjligheter att lösa dem. medianox har identifierat problemen och satt juridiska benämningar och tekniker på dem. Väldigt många av oss andra som inte är jurister eller har polisiär erfarenhet förfasas eller exploderar eller något annat när man inte vet hur man ska hantera uppgiften i FUP:en. För allmänheten vet bara att det är olagligt.

medianox har varit en kreativ och tålmodig pedagog för oss här på FB, för medianox måste som andra människor förfasats, exploderat eller något annat över hur de där pengarna (84,5 tkr) inbetalats "för arbete på Gotland" från Nüjens till terroristen Akilov.

Sen vet jag inte vad du avser med ditt påstående om 'låtsaspolemik' och 'brist på framsteg i tråden'. Nu väntar alla på protokollen från byggnadsnämndens inspektion av de tre Nüjenska byggnationerna på Gotland. Jag har naturligtvis noterat att någon tråddeltagare försatt sig i en märklig "grälsituation" med medianox och förlängt tråden till över 800 sidor. Jag övergick då till att bara läsa de inlägg som jag bedömde som konstruktiva och ledande till det jag vill se: En rättslig prövning. Några få tråd-deltagare verkar ha dykt upp på senare tid i liknande HM-syfte. Men jag fortsätter vänta på protokollet från byggnadsnämnden. Och beslut från Skatteverket, för det här med 84,5 tkr för arbete på Gotland kräver revision om Nüjens ska bemötas som alla andra företagare i vårt avlånga land.
Citera
2019-05-24, 09:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Det är väl knappast "i tråden" som man kan mäta framsteg. Medianox har bevisligen sammanställt ett antal fakta som kommit fram i tråden, han har skickat in ett antal anmälningar till olika instanser.

Sen har det ältats fram & tillbaka huruvida det bifogats eller länkats till bilder, om anmälningar skickats 3 dagar innan eller efter vad som sagts osv. Men det påverkar inte det faktum att han faktiskt har gjort något. Vad har du själv gjort?
Citera
2019-05-24, 09:08
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Viktigast är att medianox pedagogiskt har knutit an de olika problemen till konkreta möjligheter att lösa dem. medianox har identifierat problemen och satt juridiska benämningar och tekniker på dem. Väldigt många av oss andra som inte är jurister eller har polisiär erfarenhet förfasas eller exploderar eller något annat när man inte vet hur man ska hantera uppgiften i FUP:en. För allmänheten vet bara att det är olagligt.

medianox har varit en kreativ och tålmodig pedagog för oss här på FB, för medianox måste som andra människor förfasats, exploderat eller något annat över hur de där pengarna (84,5 tkr) inbetalats "för arbete på Gotland" från Nüjens till terroristen Akilov.

Sen vet jag inte vad du avser med ditt påstående om 'låtsaspolemik' och 'brist på framsteg i tråden'. Nu väntar alla på protokollen från byggnadsnämndens inspektion av de tre Nüjenska byggnationerna på Gotland. Jag har naturligtvis noterat att någon tråddeltagare försatt sig i en märklig "grälsituation" med medianox och förlängt tråden till över 800 sidor. Jag övergick då till att bara läsa de inlägg som jag bedömde som konstruktiva och ledande till det jag vill se: En rättslig prövning. Några få tråd-deltagare verkar ha dykt upp på senare tid i liknande HM-syfte. Men jag fortsätter vänta på protokollet från byggnadsnämnden. Och beslut från Skatteverket, för det här med 84,5 tkr för arbete på Gotland kräver revision om Nüjens ska bemötas som alla andra företagare i vårt avlånga land.

Väl talat.

Özz verkar ha en flytande ekonomisk gräns mellan Özz privat och Özz företag. Om SKV inte rätar ut frågetecknen så är det egendomligt. Svågern RD verkar agera målvakt, vilket är klart suspekt när han är VD på något företag kopplat till Telia!! Hur Debbie som är advokat kan slira så på det juridiska privat är häpnadsväckande med tanke på att hon till stor del förefaller livnära sig på skattemedel. Jag återkommer ännu en gång att det borde väcka frågor hos myndigheterna att Debbie arbetar med asylsökande OCH anlitar dem svart för att utföra arbete på hennes privata sommarbostad. Att en av dessa svartarbetande asylsökande skulle komma att bli en av Sveriges värsta terrorister är sprängstoff.

Vad ska vanliga svenska skattebetalare tro? Att myndigheterna väljer att titta bort när en invandrarfamilj som tjänar flera miljoner om året på skattebetalarnas pengar, utnyttjar utsatta asylsökande och illegala samt med svarta pengar finansierar en terrorist. Det håller inte i längden att välja att inte utreda och informera allmänheten om hur det ligger till. Rambergs "utredning" var ingen utredning utan en skademinimering. Den väcker snarare ännu mer frågor.
Citera
2019-05-24, 10:44
Medlem
Miljö- och byggnämnden har i möte i veckan beslutat om byggsanktionsavgift på 1,4 milj för en camping som byggt några stugor utan bygglov och startbesked. Ärendet påbörjades i höstas.

Kan kanske ses som en jämförelse till det pågående ärende som diskuteras i denna tråd...

https://helagotland.se/ekonomi/camping-kan-straffas-med-miljonbelopp-15538824.aspx

(För övrigt är Mamoste ännu kvar i Villa Zetterling, han kanske låtsas bo där permanent nu?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in