Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-20, 18:32
  #385
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Men det var ju Winberg som spelade in det. Varför då?
En infiltratör behöver inte komma utifrån - det kan lika gärna någon som redan är inne men skiftar lojalitet.
Som jag ser det så har Winberg varit styrd. Det kommer sannolikt inte leda till utredning, än mindre åtal. Jag är intresserad av till vilken grad Expo kommer att skyddas av media.

Det jag fetstilat är en bra fråga. Intrycket (som kan vara helt fel, jag har ingen insyn i SD) är, att somliga ledamöter för SD samlar och dokumenterar klandervärda beteenden hos andra SD-medlemmar för att ha i beredskap, om man själv blir utsatt för ett angrepp.

Kanske Winberg (på ngt sätt) sedan förlorade kontrollen över sin inspelning? Det låg, som sagt, knappast i hennes intresse att detta skulle brisera nu.
Citera
2019-05-20, 18:32
  #386
Medlem
Jag kommer fortsätta rösta SD, men Lundgren borde uteslutas ej acceptabelt beteende.
Citera
2019-05-20, 18:33
  #387
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Med respekt för Din åsikt, hon är inte visselblåsare, då borde hon lämnat iphonen redan förra året till Baas. Istället är hon en person som SD tidigare lyft fram för att hon var kvinna och sedan har hon haft svårt att sätta avtryck, hon har misslyckats.
Nu tar hon hämnd genom att precis i rättan tid gå till Baas. En hämndlysten kvinna.

Förmodligen går SD starkt, Nallen får 31---32% förtroende i en undersökning men man skall vara försiktig. Bara dom som hatar SD får vatten på sin kvarn.

Sverige totalt går åt helvete mer och mer men det är en annan historia.

Kan det vara att hon, likt många andra, inser, det ofta oerhört höga, priset, såväl socialt som ekonomiskt, av att vara en visselblåsare?

Detta pris blev för KW genom SD's behandling av henne, där blev av med både sin inkomst samt en stor del av hennes sociala umgänge, lika med noll.

Tycker du fortfarande att det är konstigt att KW kontaktade media?
Citera
2019-05-20, 18:34
  #388
Medlem
Jag såg en kort snutt på vad Jimmie sa när en riktigt aggressiv journalist intervjuade honom angående denna "affär".

Oj Jimmie är lugn och sansad, ger mycket bra svar. Hur kunde han, hade det varit jag hade jag "TRUMPAT" ned den illasinnade journalisten.

FAN vad Jimmie ändå är bra, trots allt.
Citera
2019-05-20, 18:37
  #389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Kan det vara att hon, likt många andra, inser, det ofta oerhört höga, priset, såväl socialt som ekonomiskt, av att vara en visselblåsare?

Detta pris blev för KW genom SD's behandling av henne, där blev av med både sin inkomst samt en stor del av hennes sociala umgänge, lika med noll.

Tycker du fortfarande att det är konstigt att KW kontaktade media?

Trovärdigheten är noll när detta kommer upp en vecka före valet. Det är ingen visselblåsning. Påstå att telefonen är stulen och plötsligt finns den hos Baas.

Är det Baas livsuppgift att söka efter skit hos SD?
Citera
2019-05-20, 18:37
  #390
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Han har ju framträtt i TV tidigare i några debatter. Men han är väldigt okänd ändå. Nu blir Nallen plötsligt mycket mer känd. Skandalen blåser nog över mer och mer och för varje gång Baas hittar något skit blir det mindre och mindre.
Och till slut tröttnar folk att allting skall baseras på inspelningar och påverkansoperationer. Detta håller inte.
SD:s siffror i EU-valet beror helt på hur många som orkar lämna soffan.

Kända SDare brukar få groteskt höga siffror i alla öppna nät-polls.
Citera
2019-05-20, 18:38
  #391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Vem var kvinnan i fråga?

Rent tidsmässigt, om det är 1.5 år sedan, så stämmer det väl in på Hanna Wigh. Hon lämnade Sverigedemokraterna den 25:e september 2017 efter att hon blivit utsatt för sexuella övergrepp av "en högt uppsatt riksdagskollega". Hanna Wigh var ju rätt högt upp i hierarkin i SD om jag inte minns fel.
Citera
2019-05-20, 18:40
  #392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Kända SDare brukar få groteskt höga siffror i alla öppna nät-polls.

Kan vara som Du säger. Och nu blir han ännu mer känd.

Svårt att säga sedan om fler SD-sympatisörer går och röstar i EU-valet eller om mindre antal gör det.
Citera
2019-05-20, 18:42
  #393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saengstolpe
Rent tidsmässigt, om det är 1.5 år sedan, så stämmer det väl in på Hanna Wigh. Hon lämnade Sverigedemokraterna den 25:e september 2017 efter att hon blivit utsatt för sexuella övergrepp av "en högt uppsatt riksdagskollega". Hanna Wigh var ju rätt högt upp i hierarkin i SD om jag inte minns fel.

Du känner att det är hon som fortfarande på semester med tölpen och som ska gå ut i pressen o bekräfta att allt är bra?
Citera
2019-05-20, 18:42
  #394
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Trovärdigheten är noll när detta kommer upp en vecka före valet. Det är ingen visselblåsning. Påstå att telefonen är stulen och plötsligt finns den hos Baas.

Är det Baas livsuppgift att söka efter skit hos SD?

Skall jag vara helt ärlig så tror även jag att KW ljuger som en häst travar. Du kommer dock inte bort från den grundläggande orsaken till detta debacle; SD har en bortom beskrivning usel personalpolitik som i sin tur är en direkt orsak av toppstyrningen.
Toppstyrningen har tyvärr varit nödvändig för att SD skulle kunnat växa. Numera verkar samma toppstyrning få allt allvarligare konsekvenser

Vad det gäller Baas själsliga liv, så vill jag inte ge mig in området. Han verkar vara närmast patologiskt besatt av SD och dess sympatisörer.
Citera
2019-05-20, 18:50
  #395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det jag fetstilat är en bra fråga. Intrycket (som kan vara helt fel, jag har ingen insyn i SD) är, att somliga ledamöter för SD samlar och dokumenterar klandervärda beteenden hos andra SD-medlemmar för att ha i beredskap, om man själv blir utsatt för ett angrepp.

Kanske Winberg (på ngt sätt) sedan förlorade kontrollen över sin inspelning? Det låg, som sagt, knappast i hennes intresse att detta skulle brisera nu.

Fast hon ska ha skrivit att om de vågar peta henne kommer det ta "hus i helvetet". Uttalade hot om de degraderade henne på listan.

Sammantaget låter det som hämnd. Varken mer eller mindre. Sånt man får räkna med när man har att göra med kvinnor som blivit försmådda.
Citera
2019-05-20, 18:52
  #396
Avstängd
Eskapisternas avatar
Finns det bevis på att expressen har inspelningen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback