Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-18, 10:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sizz67
PS Vet du förresten att Medianox anmälningar inte innehåller några som helst bilder på "olovliga byggåtgärder" som han på senare tid lögnaktigt påstått här i tråden. DS
Hur vet du det?

Var har han skrivit om "bilder" i sina anmälningar?
Citera
2019-05-18, 11:00
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Är du säker? Jag tvivlar...

Jo, jag kan mycket väl ha fel. I alla delar reder jag inte ut den här soppan. Och det är jag nog inte ensam om. Anlitande av svart arbetskraft är inte min bästa gren.
Citera
2019-05-18, 11:05
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Varför sitter du och skriver att du skall "nita" när du inte tänker göra det?

Varför sitter du och skriver att ni skall samlas utanför fastigheten när du inte tänker göra det?

Helt djävla onödigt i vilket fall!

Hoppas inspektionen genomfördes och jag tror trots allt det.

Varför tror du att jag ska svara på dina frågor? Du svarar ju inte på mina eller några andras. Du är helt omöjlig, din lilla svamliga trollgubbe.
Citera
2019-05-18, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hur vet du det?

Var har han skrivit om "bilder" i sina anmälningar?

För att jag hämtade ut anmälningarna medianox gjort från region gotlands registratur igår fredag och där fanns absolut inga sådana bilder.

Han har skrivit om att en massa bilder som visade olovligt byggande på Nujjens fastigheter var bifogade anmälningarna i sina inlägg i tråden senast för några dagar sedan.

Han ljög rätt och slätt.

Redigering "Du ljuger om de till kommunen insända bilderna. Till anmälan bifogade min son ett 20-tal foton, som han hämtat från Nujens annonser på HomeAways respektive Airbnbs hemsidor." Ut ett några dagar gammalt inlägg från Medianox. Det där har han hävdat sedan det blev bekant att en inspektion nu skulle göras.
Senast redigerad av Sizz67 2019-05-18 kl. 14:36.
Citera
2019-05-18, 14:33
Medlem
Vad det verkar så var Mamoste Nujen och Rickard Damm där. Om något hände i torsdags.

Om man spekulerar vad som hänt så inställer sig följande frågor.

Varför var Mamoste Nujen där?

Min teori är att försöka se ut som en invandrare som nu bor där. Och att det därför inte är en uthyrningslokal. Något annat?

Rickard Damm, varför var han där?

Min teori är att han ska ha försökt prata bort att man inte har bygglov, i ett försök att kunna få det i efterhand godkänt och om man då måste betala något böter eller liknande så kommer de undan bra med det. Jag tror de är nöjda med det i så fall.

För den fastighet som ägs (ägdes) av Özz Nujens bolag, som svågern har fixat på ett eller annat sätt, som Özz Nujen sa i intervjun med Janne Josefsson att "han har ingen insyn" och att han "inte har med det där att göra" är ett problem om myndigheter tar itu med det. Det verkar de ju i och för sig inte göra men hoppet är det sista man överger.

För just bolagets fastighetsägande som byggts om olovligt och bekostats av någon annan än Özz Nujen och även materialet har betalats av någon annan kan ju inte Özz Nujen säga "inte ha att göra med". Han har i allra högsta grad med det att göra.

Har de andra tre fastigheterna byggts om på samma sätt så står det väl ägarna fritt att betala material själva och bygga om själva. Fast det är svårt att tro att Rickard Damm haft tid och kunskap att just utföra det praktiska. Sen att de fastigheterna saknar tillstånd att förändra användandet av fastigheten till att hyra ut vet jag inte hur det fungerar. Vad jag har förstått så får man inte göra så men jag vet inte vad det innebär mer exakt.

Tror ni andra att det är så det har gått till? Har Mamoste Nujen och Rickard Damm haft något annat för sig kring torsdagens träff, om den nu inträffat, tror ni?
Citera
2019-05-18, 14:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
För att jag hämtade ut anmälningarna medianox gjort från region gotlands registratur igår fredag och där fanns absolut inga sådana bilder.

Han har skrivit om att en massa bilder som visade olovligt byggande på Nujjens fastigheter var bifogade anmälningarna i sina inlägg i tråden senast för några dagar sedan.

Han ljög rätt och slätt.
Vilka inlägg då?
Citera
2019-05-18, 14:46
Medlem
Citat:
Vilka inlägg då?

Jag gick tillbaka några sidor här och lade in ett citat i förra inlägget. Inga svårigheter att hitta fler om du så önskar.

Det där har en ganska stor betydelse.

Vill du ha medianox anmälningar på fil kan du få dem.

De var intressanta att se även på många andra sätt.
Citera
2019-05-18, 14:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag gick tillbaka några sidor här och lade in ett citat i förra inlägget. Inga svårigheter att hitta fler om du så önskar.

Det där har en ganska stor betydelse.

Vill du ha medianox anmälningar på fil kan du få dem.

De var intressanta att se även på många andra sätt.
Lägg upp dom på någon fildelnings-site.
Citera
2019-05-18, 21:40
Medlem
Citat:
Lägg upp dom på någon fildelnings-site.

Du är ju knappast intresserad.

Du har ju suttit och lyssnat andäktigt på medianox som hävdat att det är helt onödigt att ge konkreta bevis för att konkreta olovliga byggåtgärder utförts (tex i form av bilder) behövs i en anmälan för att bygghandläggare skall utöva tillsyn direkt på plats.

Sedan plötsligt för ett par veckor sedan när en sådan anmälan (med konkreta bildbevis och beskrivning av åtgärder) gjorts av en annan person och den givit upphov till beslut om inspektion på plats dagen efter började han i stället lögnaktigt påstå att detta (med konkreta bildbevis) hade han minsann gjort för länge sedan.
Citera
2019-05-19, 00:52
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina

Tror ni andra att det är så det har gått till? Har Mamoste Nujen och Rickard Damm haft något annat för sig kring torsdagens träff, om den nu inträffat, tror ni?

Vad jag tror är att Mamoste " städat" lite. Och är med fru plötsligt boende på adressen, Det här med alternativa adresser är ju som sagt det nya fusket. Ger möjlighet till bidrag osv. Bedrivs även av svenska namn, men lär vara mera frekvent hos dom med utländska.

Rickard var där som byggherre.

En allmän uppmaning: var inte så jävla naiva.
Citera
2019-05-19, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Vad jag tror är att Mamoste " städat" lite. Och är med fru plötsligt boende på adressen, Det här med alternativa adresser är ju som sagt det nya fusket. Ger möjlighet till bidrag osv. Bedrivs även av svenska namn, men lär vara mera frekvent hos dom med utländska.

Rickard var där som byggherre.

En allmän uppmaning: var inte så jävla naiva.

Ha ha bor båda föräldrarna Nujen på Gotland nu. De har ju varit skrivna på varsin adress tidigare.

Vilken fastighet gäller det? Är det den som Özz Nujens bolag ägde? För jag får för mig att det är värst med den för dem. För börjar någon peta i bolagen kanske en hel hundgård grävs fram. Vem vet?

Något är då jävligt skumt med deras beteende.

Follow the money!
Citera
2019-05-19, 08:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Du är ju knappast intresserad.

Du har ju suttit och lyssnat andäktigt på medianox som hävdat att det är helt onödigt att ge konkreta bevis för att konkreta olovliga byggåtgärder utförts (tex i form av bilder) behövs i en anmälan för att bygghandläggare skall utöva tillsyn direkt på plats.

Sedan plötsligt för ett par veckor sedan när en sådan anmälan (med konkreta bildbevis och beskrivning av åtgärder) gjorts av en annan person och den givit upphov till beslut om inspektion på plats dagen efter började han i stället lögnaktigt påstå att detta (med konkreta bildbevis) hade han minsann gjort för länge sedan.
Du har alltså inte dokumenten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in