Citat:
Nej han har inte påstått att han länkat utan: "Till anmälan bifogade min son ett 20-tal foton, som han hämtat från Nujens annonser på HomeAways respektive Airbnbs hemsidor." (Hämtat ur ett inlägg som han skrev för några dagar sedan).
Det där var ju en ren lögn och han har hela hösten och vintern dessförinnan hävdat att det är helt onödigt att sända in konkreta bevis, tex i form av bilder, i en anmälan.
För övrigt är det just Medianox som angripit andra tråddeltagare, i synnerhet sådana som velat göra olika saker själva tex kontakta journalister eller göra anmälningar på egen hand. Det är just det alla gräl handlat om kring Medianox: Han skall göra dem och HAN gör dem rätt.
Ser man dessa ytterst taffliga och osakliga anmälningar Medianox sänt in så förstår man om inte annat att den som kallar sig advokat och sänder in dem uppenbart ljuger med sin yrkestitel.
Det är enkelt att som jag gjort hämta ut handlingar från kommuner. Man riskerar dessutom inte sin integritet liksom man inte gör när man hämtar ut handlingar från andra ställen tex domstolar osv
Det där var ju en ren lögn och han har hela hösten och vintern dessförinnan hävdat att det är helt onödigt att sända in konkreta bevis, tex i form av bilder, i en anmälan.
För övrigt är det just Medianox som angripit andra tråddeltagare, i synnerhet sådana som velat göra olika saker själva tex kontakta journalister eller göra anmälningar på egen hand. Det är just det alla gräl handlat om kring Medianox: Han skall göra dem och HAN gör dem rätt.
Ser man dessa ytterst taffliga och osakliga anmälningar Medianox sänt in så förstår man om inte annat att den som kallar sig advokat och sänder in dem uppenbart ljuger med sin yrkestitel.
Det är enkelt att som jag gjort hämta ut handlingar från kommuner. Man riskerar dessutom inte sin integritet liksom man inte gör när man hämtar ut handlingar från andra ställen tex domstolar osv
Jag tillhör dem som röstade för att medianox skulle tilldelas Flashback Awards för sin insats i denna tråd.
Det är möjligt för alla i hela landet (och världen) att rekvirera alla handlingar och sätta sig in i allt man vill förstå. Men den möjligheten är teoretisk då det för alla enskilda fall krävs fysisk närvaro för att med egna ögon se och höra vad som hänt och händer, vad som gjorts och görs. Det är få som har den allomfattande möjligheten som kräver tid, engagemang och tryggad försörjning.
Vi har alla skilda bevekelsegrunder för våra intressen och mitt är i detta fall dessa inbetalningar till terroristen Akilovs bankkonto. 74 + 10 tkr SEK inbetalt av familjemedlemmar till en "kändis", en advokat och hennes make/sambo. Kändisen är Özz Nüjen och han står på scen och framträder i TV, med tydlig vänstervriden komik, där han är mycket kritisk mot dem som inte tycker som han. Som vänsterman talar han på scen och i TV t.ex. mycket illa om människor som inte betalar skatt på helt korrekt vis, som är höginkomsttagare och smiter från skatt, som inte stödjer kurderna eller vilka det nu är han själv stödjer. Finansierar han terror? Har han sina talanger i korruptionskonst som har hittat sina medspelare på Gotland?
Extremt intressant tycker jag det är att Özz syster Debbie Nüjen i Sverige är högutbildad och höginkomsttagare och ledamot i Svenska Advokatsamfundet. Hon är väl ingen advokat med Stjärnstatus, men försörjer sig tydligen väl på migrationsfall. Men så korkad kan hon väl inte vara att hon samäger fastigheter med sin bror och kallar detta "sommarstuga" ?! Av det vi fått veta om Advokatssamfundets hantering av disciplinärendet mot henne så verkar hon väldigt politiskt samspelt med avgående genereralsekreteraren (Ramberg) i förbundet, som under sken av att verka för rättssäkerhet motarbetar svenska SÄPOs och migrationsverkets försök att hantera rikets säkerhet. För mig innebär det hög risk för korruption och därtill på en hög nivå i samhället. I samspel med regionpolitiker på Gotland!
Så lätt att smälta ut i konspiratoriska tankar och bli förvillad av dem. Medianox har varit en räddare i nöden i dessa frågor och envist hängt kvar vid det ursprungliga ämnet för tråden. Vi har sett några utsvävande "bråk" där något slags "förvillare" brutit in i tråden och försökt ändra ämnet. Angreppen på medianox har varit sanslösa ibland. Precis som nu av Sizz67, som anklagar medianox för lögner och för angrepp på andra tråddeltagare.
Men ämnet handlar inte om medianox är en lögnare eller om han angriper andra tråddeltagare! Ämnet handlar om Nüjens pengar till en dömd terrorist och de svarta arbetena på Gotland där Nüjens skulle bygga upp ett migrantboende. Eller något. Den som vill diskutera medianox grad av pålitlighet och sociala kompetens startar själva en tråd om det. Nu väntar vi andra på protokoll och beslut från inspektionen av byggnadsnämnden. Jag väntar beslut från Skatteverket. Jag väntar på beslut från Ekobrottsmyndigheten. Jag väntar på beslut från Svenska Advokatsamfundet, som behöver avpolitiseras enligt min bedömning.