Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-22, 15:28
  #1597
Medlem
Tack för den!
Och det kommer säkert mer ifrån det kvinnofientliga partiet.
Och dom ändrar politik hela tiden för att försöka övertyga oss.
Svenskarna genomskådar dold nazistpropaganda där dom följer boken.
Tack!
Och när ska dom fatta att miljön är den viktigaste frågan just nu?
Kommer inte att hända.
Mata på bara med invandringsfrågan bara.
Tack!
Citera
2019-05-22, 15:34
  #1598
Avstängd
Lundgren blir aldrig rumsren igen efter det här, skadan är alltför stor och vid varje tillfälle om han nu blir inbjuden till debatter, media, valvaka mm så kommer frågan alltid upp. Han blev ansiktet för hur SD hanterar frågor som dessa. Kvinnan som blev utsatt fick nog en rejäl slant att sitta med i den soffan.
ordet - " pratat " pratat ut " upprepades typ 20 gr under " soffsamtalet " så det var ju viktigt att det poängterades att de " talat ut " och " gått vidare ". Det mest smaklösa var när kvinnan " bjöd " med lundgren för att äta en bit mat i slutet på " samtalet ", för att hon haft en " hektisk dag " ( implicit - pga " drevet " ) Tror att redan nu har man tappar en del väljare som varit kloka nog att inse - att sunda värderingar inte går hand i hand med SD längre. Fadäsen med JÅ och uttalandet om Greta Thunberg var också ett väljartapp. Iaf tror jag att Lundgren fingrat runt en del, är ingen " slump " att det bara hänt 1 gång. Det finns nog mkt bakåt i tiden som kan avslöjas gällande hans tafs.
Citera
2019-05-22, 15:34
  #1599
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Annie och kompani kände till Eskils övertramp långt innan anmälan gjordes och förundersökning inleddes. Tro inget annat. Hela historien går inte ihop annaras. De försökte sopa det under mattan i flera månaders tid, främst för att se till att ingenting läckte till pressen mitt under brinnande valrörelse i fjol (ett konsekvenstänk SD i ärlighetens namn tycks sakna helt) innan de helt enklet inte kunde komma undan med det längre utan att se ut som totala idioter. De var tvugna att offra Eskil. Och det är det Åkesson nu förmodligen kommer bli tvungen att göra med Lundgren. För att vara rättvis med dig så tror jag själv att SD:s toppskikt inklusive Åkesson kände till det här långt innan strulet med Winberg började.

Jag har ingen aning om vad C eller Annie känt till innan men det är inte helt osannolikt att du kan ha rätt. Kladdighet är sällan en engångsföreteelse. Det är inte heller helt osannolikt att den gode Peter är en snuskgubbe. Han ger intryck av vara glad i jästa och destillerade drycker och gärna blir kladdig när han blir packad.

Men det är en påtaglig skillnad i agerandet, Eskil ryker Peter blir belönad med miljoninkomster de kommande åren. Hon som påtalade Peters agerande straffas med förlust av miljoninkomster. Man måste vara försiktig inom SD om man ska vara kritisk mot ledningen och dess lakejer
Citera
2019-05-22, 15:41
  #1600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Jag har ingen aning om vad C eller Annie känt till innan men det är inte helt osannolikt att du kan ha rätt. Kladdighet är sällan en engångsföreteelse. Det är inte heller helt osannolikt att den gode Peter är en snuskgubbe. Han ger intryck av vara glad i jästa och destillerade drycker och gärna blir kladdig när han blir packad.

Men det är en påtaglig skillnad i agerandet, Eskil ryker Peter blir belönad med miljoninkomster de kommande åren. Hon som påtalade Peters agerande straffas med förlust av miljoninkomster. Man måste vara försiktig inom SD om man ska vara kritisk mot ledningen och dess lakejer

Är någon "uppstudsig" mot ledningen i SD så blir en sådan person utesluten snabbt. Tyvärr har SD blivit ett parti som utesluter folk i parti och minut. Ibland är detta helt riktigt agerat men många gånger så har det handlat om att den uteslutne varit "uppstudsig". Ibland ses den uteslutne som "farlig" för ledningen och den närmaste kretsen runt dessa.

Det ligger betydligt mera bakomliggande saker när det gäller Winberg än vad vi känner till. Peter Lundgren däremot har ledningen fortsatt förtroende för. De kan inget annat göra när det är endast fyra dagar kvar till valet. De kan ju inte ta bort två av de första fyra namnen på EU-listan.
__________________
Senast redigerad av Kalle-P 2019-05-22 kl. 15:44.
Citera
2019-05-22, 15:42
  #1601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Jag är inte sosse, skiter i sossarna, det är SD som tjatar om klaner hit och dit och sen alltid beter sig precis lite värre. Kom igen när S tjatar om klaner på samma sätt. Sluta köra Off Topic för att du skäms.

Så enligt din logik menar du att bara för att S inte pratar tillräckligt om klansamhällen så råder det inget klanbeteende inom partiet men inom SD är det tvärtom. Intressant logik. Alla partier pratar mer eller mindre om klansamhällen i parallella samhällen och förnekar inte existensen av detta. Och incidenter liknande denna med Lundgren händer i alla partier.
Citera
2019-05-22, 15:44
  #1602
Medlem
Men alltså ärligt talat.
Den som vill ha rikets bäst betalda politiker ägnande sig åt fyllefester med tuttkläm (ja, ni betalar) kan ju räcka upp en hand.

Det är den första frågan att ta ställning till.

Nästa är Partiets krishantering, Partiet som tycks anse att detta är helt ok.

Och 3; som ännu är obesvarad är vad är det MER som Winberg sägs ha gjort - då detta anges inte vara huvudskälet till att hon får gå?

Det vill jag helst ha svar på.

Att SD-kvinnan och PL polar fortfarande visar däremot att tuttklämmet inte var så jävla farligt, även om kvinnan får paniiik när mamma ställer kritiska frågor (han trodde det var fritt fram, säger mamma). Det sista kan jag ha överseende med om alla i rummet hade såå roligt och var packade som ägg.

Edit: om det är privatpersoner som inte lever på förtroende och skattepengar.
__________________
Senast redigerad av skitkuligen 2019-05-22 kl. 15:52.
Citera
2019-05-22, 15:46
  #1603
Medlem
gubbroras avatar
Nu ska han ställa upp och debattera i aftonbladet ikväll. Nya order från ledningen
Citera
2019-05-22, 15:49
  #1604
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Så enligt din logik menar du att bara för att S inte pratar tillräckligt om klansamhällen så råder det inget klanbeteende inom partiet men inom SD är det tvärtom. Intressant logik. Alla partier pratar mer eller mindre om klansamhällen i parallella samhällen och förnekar inte existensen av detta. Och incidenter liknande denna med Lundgren händer i alla partier.

Kan du visa några exempel på där ledande företrädare för andra partier begått sexuella övergrepp eller brott av liknande svårighetsgrad utan att det fått konsekvenser
Citera
2019-05-22, 15:50
  #1605
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Jag har ingen aning om vad C eller Annie känt till innan men det är inte helt osannolikt att du kan ha rätt. Kladdighet är sällan en engångsföreteelse. Det är inte heller helt osannolikt att den gode Peter är en snuskgubbe. Han ger intryck av vara glad i jästa och destillerade drycker och gärna blir kladdig när han blir packad.

Men det är en påtaglig skillnad i agerandet, Eskil ryker Peter blir belönad med miljoninkomster de kommande åren. Hon som påtalade Peters agerande straffas med förlust av miljoninkomster. Man måste vara försiktig inom SD om man ska vara kritisk mot ledningen och dess lakejer

Vi vet ännu inte hur länge Peter blir kvar efter detta. Jag tror han ryker efter valet. Men jag kan ha fel. Inte första gången jag har haft det precis.
Citera
2019-05-22, 15:51
  #1606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ett av många tecken på att hela rättsapparaten är politiskt styrd. Blev inget av det. Här blev det polisanmälan, rekordtidig förundersökning och om de snabbar på kanske dom innan löning på fredag. Trots att det inte ens finns något offer. Sitter finns det fortsatt sådana som kanske ärligt tror att det råder likabehandling och det finns ingen politisk styrning.

Ja, incidenten med sossen var betydligt grövre dessutom. Otroligt skrämmande hur genomkorrumperat rättsapparaten är. Vi lever i dystra tider med desperata motståndare till SD som gör allt i sin makt för att sänka partiet. De verkar kunna ta till vilka metoder som helst.
Citera
2019-05-22, 15:54
  #1607
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Vi vet ännu inte hur länge Peter blir kvar efter detta. Jag tror han ryker efter valet. Men jag kan ha fel. Inte första gången jag har haft det precis.

Möjligt att du har rätt men i så fall är det ännu mer patetiskt. Det rimliga är att väljarna kan ta ställning till det kandidater som partierna har för avsikt att låta sig representeras av.
Citera
2019-05-22, 15:55
  #1608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Vi vet ännu inte hur länge Peter blir kvar efter detta. Jag tror han ryker efter valet. Men jag kan ha fel. Inte första gången jag har haft det precis.
Han är körd så inåt helvete!
Tack för att SD än en gång visar vilken dynga till ledamöter dom har!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback