Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-27, 09:04
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Någon som har ett bra namn till Youtube-arkivet?

Fastighetsturken, svartbyggeturken, sminkturken, svågerturken?

COLATURKEN
Citera
2018-04-27, 09:07
Medlem
Är det ingen som undrar hur dessa två herrar känner varandra? (özz,Akilov) Vad heter firman som har jobbat på hans hus? Har polisen kollat upp deras bekantskap? Özz måste tro att hela svenska folket är totalt dumma. När jag såg detta program UG trodde jag dom utfrågade en utvecklingsstörd person(özz).
Citera
2018-04-27, 09:08
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Ja, var ska jag börja?

Kan ju börja med detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Sagt det tidigare men säger det igen: Tror inte att UG kommer att såga Özz, utan snarare ge honom upprättelse. Det är trots allt gammelmedia vi pratar om. Har inte JJ mer eller mindre manövrerats ut av henvänstern? Har extremt svårt att se SVT kasta Özz till hundarna. Özz som varit fanbärare och maskot för den fina och varma massinvandringspropagandan i alla år. Journalisterna älskar honom.

Ingen skulle bli gladare än jag om jag hade fel dock...

Ok, här kommer det: Jag hade fel. Janne Josefsson, tag emot min ödmjuka ursäkt. Det här var ju helt fantastiskt.

Och som en bonus, en extra present som man inte ens kunde fantisera ihop för att önska sig ens i sin vildaste fantasi:

Sverigehataren och terroristfinansiären lägger själv ut en video för att "rentvå sig"

Ja jävlar

Vilken utsökt idioti och dårskap från Özz

Måste erkänna att jag först blev lite nervig när jag gick in i den här tråden igår och såg att intervjun bara upptagit en kort tid av själva programmet UG. "Jäklar", tänkte jag, "de sumpade det". Men nej. Vilken underbar fröjd det varit att läsa den massiva mängden sidor som kommit till de senaste två dagarna. Tack Flashback!

Fantastiskt också att läsa kommentarer på Özz Twitter. Bergskurden är rökt. En liten ynka procent försöker göra damage control (ungefär så många procent som röstar på F! gissar jag). #jagärhär och liknande sverigefiender rycker ut för att försvara terroristfinansiären men de har inte chans. Härliga tider, strålande tider

Lars Ohly och Loan Sundman har ryckt ut för att försvara skattefifflet och svartarbetet. Precis de personer man vill ha vid sin sida när det stormar omkring en, eller hur?

Måste erkänna att jag inte tittat på Özz video än, känner att jag måste stålsätta mig. Har dock sett lite stillbilder och han ser ut som en total galning med stirrande ögon, märkligt obehagligt leende och som kronan på verket har han valt en tröja som gör att man tror att han söker en roll som statist i Star Trek. Jisses!

Jag trodde aldrig att det skulle hända, men det verkar faktiskt vara så att hans karriär är över. Det här kommer han inte kunna hämta upp. Han är rökt. Det kanske kommer att plana ut lite under något halvår eller år, men han kommer aldrig mer att kunna stå på en scen som förr och lyssna på publikens ansträngda fejkskratt. Kanske kommer han att kunna göra något enstaka källargig på något politiskt lokalmöte med 7-8 skitnödiga miljöpartister i publiken men hur länge orkar han hålla på så?

Nej fan Özz, du är slut.

Bara för att jag är en så varm humanist och människovän så ska jag, trots den vidriga terrorfinansieringen, generöst bjussa Özz på ett gratistips.

Här kommer det:

Özz, åk hem.

Senast redigerad av Nordanvindarna 2018-04-27 kl. 09:15.
Citera
2018-04-27, 09:09
Medlem
Ska först säga att jag inte är någon klassisk FB:are, många i politik skulle säkert tycka jag är extremt PK i mina åsikter.

Men faaaaan vilket konstigt beteende av Özz. Konstigt att ställa upp på intervju och skjuta fram den typ två månader, och sen bara avbryta, upprepa och bete sig som ett svin, och beskylla Janne för saker.

Är det inte ganska uppenbart att man vill fråga 1 av 3 husägare?

Han måste väl liksom ha okejat renoveringen?

Hoppas Skatteverket sätter åt dem för skattesmitning.

Extremt konstigt beteende. Kanske bara en försvarsmekanism av Guds nåde som kickar in, kanske att han inte vill åka dit för Skattesmitning, kanske nåt annat...

Att han laddar upp klippet oredigerat själv där han tror att han "vinner" säger ju lite om hans grandiosa självbild.
Citera
2018-04-27, 09:12
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
”Lex Nujen”.

En perfekt sammanfattning av den här soppans juridiska aspekter. Undantagsfall gäller, rör inte vårt skyltfönster!
Citera
2018-04-27, 09:14
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliko9
Är det ingen som undrar hur dessa två herrar känner varandra? (özz,Akilov) Vad heter firman som har jobbat på hans hus? Har polisen kollat upp deras bekantskap? Özz måste tro att hela svenska folket är totalt dumma. När jag såg detta program UG trodde jag dom utfrågade en utvecklingsstörd person(özz).

Det finns inget som bevisar det motsatta.
Citera
2018-04-27, 09:15
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ja, var ska jag börja?

Kan ju börja med detta:

Ok, här kommer det: Jag hade fel. Janne Josefsson, tag emot min ödmjuka ursäkt. Det här var ju helt fantastiskt.

Och som en bonus, en extra present som man inte ens kunde fantisera ihop för att önska sig:

Sverigehataren och terroristfinansiären lägger själv ut en video för att "rentvå sig"

Ja jävlar

Vilken utsökt idioti och dårskap från Özz

Måste erkänna att jag först blev lite nervig när jag gick in i den här tråden igår och såg att intervjun bara upptagit en kort tid av själva programmet UG. "Jäklar", tänkte jag, "de sumpade det". Men nej. Vilken underbar fröjd det varit att läsa den massiva mängden sidor som kommit till de senaste två dagarna. Tack Flashback!

Fantastiskt också att läsa kommentarer på Özz Twitter. Bergskurden är rökt. En liten ynka procent försöker göra damage control (ungefär så många procent som röstar på F! gissar jag). #jagärhär och liknande sverigefiender rycker ut för att försvara terroristfinansiären men de har inte chans. Härliga tider, strålande tider

Lars Ohly och Loan Sundman har ryckt ut för att försvara skattefifflet och svartarbetet. Precis de personer man vill ha vid sin sida när det stormar omkring en, eller hur?

Måste erkänna att jag inte tittat på Özz video än, känner att jag måste stålsätta mig. Har dock sett lite stillbilder och han ser ut som en total galning med stirrande ögon, märkligt obehagligt leende och som kronan på verket har han valt en tröja som gör att man tror att han söker en roll som statist i Star Trek. Jisses!

Jag trodde aldrig att det skulle hända, men det verkar faktiskt vara så att hans karriär är över. Det här kommer han inte kunna hämta upp. Han är rökt. Det kanske kommer att plana ut lite under något halvår eller år, men han kommer aldrig mer att kunna stå på en scen som förr och lyssna på publikens ansträngda fejkskratt. Kanske kommer han att kunna göra något enstaka källargig på något politiskt lokalmöte med 7-8 skitnödiga miljöpartister i publiken men hur länge orkar han hålla på så?

Nej fan Özz, du är slut.

Bara för att jag är en så varm humanist och människovän så ska jag, trots den vidriga terrorfinansieringen, generöst bjussa Özz på ett gratistips.

Här kommer det:

Özz, åk hem.

Fan va bra!
Citera
2018-04-27, 09:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliko9

Han tror väl att svenskarna, som han hatar, är lika dumma som han själv. Han la ju själv upp videon på Youtube triumfatoriskt som att den bevisade att han har rätt.

Kan det vara så att han trodde att folks misstro mot media skulle spela honom i händerna?
Citera
2018-04-27, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag har bott och arbetat utomlands och jag skötte mig som en representant för Sverige.
Visade att jag var en ambassadör för mitt land och kritiserade aldrig hur de löste saker.
Och jag pratade aldrig svenska högt och ljudligt i min mobil så alla i min omgivning kunde höra det och störas av det. Nu för tiden så kan man inte ens handla mat utan at det går runt folk och skrikpratar i sina mobiler på en massa språk. Såg något program på TV där polisen stoppade folk för kontroller, de fick svar på rinkebysvenska som var så oartiga mot polisen!! Fy fan!
När jag blir stoppad av polisen så är jag artig då de sköter sitt jobb.

Samma här. Jag valde också att inte uttala mig i ländernas inrikes/utrikes politiska frågor eller politiker annat än i generella termer tex för lägre skatter.
Citera
2018-04-27, 09:23
Medlem
Soterns avatar
Oavsett om man är skyldig eller oskyldig tjänar man alltid på att ha en ödmjuk inställning. Men ordet ödmjuk finns nog inte i hans vokabulär. Knappast hövlighet heller.
Citera
2018-04-27, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Egentligen håller jag med Uzz Nöjen i sak. Det går inte bevisa att han hade något med det att göra. Hans förklaring är åtminstone hyfsat trovärdig. Kanske ljuger han, kanske inte. Men han kan mycket väl tala sanning och jag tror inte han kommer bli dömd för det. Hade det inte varit för att han är Uzz Nöjen så hade inte JJ gått efter honom. Svartarbete sker överallt.

Han borde ha agerat "svenskt" i intervjun helt enkelt. Beklaga, säga att han fördömer det hela, att han inte visste något.

Kaxig-blatte attityden funkar inte bland svenskar. Uzz tjänar sina pengar på att skämta om svenskar, för svenskar. Dumt av honom att framställa sig som en pajas.

- I ursprunget lär han inte ha kännedomen han håller ju på med helt andra grejjer, däremot såklart har han pratat med svågern när det skrevs om det här. När UG här av sig väljer han först fullt naturligt passivitet det är allmänt känt att de vinklar saker om än sätter fullträffar emellanåt. Dilemmat blir ju svågern hur låter jag bli att sänka honom? Tycker valet att av lösning inte blev bra, han borde ha nöjt sig med ett kort pressmeddelande och litat på tidens tand. Svågern väljer nu tystnaden och det enda som vunnits är vinkeln om jakten på barnen för info. OM UG varit oskyldiga på punkten hade de visat upp samtalslistorna, de la även strategiskt det i början av programmet i en bisats.

- Korkat av svågern och inte så lyckat av Özz heller som gav sina haters en yta att blåsa upp saker på
Citera
2018-04-27, 09:38
Medlem
hashs avatar
Även om Uzz Nöjen nu skulle vara oskyldig, så har han inte gjort något för att rätta till problemet.
Utebliven skatt för svartjobb har han inte vart intresserad av att justera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in