Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-08, 09:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Helt ogenerat, de förstår inte ens att smyga med det - vilket visserligen inte behövts hittills, det kommer ju aldrig några konsekvenser. Samma med Debbie i någon intervju. "Jag ska hem till föräldrarna i Saltsjö Duvnäs".
Jag vill minnas att föräldrarna hela tiden varit skrivna på olika adresser. Även innan gubben "flyttade" till Gotland. Definitivt något skumrask bakom detta.
Citera
2019-10-09, 09:25
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag vill minnas att föräldrarna hela tiden varit skrivna på olika adresser. Även innan gubben "flyttade" till Gotland. Definitivt något skumrask bakom detta.

Det stämmer. Jag har länge drömt om när en journalist ska fråga den familjekära Özz hur det är att ha separerade föräldrar. Typ Malou.
Citera
2019-10-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Det stämmer. Jag har länge drömt om när en journalist ska fråga den familjekära Özz hur det är att ha separerade föräldrar. Typ Malou.

Dream on!

Det är nog vi här på Flashback som får reda ut detta. Enne m.fl. har ni någon uppdatering på om det lyser på kvällarna hemma hos Mamoste?
Citera
2019-10-12, 09:49
Medlem
Spenneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Dream on!

Det är nog vi här på Flashback som får reda ut detta. Enne m.fl. har ni någon uppdatering på om det lyser på kvällarna hemma hos Mamoste?

En gissning är att det lyser, men ingen är hemma...
Citera
2019-10-12, 15:17
Medlem
Automatisk utebelysning på huset går på när det blir mörkt. Inget lyse inne i huset. Ingen bil på plats. (Bor du där måste du ha bil). Ingen har synts till i huset på sistone. Så antingen är pensionären Mamoste ständigt på resande fot, eller så bor han regelmässigt någon annanstans... (Även Skolan och Teatern verkar vara övergivna vid denna tid på året).
Citera
2019-10-12, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Automatisk utebelysning på huset går på när det blir mörkt. Inget lyse inne i huset. Ingen bil på plats. (Bor du där måste du ha bil). Ingen har synts till i huset på sistone. Så antingen är pensionären Mamoste ständigt på resande fot, eller så bor han regelmässigt någon annanstans... (Även Skolan och Teatern verkar vara övergivna vid denna tid på året).

Då har de inte KNX utan enbart timerstyrd belysning.

Är Mamoste fortfarande gift?

Modern till Özz bor väl fortfarande på fastlandet eller?
Citera
2019-10-12, 17:41
Medlem
zurfarns avatar
Lite roligt faktiskt, uppsnappat från Merinfo:

Folkbokföringsadress

Zinet Nujen
c/o Zinet Nujen
Värmdövägen 214
131 42 Nacka

Özz morsa, alltså. Kan man bo "care of" hos sig själv? Nåt nytt knep jag inte känner till?

Det bor för övrigt 5 personer i villan. Özz, förstås. Men också två medelålders systrar med reklamfotoverksamhet, baserat i Skåne.
Senast redigerad av zurfarn 2019-10-12 kl. 17:48.
Citera
2019-10-12, 18:12
Medlem
Der kan jo være fejl (eller "fejl") på el, vand, varme eller afløb.

Fam Nujen er i stabsläge på Värmdövägen.
Citera
2019-10-12, 19:01
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Lite roligt faktiskt, uppsnappat från Merinfo:

Folkbokföringsadress

Zin*t Nuj*n
c/o Zin*t Nuj*n
Värmdövägen 21*
131 42 Nacka

Özz morsa, alltså. Kan man bo "care of" hos sig själv? Nåt nytt knep jag inte känner till?

Det bor för övrigt 5 personer i villan. Özz, förstås. Men också två medelålders systrar med reklamfotoverksamhet, baserat i Skåne.
Mycket märkligt ställe att ha en c/o-adress på. Hur tänker de? Var finns pengarna i det där?
Citera
2019-10-12, 21:59
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Mycket märkligt ställe att ha en c/o-adress på. Hur tänker de? Var finns pengarna i det där?

Och varför bor man inneboende på den svårt trafikstörda 10-miljonersvillan i Nacka om man nu bedriver professionell och internationell verksamhet i en avlägsen fastighet på Simrishamnsvägen 47 på Österlen? Helt allena på den skånska myllan.

Mystiken tätnar.

Svar på din fråga: de kanske skrev fel. Det var väl Özz som skulle ha en C/O-adress? Han har ju sitt ena bolag skrivet där. Men det verkar, åtminstone av Google Street View, att han Özz istället bor på Värmdövägen 199? Skymtar jag inte en mörkblå racerbil där och en vit Merca?
Citera
2019-10-13, 00:20
Medlem
Citat:
Men det verkar, åtminstone av Google Street View, att han Özz istället bor på Värmdövägen 199? Skymtar jag inte en mörkblå racerbil där och en vit Merca?
199an är Debbie o Richards hus, özz kanske var på besök när google-bilen fotade? (möjligen har fotot uppdaterats nyligen). Mercan är den som Mamoste använder, han var tidigare skriven på den adressen. Özz ska enligt uppgift ha hemlig adress och bo i lägenhet i Stockholm.
Citera
2019-10-13, 00:40
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
199an är Debbie o Richards hus, özz kanske var på besök när google-bilen fotade? (möjligen har fotot uppdaterats nyligen). Mercan är den som Mamoste använder, han var tidigare skriven på den adressen. Özz ska enligt uppgift ha hemlig adress och bo i lägenhet i Stockholm.

Jo, jag vet. Fotot verkar vara från 2018.

Klart Özz har en skyddad adress, förvånar mig inte.

Men som vi konstaterat förut, den här klanen är väldigt kreativ när det gäller boende där man tillbringar dygnsvilan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in