2019-05-20, 23:04
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hörde Peter debattera tågtrafik idag. Han klagade på att det är bökigt att boka tågresor via SJ i Europa. Vad menar han egentligen? SJ kör för det första bara inrikes och deras bokningssystem borde han väl klara av? Så jävla omständigt är det inte.

Min slutsats är att både Winberg och Lundgren är imbeciller, men pga att Lundgren är en stor och bufflig karlakarl så klarar han sig undan med både tafsande, att supa som en omdömeslös tonåring, dåliga debatter och att vara en av europaparlamentet slöaste ledamot.

Dom sattes i EU-parlamentet för att dom var enkla att styra, hade arbetarbakgrund och ren historia. Inte för att dom var expert på tala. Dom ska ju bara trycka på en knapp.

SD borde istället ragga lite mer akademisk personal, men nackdelen med dom är att dom är väldigt avskärmade från verkligheten. Typ som Moderaterna är.

Så vad man än sätter på posten så blir det aldrig felfritt, som media försöker tro.
Citera
2019-05-20, 23:04
Medlem
pinger99s avatar
Förmodligen är jag nr 50 eller mer på den här "bollen", men om jag uppfattat det rätt:

Hon har vetat om detta i två år, haft en inspelning och inte informerat partiledningen skyndsamt?
Hon väljer att gå ut med det här i media när hon blir petad av andra anledningar?

Var lyckas SD hitta individer som H.W och K.W ?

(För egen del blir det #3 Weimers)
Citera
2019-05-20, 23:05
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Bland SD:s starkaste väljargrupp, dvs. lågutbildade män, typiskt från landsbygden och med en dålig kvinnosyn , så tror jag som du att det snarast är positivt. Men det SD är redan väldigt starka där. Nu vill man ju nå nya grupper, exempelvis kvinnor, och bland dessa är jag inte så säker på att rapporteringen ses som odelat positivt.

Visst gör man väl en VALU även inför EU-valet? Kan bli intressant i så fall att jämföra 2019 med 2014.

Trist att se hur du, som åtminstone brukar försöka hålla dig saklig i dina inlägg sjunker till den där nivån. Har du några källor som styrker att SD:s starkaste väljargrupp skulle ha en dålig kvinnosyn?
Citera
2019-05-20, 23:06
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Ändå vill de bli tagna på allvar. Jag förstår att merparten av SD:s väljare är män och jag förstår att kvinnor som Winberg inte får den respekt de förtjänar i partiet - så varför inte bara säga som det är.

SD är inte ett parti som alla andra. SD är ett parti där kvinnor inte har någon som helst inflytande alls.

Det låter som du beskriver islam!
Citera
2019-05-20, 23:09
Medlem
Knepigt läge för JÅ o SD.
Om Winberg har varit knepig och svårhanterlig men fikat efter topplatsen så kanske hon försökt med utpressning så här i 11:e timmen för att få en högre position .
Och SD kan inte slänga ut 2 på topp 5 på listan det skulle väl bli ett kraftigt ras.
Men samtidigt har det ju tafsats mot kvinnans vilja och med tanke på folkvett och metoo så borde det aldrig hänt.
Så hade Winberg larmat direkt kunde nog SD lyft ut Lundgren på studs eller i varje fall placerat honom i karantän tills nästa skandal.
Med en vecka kvar så är handlingsutrymme kraftigt begränsat.
Fast om dom lyft ut både Lundgren och Winberg och tagit förlusten i kommande EU-val så kanske ett sådant agerande hade varit vinnande på sikt.
Citera
2019-05-20, 23:10
Medlem
Det är ju inte principiellt fel att "larma om övergrepp". Men jag tror inte på Winberg när hon säger att hon larmade för att hon tyckte att det var oacceptabelt. Jag tror att hon ville sätta dit Lundgren av personliga skäl eller för sin egen karriärs skull. Det är klart att sådant väcker ont blod.

Lundgren och den drabbade kvinnan hade ju redan rett ut det. Och händelsen skedde under berusning så spärrarna släppte lite för Lundgren som ville lite för mycket, men slutade direkt när kvinnan sa ifrån. Inte som Ohly och Eskilsson som kontinuerligt gubbslemmade på jobbet.
Senast redigerad av Realism2000 2019-05-20 kl. 23:12.
Citera
2019-05-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han har tafsat på ett bröst i fyllan, inte tilltvingat sig något efter kvinnans motstånd
Han höll ju fast henne och tvingade sig på henne, så definitivt tilltvingat sig något efter motstånd.
Citera
2019-05-20, 23:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Har du läst transkriberingen i Aftonbladet? Kvinnan var rädd när det hände, hade stark ångest då han tydligen låste fast henne med benen före han attackerade brösten. Hon satt som i ett skruvstäd. Att SD sen mörkat detta är en annan fråga. Precis som Me too belyste handlar det om makt. Den som utnyttjar makten för att tafsa är i överordning. Och den som blir utsatt vågar inte vittna av rädsla för att trilla nedåt i karriären.

Men dom har ju rett ut problemet.
Citera
2019-05-20, 23:14
Avstängd
outback4s avatar
Typiskt ankdammen Sverige, mycket skrik för lite ull som kärringen så när hon klippte grisen.
Feministerna och sd-hatarna kan ta sig i arslet. I Thailand hade kvinnorna bönat Peter om att tafsa lite mer och längre ner.
Citera
2019-05-20, 23:14
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saengstolpe
Rent tidsmässigt, om det är 1.5 år sedan, så stämmer det väl in på Hanna Wigh. Hon lämnade Sverigedemokraterna den 25:e september 2017 efter att hon blivit utsatt för sexuella övergrepp av "en högt uppsatt riksdagskollega". Hanna Wigh var ju rätt högt upp i hierarkin i SD om jag inte minns fel.

Det kan mycket väl vara Hanna Wigh. Hon har väl en sån där gnällig dialekt vill jag minnas och man hör på bandet att det är en kvinna med en gnällig dialekt.
Citera
2019-05-20, 23:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Trist att se hur du, som åtminstone brukar försöka hålla dig saklig i dina inlägg sjunker till den där nivån. Har du några källor som styrker att SD:s starkaste väljargrupp skulle ha en dålig kvinnosyn?

Källa:
(FB) SD's Peter Lundgren tog kvinna på brösten

Men seriöst så det PL gjort hade kunnat ske inom varje parti. Men jag vågar påstå att andra partier inte hade hanterat det på samma sätt. Han hade om inte uteslutits så i alla fall petats från sina uppdrag.

De slappa attityden från SD:s ledning tror jag dock, i huvudsak, har stöd från partiets medlemmar och väljare.
Citera
2019-05-20, 23:17
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det kan mycket väl vara Hanna Wigh. Hon har väl en sån där gnällig dialekt vill jag minnas och man hör på bandet att det är en kvinna med en gnällig dialekt.

Är inte det högst tveksamt? Dels tycker jag att det låter som en äldre kvinna än HW, även om det kan vara svårt att avgöra när rösten är förvrängd, men utöver det så var väl HW ute ur bilden redan när detta ska ha skett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in