2019-05-20, 23:18
Bannlyst
Han var full och fet och då händer sånt här inget konstigt med det. Hur många av er kommer fortsätta rösta på SD efter detta?
Citera
2019-05-20, 23:22
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Hur var det med att skärpa straffen för sexualbrott? Hur var det att invandrarna begår våldtäkter?
Men SD-män... schhhhh.
Han hade en bra förklaring o då var allt ok. Misstänker att Somalierna har bra förklaringar de med.
Lika inför lagen?
Menar du Lundgren begått ett sexualbrott? Det har jag inte hört något om. Har du en länk? För övrigt vad har Lundgrens tafs att göra med invandrares våldtäkter?
Citera
2019-05-20, 23:24
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Källa:
(FB) SD's Peter Lundgren tog kvinna på brösten

Men seriöst så det PL gjort hade kunnat ske inom varje parti. Men jag vågar påstå att andra partier inte hade hanterat det på samma sätt. Han hade om inte uteslutits så i alla fall petats från sina uppdrag.

De slappa attityden från SD:s ledning tror jag dock, i huvudsak, har stöd från partiets medlemmar och väljare.

Okej, så Peter Lundgren är alltså en väljargrupp? Även om han är lite "storvuxen" så vet jag inte riktigt om han kan tituleras "väljargrupp".

Det är möjligt att andra partier skulle ha agerat annorlunda, det är lite svårt att veta, men för det första får man fråga sig om de i sådana fall agerat annorlunda för att de har en så "hög moral" eller för att de är mer känsliga för medias påtryckningar, för det andra är frågan om de även agerat annorlunda när det gäller Winberg om det visat sig att någon inom deras parti spelat in privata samtal och sedan läckt dem till kvällspressen?
Citera
2019-05-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Ålder och utseende betyder inte allt.
Hanna W kan vara kvinnan ifråga.
Varför skulle inte HW stötta SD versionen om den är rätt?

Att den utsatta kvinnan påstås tycka att händelsen är utagerad kan man nog ta med en nypa salt. Hon är förmodligen i beroendeställning gentemot SD-topparna och kan ha pressats att lämna ett överslätande uttalande för att vara ”lojal mot partiet” och för att inte bli degraderad/utfryst.

Däremot tror jag inte att det är Hanna Wigh. Jag har mycket svårt att se att hon och Lundgren skulle ha umgåtts särskilt mycket privat. Han är ju bra mycket äldre och ”out of her league”.

Lundgrens påstående om att de varit på gemensam semester tillsammans med sina respektive efter tafs-incidenten som tecken på att det hela var odramatiskt och utagerat ger jag inte mycket för. Resan var beställd innan, och skedde bara ett par veckor efter, övergreppet. Det är knappast ett tecken på försoning. Det hade varit en annan sak om resan beställts EFTER (och trots) tafsandet.
Citera
2019-05-20, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det kan mycket väl vara Hanna Wigh. Hon har väl en sån där gnällig dialekt vill jag minnas och man hör på bandet att det är en kvinna med en gnällig dialekt.
Tveksamt att det skulle vara Wigh eftersom

1. Hon är utesluten
2. Hon har redan påstått sig vara utsatt för sexuellt övergrepp, och i det fallet rörde det sig om Bylund, inte Peter
3. Hon avskyr Sverigedemokraterna och skulle aldrig gå med på att göra en gemensam presskonferens för att dementera detta.

Jag tror att detta rör sig om en tjänsteman i EU-parlamentet.
Citera
2019-05-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Pratar du om Eskil Erlandsson?
Eller har ni "glömt" honom? Passande att Annie Lööf ryter till nu hycklande kärring.
Det passade Lööfskan så länge det vankades dans:

https://www.youtube.com/watch?v=QHIid2GjY5A&t=17s
Citera
2019-05-20, 23:30
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Är inte det högst tveksamt? Dels tycker jag att det låter som en äldre kvinna än HW, även om det kan vara svårt att avgöra när rösten är förvrängd, men utöver det så var väl HW ute ur bilden redan när detta ska ha skett?

Citat:
Ursprungligen postat av FemKiloGuld
Tveksamt att det skulle vara Wigh eftersom

1. Hon är utesluten
2. Hon har redan påstått sig vara utsatt för sexuellt övergrepp, och i det fallet rörde det sig om Bylund, inte Peter
3. Hon avskyr Sverigedemokraterna och skulle aldrig gå med på att göra en gemensam presskonferens för att dementera detta.

Jag tror att detta rör sig om en tjänsteman i EU-parlamentet.

Hur många kvinnor med gnällig dialekt finns det i SD?
Citera
2019-05-20, 23:30
Medlem
Kort och intensivt drev. Men redan nu förlorar det kraft eftersom händelsen är överspelad för länge sedan och Lundgren är inte anmäld för något brott. Helt dött.

Det som var ovanligt här är att SD hann ut innan Baas, oskickligt av Baas. En sådan osannolik historia om en mobiltelefon som försvann men kom i "rätta händer".

Borde inte SD på något sätt agera mot Expressen, på vilket sätt inspelningar får användas, vad är tillåtet. Detta borde prövas.
Jag börjar bli fientlig till massmedia.
Men två viktiga saker är att SD blev av med den falska kärringen och att drevet förlorade kraft så fort.
Citera
2019-05-20, 23:32
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Källa:
(FB) SD's Peter Lundgren tog kvinna på brösten

Men seriöst så det PL gjort hade kunnat ske inom varje parti. Men jag vågar påstå att andra partier inte hade hanterat det på samma sätt. Han hade om inte uteslutits så i alla fall petats från sina uppdrag.

De slappa attityden från SD:s ledning tror jag dock, i huvudsak, har stöd från partiets medlemmar och väljare.

Har du glömt Lars Ohly? Han var partiledare och förgrep sig på kvinnor, vilket visade sig under metoo.
Citera
2019-05-20, 23:34
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Vad spelar det för roll? Han har fortfarande kladdat.
Javisst men offret har ju förlåtit gärningen och de umgås numera parvis med sina respektive och ingen har anmält någon.Om offret inte lider av detta varför ska vi?
Citera
2019-05-20, 23:36
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hur många kvinnor med gnällig dialekt finns det i SD?

Gissningsvis en hel del. SD är inte direkt ett litet parti längre. För övrigt så skulle jag gissa på att kvinnan i telefonsamtalet snarare talar värmländska eller något åt det håller.
Citera
2019-05-20, 23:36
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Trevligt att Expressen och Aftonbladet m.fl. hänger ut Lundgren som en sexualförbrytare utan att ha några bevis eller lyssnat på vad "brottsoffret" har att säga om saken.

Skulle tippa att dom kommer bli dömda i domstol som dom blev under me2 rörelsen, när dom hängde ut män till höger och vänster.

Ser nu att uthängning av Lundgren har helt försvunnit från Aftonbladet.

Ja AB verkar insett att Expressen inte hade någon substans i sina anklagelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in