Citat:
Ursprungligen postat av
farbrorstuart
Länsstyrelsen har INGENTING med förordnandet att göra överhuvudtaget! Polisen tar hennes förordnande och det beslutet får hon överklaga och då kommer ärendet till förvaltningsrätten!! Länsstyrelsen har endast hand om godkännande av auktorisation på bevakningsföretaget där en eventuellt anställning är! Dvs säger länsstyrelsen nej så får hon fortfarande jobba som ordningsvakt men inte för ett auktoriserat bolag dvs hon kan enbart jobba för klubbägare direkt , tingsrätt osv!
Kort och gott så har länsstyrelsen inte ett skit med den inplastade lappen att göra. Att det ska vara sååå jävla svårt att skilja på det .......
Du tar i ifrån tårna och jag ser nu att "ursprunglig text" tyvärr har ramlat bort i mitt inlägg!
Din beskrivning är korrekt och fylligare än vad jag hade för avsikt att posta.
Att jag enbart nämnde klubb beror på att jag t.ex. aldrig skulle kunna tänka mig att någon rättsvårdande instans som t.ex. tingsrätt skulle anställa henne.
Osvuret är bäst men jag poängterar att det sistnämnda är en spekulation, så att ingen "farbror" drabbas av hjärnblödning i tråden! 😉