2019-05-20, 18:52
Medlem
Det var en tabbe av Lundgren att säga specifikt att han tog henne på brösten samt att "det var en blöt kväll". Hade han bara sagt att han blev lite för närgången, hon sa nej och han accepterade det, så hade det inte varit en stor grej.

Jag skulle säga, för killar att ta risken att "bli för närgången" är det som också brukar ge mest utdelning. Det är en del av dynamiken i det sexuella förhållandet mellan män och kvinnor. Försiktiga killar som aldrig gör något "move" brukar ha rätt låg knullfrekvens. Det viktiga är att man kan läsa av kvinnans signaler och sluta om man märker att hon ger negativ respons.

Som jag ser det är det en storm i ett vattenglas.
Citera
2019-05-20, 18:55
Medlem
Koettbullens avatar
Den drabbade kvinnan visste inte ens om att Winberg spelade in samtalet. Winberg har alltså i smyg spelat in en partikollega som i förtroende söker stöd hos henne, för att sedan läcka inspelningen till Expressen en vecka innan valet för att hon inte fick en bra placering på valsedeln.

Den drabbade kvinnan har sedan lappat ihop relation med Peter Lundgren och bland annat semestrat ihop med honom, tillsammans med deras respektive. Winberg skyller på att hennes mobil blev stulen en blöt kväll, vilket är anledningen till att Expressen fick tag på inspelningen... Yeah right

Jag har alltid tyckt att Winberg är en usel och inkompetent politiker. Hon är bitter för att partiet värderar Stegrud och Weimers över henne.

Nä, jag måste nog ta Lundgrens parti. Winbergs berättelse har för många hål.

Sluskigt att ta en kvinna på brösten, men om det är utagerat mellan två vuxna människor, då är det utagerat.

https://nyheteridag.se/plus/kristina-winbergs-hot-mot-sd-topparna-darfor-petas-hon-fran-eu-listan/
Citera
2019-05-20, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna
Finns det bevis på att expressen har inspelningen?

Nej.
Citera
2019-05-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det är en precis beskrivning av SD och partiets väljare, som inte är för jämställdhet och aldrig har varit. De förlorar inte sina sverigevänner, inte. Men de vinner färre än de kunde ha gjort. Igen.

Juste logik!

Men Lundgren behöver inte oroa sig. Jimmie Åkesson har fullt förtroende.

Ungefär fullt i klass med din egna.
Citera
2019-05-20, 18:58
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det jag fetstilat är en bra fråga. Intrycket (som kan vara helt fel, jag har ingen insyn i SD) är, att somliga ledamöter för SD samlar och dokumenterar klandervärda beteenden hos andra SD-medlemmar för att ha i beredskap, om man själv blir utsatt för ett angrepp.

Kanske Winberg (på ngt sätt) sedan förlorade kontrollen över sin inspelning? Det låg, som sagt, knappast i hennes intresse att detta skulle brisera nu.

Inget släpps/publiceras 7 dar före ett val av andra politiker i samma parti.

Gissar allt var ute i god tid i förväg.. SD fick nys om det i helgen från expressen som försade sig och kickade för dåligt omdöme att hon höll hållhakar i förebyggande syfte utan ha materialet eller innehållet. Sen undersökte de och kom fram att allt var utagerat och hade storyn klar när tidningarna rullade.

Tycka vad man vill men poäng till SD i krishantering
Citera
2019-05-20, 18:58
Medlem
trueforgoods avatar
Man kan ju undra vad SD tänkte med när dom petade henne precis innan valet. Självklart måste dom varit medvetna om att hom skulle gå till motangrepp och berätta denna historia.

Nu tror jag dock inte att så många väljare direkt väljer annat parti pga detta men Peter L lär få färre personröster och detta måste ju SD varit medvetna om. Märklig historia detta... Om dom satte Winberg på 4:e plats för att dom räknade med endast tre mandat borde dom ju tagit det säkra före det osäkra och satt henne på 5:e eller till och med 6:e plats istället.

Förvånande ostrategiskt agerat av SD.
Citera
2019-05-20, 19:00
Medlem
sa inte Åkesson (lögnare som inte klarade av att ta en examen) att om han måste avdela tid att förklara vad han tycker och kommentera vad någon av hans retyards till politikerkollegor gjort så kommer han att få sparken.

om ett inavlat patrask tagit en kollega på patten för att han inte får fitta hemma så borde han definitivt få sparken.
Citera
2019-05-20, 19:01
Bannlyst
TV4 har inspelningen.
Citera
2019-05-20, 19:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Fast hon ska ha skrivit att om de vågar peta henne kommer det ta "hus i helvetet". Uttalade hot om de degraderade henne på listan.

Sammantaget låter det som hämnd. Varken mer eller mindre. Sånt man får räkna med när man har att göra med kvinnor som blivit försmådda.

1. En berättelse är, att Winberg (eller ngn annan) - pga ej preciserad anledning - lämnade inspelningen till Expressen. När SD fick reda på det, så strök de henne från EU-listan som illojal (en vecka före valet).

2. En annan berättelse är, att SD - pga ej preciserad anledning - strök Winberg från EU-listan (en vecka före valet). När Winberg fick det beskedet, så lämnade hon inspelningen till Expressen som hämnd.

Båda dessa berättelser kan inte samtidigt vara sanna. Jag har inte en susning om det är 1 eller 2, som ligger närmast sanningen.
Senast redigerad av Meiji 2019-05-20 kl. 19:03.
Citera
2019-05-20, 19:02
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation
SVT-experten: "SD kommer tappa mycket bland tveksamma väljare och bland kvinnor som kommer ha svårt förstå varför den som slår larm straffas av SD:s ledning och inte gärningsmannen."

Det SVT-experten missar är att Winberg aldrig slog något larm.

Jo, ett år efter att huvudpersonerna släppt händelsen och gått vidare.
Citera
2019-05-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror faktiskt att Nallens popularitet ökar. Tänk att kunna ta en person direkt från lastbilen och sätta honom i Bryssel. Är inte det en strålande karriär? Han är folklig. Han är kanske ingen strålande politiker men vilket parti har det?

Han har gjort en klassresa.

Klassresa? Han är inaktivast i parlamentet vill jag minnas. Verkar tro att parlamentet är en lastbilshytt som man bara kan sitta och stirra i.
Citera
2019-05-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
1. En berättelse är, att Winberg (eller ngn annan) - pga ej preciserad anledning - lämnade inspelningen till Expressen. När SD fick reda på det, så strök de henne från EU-listan som illojal (en vecka före valet).

2. En annan berättelse är, att SD - pga ej preciserad anledning - strök Winberg från EU-listan (en vecka före valet). När Winberg fick det beskedet, så lämnade hon inspelningen till Expressen som hämnd.

Båda dessa berättelser kan inte samtidigt vara sanna. Jag har inte en susning om det är 1 eller 2, som ligger närmast sanningen.

lyssnar man på radiodokumentären med Kent Ekeroth säger han att det är mycket vanligt att SD kollegor spelar in det man säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in