2019-05-18, 23:26
  #829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaihaj
Ja, det får man göra. Det är inte ovanligt att ordningsvakter får sitt förordnande ryckt under utredning. Detsamma gäller för poliser. Då får man gå hemma med lön utan att jobba tills annat sägs

Isabel är uppsagd ifrån sin arbetsgivare (Tempest). Så i hennes fall erhåller hon ingen lön, om inte medlem i a-kassan då.
Citera
2019-05-19, 14:20
  #830
Medlem
Hennes instagram är nu up and running igen!
Citera
2019-05-19, 15:19
  #831
Medlem
KarenSiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lissiri
Förlorat det för gott?
Är själv Ov men har inte jobbat med buffa.
Då bör hon ju inte kunna gå en ny utbildning.
Någon som har henne på sociala medier och ser om det lagts upp något nytt?
Finns ingen anledning för henne att gå en ny utbildning då hon redan har utbildningsbevis, ett sådant är giltigt i tre år som underlag för fortsatt förordnande därefter måste ordningsvakten genomföra en repetitionsutbildning på två dagar. Förstår inte riktigt varför du ens frågar, du har förmodligen tänkt fel. Förordnandet är antagligen indraget interimistiskt i avvaktan på utredning och antingen ges det tillbaka eller så ges det inte tillbaka. Oavsett vilket så ändrar inte en ny utbildning det.

Är ändå skönt att tillsynen från polisens sida fungerar någorlunda bra, det är inte rimligt att hon har fortsatt förordnande så länge brottsmisstankarna kvarstår. Däremot är det alldeles för tidigt att spekulera om det dras in permanent eller om hon får tillbaka det. Vi vet ännu inte detaljerna som legat till underlag för interimistiskt återkallande av förordnande.
Citera
2019-05-19, 16:23
  #832
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asnan6991
Hennes instagram är nu up and running igen!
Länk?
Citera
2019-05-19, 16:36
  #833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarenSisco
Finns ingen anledning för henne att gå en ny utbildning då hon redan har utbildningsbevis, ett sådant är giltigt i tre år som underlag för fortsatt förordnande därefter måste ordningsvakten genomföra en repetitionsutbildning på två dagar. Förstår inte riktigt varför du ens frågar, du har förmodligen tänkt fel. Förordnandet är antagligen indraget interimistiskt i avvaktan på utredning och antingen ges det tillbaka eller så ges det inte tillbaka. Oavsett vilket så ändrar inte en ny utbildning det.

Är ändå skönt att tillsynen från polisens sida fungerar någorlunda bra, det är inte rimligt att hon har fortsatt förordnande så länge brottsmisstankarna kvarstår. Däremot är det alldeles för tidigt att spekulera om det dras in permanent eller om hon får tillbaka det. Vi vet ännu inte detaljerna som legat till underlag för interimistiskt återkallande av förordnande.


Jag har också utbildningsbevis men blir hon av med sitt förordnande så kan hon ju inte gå en fortbildning heller.
Det utbildningsbevis kan hon kasta i soporna för det är inte värt något. Förlorar man förordnandet genom brott etc så kan man inte gå en fortbildning heller. Då gäller inte 3 års perioden längre.
Citera
2019-05-19, 17:19
  #834
Medlem
KarenSiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lissiri
Jag har också utbildningsbevis men blir hon av med sitt förordnande så kan hon ju inte gå en fortbildning heller. Förlorar man förordnandet genom brott etc så kan man inte gå en fortbildning heller. Då gäller inte 3 års perioden längre.
Det är ju det jag säger.
Citat:
Ursprungligen postat av Lissiri
Det utbildningsbevis kan hon kasta i soporna för det är inte värt något.
Är väl inte ordningsvaktsutbildningen som värderas på arbetsmarknaden utan arbetslivserfarenheten. Att ha jobbat som ordningsvakt i offentliga miljöer, särskilt tunnelbanan, ses antagligen som meriterande inför alla typer av jobb där man måste möta allmänheten. Det är ju ett serviceyrke.
Citera
2019-05-19, 17:55
  #835
Medlem
Hennes offentliga Instagram ligger uppe nu igen för den som undrar.. Den har ju varit nerstängd.
Citera
2019-05-19, 18:55
  #836
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarenSisco
Det är ju det jag säger.
Är väl inte ordningsvaktsutbildningen som värderas på arbetsmarknaden utan arbetslivserfarenheten. Att ha jobbat som ordningsvakt i offentliga miljöer, särskilt tunnelbanan, ses antagligen som meriterande inför alla typer av jobb där man måste möta allmänheten. Det är ju ett serviceyrke.

Hon får ju inget jobb bara för att hon har arbetslivserfarenhet om hon inte har ett förordnande. Då får man inte ens kalla sig som ordningsvakt. Har de då dragit in hennes förordnande så spelar det ingen roll om hon nu jobbar som ov i 3 år eller 30 år.
Citera
2019-05-19, 20:02
  #837
Medlem
efedrinkungens avatar
Ska vi gissa på att hon ska vara sjukskriven ett år nu pga
psysiska problem i samband med detta...

Så hon får ihop till sina räkningar.

Annars söker Statoil folk i kassan
Citera
2019-05-19, 20:09
  #838
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karrrma
Hennes offentliga Instagram ligger uppe nu igen för den som undrar.. Den har ju varit nerstängd.

Har hon stängt den igen? Kommer inte åt den?
Citera
2019-05-19, 23:52
  #839
Medlem
KarenSiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lissiri
Hon får ju inget jobb bara för att hon har arbetslivserfarenhet om hon inte har ett förordnande. Då får man inte ens kalla sig som ordningsvakt. Har de då dragit in hennes förordnande så spelar det ingen roll om hon nu jobbar som ov i 3 år eller 30 år.
Hur slut i huvudet är du inte som inte kan läsa? Eller förstår du så dåligt?

Att ha arbetat som ordningsvakt i krävande offentliga miljöer är definitivt en värdefull arbetslivserfarenhet. Jag skrev inget om att fortsätta som ordningsvakt, du är ju efterbliven! Så jo, hon kan säkert få jobb på den erfarenheten. Hon skulle nog funka väldigt bra som tex eventbokare, hotellmanager eller liknande.
Citera
2019-05-20, 00:21
  #840
Medlem
farbrorstuarts avatar
Fast dom som säger att man inte får gå fortutbildning även om man är dömd vet inte vad dom pratar om! Man blir alltid kallad till fortutbildning i fem år! Dvs utbildningen håller i fem år efter utbildningen. Men för att få ett godkänt förordnande måste du genomgå fortutbildning var tredje år! Dvs gör du utbildningen så är utbildningen godkänd i fem år! Men du får bara verka som ordningsvakt med ett godkänt förordnande och det förordnande gäller i 3 år efter godkänd utbildning. Efter fortutbildningen söker du nytt förordnande om du blir godkänd och det är där du blir nekad nytt förordnande om några tvivel kring din lämplighet finns! Men du har alltid utbildningen och är alltid välkommen på fortutbildning även om du är straffad. Talar från egna erfarenheter så inget bullshit!

Utbildningen 5år
Förordnande 3år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in