2019-05-21, 18:15
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ojsan. Deras respektive är tydligen av den tillåtande sorten. Kanske till och med tänder på det.

Ja, då är det ju lugnt på hemmafronten trots allt.
Vi kan nog förutsätta det blir andra bullar hemmavid när det nu polisanmälda förmodat sexuella ofredandet blivit offentligt.
Citera
2019-05-21, 18:15
Medlem
Stängde inte Partiet av Linus Bylund när drevet från Kalla Fakta gick? Vad jag minns, kan minnas fel, var han polisanmäld av Hanna Wigh.
Hm. Lite dubbla standarder, men i så fall kan ju alla skicka grattisbrev till Jessica Stegrud. Nu får raketen dra lasset. Nog inte planen. Hon skulle väl få en räksmörgås med handskalade räkor och inte en långtradarmacka med falukorv?
Citera
2019-05-21, 18:16
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Hade skandalen varit likvärdig om Kvinnan tagit på Peter Lundgrens bröst?
Citera
2019-05-21, 18:17
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Bara för att du känner dig kränkt så betyder det inte att du (i lagens mening) blivit kränkt.

Varför inte? Vem bestämmer om någon är kränkt eller inte? Det måste väl den som blir kränkt göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Bara för att du inte anmält ett brott så betyder det inte att du inte (i lagens mening) är ett brottsoffer. Hade kvinnan i det här fallet givit samtycke till PL:s närgångna hantering av henne så hade det inte varit ett brott. Men efter vad som framkommit har hon tvärtom känt sig panikslagen vid tillfället, och då kan hon mycket väl vara ett brottsoffer. Capice?

Ja men du måste ju förstå det praktiska i det här. Javisst, nu fanns tydligen en film som visar att hon känt sig "panikslagen", dock inte tillräckligt för att göra anmälan. Hade du pushat på detta, när liknande saker sker tusentals gånger varje dag att folk blir kränkta, när det inte finns "bevis"? Enligt lagen är dom ju brottsoffer....
Citera
2019-05-21, 18:18
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DukeOfEarl
Den vikta frågan är skall Sverige representeras av en tjock gubbe som tafsar på kvinnor när han är på fyllan?

Om han lyckas minska Sveriges andel av flyktingmottagande inom EU så får han vara hur tjock som helst.
Citera
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Notiser när folk blir skjutna och krigsrubriker för tafs. Och så har man mage att kalla vår mediakår för "neutral"...
Citera
Medlem
Winberg tyckte inte händelsen var så allvarlig så länge hon satt med makt, fint exempel på hur politiker är.

Måste vara någon vettigare än Lundgren som kan representera SD ute i Europa.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Jag tycker det är för jävligt att kvinnor blir tafsade på t.ex. festivalområden, under nyårsfirande, i badhus eller på fester. Men av tråden att döma har tydligen alla gjort detta, i vart fall på fester, och därför är detta uppenbarligen en skitsak. Framför allt om tafsandet har skett på fyllan. Märkligt taliban-land vi lever i.
Citera
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Tänk hur många rättsfall det är bara på EN nattklubb. Där rör män och kvinnor varandra HELA tiden, både medvetet och omedvetet. Man kan tjäna enorma stålar genom att bli kränkt när någon rör vid en.

Bra affärsidé. Och enligt en moderator här i tråden så är det ett solklart rättsfall.
De män som tvingar sig på kvinnor på krogen begår brott, det är rätt uppfattat.
Citera
2019-05-21, 18:20
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du känner inte mig och vad jag är för en människa så lägg ner ditt skitsnack! Är för allt som kan skydda kvinnor från allt av ondo, men inte när det går till slika trivialiteter och barnsliga mediedrev! Men som sagt, ni inom HBTQ-vänsterpöbeln silar mygg och sväljer elefanter iom att ni stödjer importen utav potentiella våldtäktsmän i 100 000-tals... Då tar man inte kvinnor i försvar utan slänger dem till vargarna!

Patetiskt!

Hmm du bekräftar dig gång på gång min vän 😀 ska man få styr på partiet så lär du ändra uppfattning eller åtminstone hålla käften när det är dags för val.
Senast redigerad av substitute 2019-05-21 kl. 18:24.
Citera
2019-05-21, 18:20
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
De män som tvingar sig på kvinnor på krogen begår brott, det är rätt uppfattat.

Och hur vet man att någon inte ska känna sig kränkt om man råkar gå in i en tjej? För blir denne kränkt, så är det ett rättsfall. Det är allt som krävs tydligen. Sen kan man även kränka genom ord och handlingar. Det räcker med att någon tittar snett eller med en sliskig min och du har ett rättsfall.
Citera
2019-05-21, 18:21
Medlem
vanartads avatar
En kanske korkad fråga, men eftersom jag inte är jurist:

Faller sexuellt ofredande under allmänt åtal?

Edit: Redan besvarad tidigare i tråden. Sexuellt ofredande verkar falla under allmänt åtal.
Senast redigerad av vanartad 2019-05-21 kl. 18:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in